Mam pytanie do mirkow co pracuja w finansowych korpo. Jakich funkcji excela najczesciej uzywacie? Moze nie tylko funkcji w sensie formul, ale tez ogolnie rzeczy ktore non stop wam sie przydaja. Ja znam slabo excela i chcialbym sie go jakos poduczyc ale nie wiem od czgo zaczac bo na excelszkolenie.pl wydaja mi sie tam troche rzeczy w duzej mierze oczywiste i nieprzydatne, chcialbym sie skupic na tych najbardziej przydatnych. Slyszalem ze funkcja vlookup bardzo sie przydaje
@prawik997: Nierobię w finansach ale jeżeli uważasz że excelszkolenie.pl daje dużo niepotrzebnych rzeczy. Cóż. Napewno potrzebujesz Zagnieżdżanie funkcji, suma jeżeli, licz jeżeli , wyszukaj pionowo, poziomo, jeżeli.błąd, tabele przestawne. XOR, zagnieżdżone jeżeli. Zresztą jeżeli to podstawa.
Muszę napisać formułę która zrobić coś takiego: Mam gdzie są zawarci pracownicy, którzy są obecni danego dnia. Mam drugą tabelę gdzie jest więcej ich danych np ID, grupa itp. I potrzebuje 3 tabelę, która będzie zawierała tylko tych którzy są obecni ale te wszystkie ich dane. Czyli potrzebuje formułę, która jeżeli w kolumnie A:A znajduje się numer "15" to wypisze wszystkie dane numeru 15 z tabeli F:F. Jak kurcze takie coś ogarnąć?
@Cisiur: Czy dalej jest potrzebna pomoc? Przy wyszukaj.pionowo klucz (ID)w tabeli bazie musi być zawsze na lewo od danych do tablicy. Jeżeli w bazie masz gdzieś w środku lub na końcu wiersza i nie możesz tego zmienić to cóż, można spróbować z indeks podaj pozycję.
@Cisiur: Masz na myśli że jeżeli w kolumnie f:f arkusza FQT, nie znajdzie danych dla tego ID ma szukać w HQT a jak nie znajdzie tam to wtedy ma szukać w PAK ? Dobrze to zrozumiałem? Jeżeli tak to np. =JEŻELI.BŁĄD(JEŻELI.BŁĄD(JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;FQT!F:F;1;0);WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;HQT!F:F;1;0));WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;HQT!F:F;1;0));WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;PAK!F:F;1;0))
Muszę napisać taką formułę która: kiedy wpiszę w kolumnę B numer kadrowy to w kolumnie A pojawi się imie i nazwisko pracownika zaczytane z tabeli z innego arkusza w tym samym pliku. Tabela wygląda tak że Imię | Nazwisko | numer kadrowy
Jak takie coś zrobić? Niezbyt ogarniam takie rzeczy...
A nie lepiej od razu stworzyć kolumnę łączącą Nazwisko i Imię i dopiero do niej się odwołać. Wtedy wystarczyłoby 1 wyszukaj.pionowo. A tak przy każdorazowym odwoływaniu do bazy trzeba połączyć dwa wyniki wyszukaj.pionowo
Eh, durne państwo. Wchodzę jako młoda osoba na rynek pracy. Mam doświadczenie w wybranym przeze mnie kierunku, jednak nie mam pieniędzy, oszczędności. Chętnie skorzystałbym z bonu zasiedleniowego, ale aby go uzyskać bezzwrotnie muszę być zatrudniony na umowę o pracę przez 6 miesięcy na pełen etat. I wiecie? Jestem w stanie podjąć taką pracę... Tylko niestety nikt nie jest gotowy mnie zatrudnić na takich warunkach. Do tej pory spotkałem się z następującymi opcjami: 1)
@gustawny: Trochę źle zrozumiałeś zasady przyznawania bonu. W ciągu 8 miesięcy musisz udowodnić że przepracowałeś 6 miesięcy. Pierwsza umowa nie musi być na 6 miesięcy. Może być i na 3. Chyab nawet nie musi być to UOP, tylko umo zlec. Jeżeli pracodawca nie przełuzy ci umowy, w terminie 7 dni musiusz to zgłosić do PUP i w tym czasie szukasz pracy. Musizsz tylko zadbać żebyś miał to zatrudnienie przez 6
@marszal_kulikov: Nie masz racji. Muszisz im zgłosić miejsce zamieszkania, któe spełnia kryterium odległości. Po podpisaniu umowy dają ci oświadczenie, któe ma wypełnić pracodawca gdy prszepracujeszs te 6 miesięcy w tej miejscowości. I tam pracodawca wpisuje twój adres zamieszkania zgłoszony w kadrach twojego pracodawcy.
@nightfaler: Niestety, nie działa to wstecz. Bon można dostać będąc bezrobotnym i bon musi zostać wydany przed podpisaniem umowy. Znam kilka osób , które też o tym nie wiedziały. Swego czasu był strasznie słabo rozpromowany. Wiedziały o nim tylko osoby przeglądające strony PUP.
@marszal_kulikov: Mój PUP wymagał znalezienia pracodawcy przed złożeniem wniosku. Wszędzie pisze o tym okresie 30 dni na znalezienie pracodawcy ale no cóż. bywa.
@Khaine: A czy przypadkiem GO TO nie powinno się używać tylko w przypadku obsługi błędów bo inaczej tworzy się kod z którego nie wiemy co gdzie się odwołuje zamiast standardowego przechodzenia kodu linia po linii?
Mam taka strukturę folderów: Nadrzędny ZADANIA KATOWICE, potem podrzędne np ulica Krakowska, Opolska itd. W każdym folderze podrzędnym mam plik excel gdzie mam zapisany postęp prac (w każdym pliku jest tylko jeden arkusz nazwany adekwatnie do nazwy zadania czyli np ulica Krakowska). Czy da się w folderze ZADANIA KATOWICE stworzyć plik excela zbiorczy, w którym miałbym zczytywane arkusze z każdego folderu? Żeby wpisujac w głownym pliku czy tym w folderze z nazwa
@ozzi91: Co do importowania danych danych można by wykorzystać kod workbooks.open określić jego lokalizację i z góry zadać excelowi zakres do importu, który ma się pobierać przy każdym wykonaniu makra ale to już raczej #vba
@Artur-: @DerMirker : Moim zdaniem za bardzo skupia się nia formularzach danych, a za mało na pokazaniu przydatnych zaawansowanych zastosowań danej metody, kodu. Nie pokazuje również problemów związanych z niektórymi metodami,szczególnie gdy uczysz się od podstaw i zarejestrujesz autofiltr.
Cześć mireczki,mam do rozdania konto steam z poniższymi grami: TBOI Rebirth,Superhot,The Wolf Among Us,Rome:TW,Ryse:Son of Rome,The Evil Within,Middle-Earth:Shadow of Mordor (GOTY),Payday 2,L4D2,Outlast + Whistleblower,Wiedzmin 1 i 2,TWD,TWD Michonne,Alien Isolation (wszystkie dlc). http://steamcommunity.com/profiles/76561198391523849/games/?tab=all Standardowo plusik - chęć wzięcia udziału.Losowanie przez mirkorandom o 21:37 ( ͡°͜ʖ͡°) #rozdajo
W jaki sposób mogę zlokalizować pierwszą pustę komórkę po wskazanym zakresie? Chcę połączyć kilka zakresów w całość a następnie usunąć duplikaty tylko niestety nie wiem jak to ugryżć bez tworzenia pętli albo schodzenia do ostatniej komórki excela i lokalizowanie ostatniej pustej komórki z pustego zakresu. Kilkukrotnie stworzyłem makro , które dwukrotnie wykonywało Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select i wtedy miałem arkusz z milionem wierszy, których w żaden sposób nie mogłem usunąć,
Jakich funkcji excela najczesciej uzywacie?
Moze nie tylko funkcji w sensie formul, ale tez ogolnie rzeczy ktore non stop wam sie przydaja.
Ja znam slabo excela i chcialbym sie go jakos poduczyc ale nie wiem od czgo zaczac bo na excelszkolenie.pl wydaja mi sie tam troche rzeczy w duzej mierze oczywiste i nieprzydatne, chcialbym sie skupic na tych najbardziej przydatnych.
Slyszalem ze funkcja vlookup bardzo sie przydaje
Napewno potrzebujesz Zagnieżdżanie funkcji, suma jeżeli, licz jeżeli , wyszukaj pionowo, poziomo, jeżeli.błąd, tabele przestawne. XOR, zagnieżdżone jeżeli. Zresztą jeżeli to podstawa.