#ciekawostki #kolej #transport #pkp #dieselpunk #steampunk #lata30 #pewniebylo Po lewej eksperymentalny niemiecki szynobus Schienenzeppelin o napędzie śmigłowym z 1930 roku. Zasilany był 12 cylindrowym widlastym silnikiem produkcji BMW o pojemności 46 litrów. Ważył niewiele ponad 20 ton i zabierał na pokład 40 pasażerów. Osiągał prędkość 230 km/h, co czyniło go najszybszym ówczesnym pojazdem szynowym (najszybsze parowozy
@MWittmann: Ale przecież potwierdzone badaniami i wyjaśnione naukowo. Naukowo, czyli „nie zrozumiesz chamie”, kupuj. A tak serio, to pewnie wsadzili tam jakąś znikomą pojemność, coby moc bierno z wentylatora w pokoju „kompensowało”. A patrząc na fizyczne rozmiary urządzenia, jeżeli faktycznie działa, to skuteczność ma taką, że 150 zeta za zakup, w rachunkach za prąd zwróci się może po 10 latach.
bądź mno 3 lata fizyki w gimbazie 2 lata fizyki w lo umiej policzyć ilość energii potrzebnej do ogrzania kubka wody z -30 do 100 stopni i idealnie sprężyste zderzenia czy coś takiego nie umiej znaleźć fazy w gniazdku men ty k---o
@kustosz_karuzeli_uciekania: W cywilizacji faza jest w lewej dziurce. W starych blokach h-j wie, czasem nawet krzyki ofiar komunizmu z tych gniazdek słychać.
Po lewej eksperymentalny niemiecki szynobus Schienenzeppelin o napędzie śmigłowym z 1930 roku. Zasilany był 12 cylindrowym widlastym silnikiem produkcji BMW o pojemności 46 litrów. Ważył niewiele ponad 20 ton i zabierał na pokład 40 pasażerów. Osiągał prędkość 230 km/h, co czyniło go najszybszym ówczesnym pojazdem szynowym (najszybsze parowozy
źródło: comment_tuFRrSHvfA9r8bN6ERjnHwJmzHadxJy6.jpg
Pobierz@jankotron: @BlackLight: