Nagrałem jak wygląda proces składania mojego projektu drukowanego (#druk3d) pudełka na karty #mtg, #pokemontcg, czy jakie komu się tam umyśli. Mieści 120 kart w koszulkach, blokuje się magnesami, ma trzy szufladki na countery/kostki i 3-cyfrowy zamek szyfrowy (programowany), który można użyć jako licznik życia czy czegotam. Wszystko można pobrać za darmo (CC) z Thingiverse tutaj.
Dzisiaj zrobiłem kolejną warstwę AI. Pierwsza, podstawowa, to prosta heurystyka zarządzająca sterowaniem silnikami manewrowymi, żeby statek leciał w tym kierunku, który AI wymyśli. Druga, poziomu taktycznego, wybierała drogę między asteroidami w pierścieniu. A teraz na to wszystko przyszła trzecia, która zarządza poziomem strategicznym - zaopatruje statki w ciekawość, by badały różne anomalie, strach, by uciekały gdy są w zagrożeniu no i gniew, by odpowiadały ogniem.
Robienie przerwy w developmencie projektu "na boku" zawsze grozi tym, że z dni robią się tygodnie. Tutaj chciałem zrobić sobie weekend przerwy - i ten weekend potrwał 3 tygodnie :(
No ale trzeba w końcu zabrać się do roboty. Na początku coś łatwego - dodałem model emitera mikrofal do gry i zjonizowaną plazmę z pyłu pierścienia, gdy się go odpala.
Ostatnie podejście do #druk3d pudełka na #karcianki #mtg. Pewnie trzyma 120 kart w podwójnych koszulkach, zawiera szufladki na kostki, countery i opcjonalny zamek szyfrowy. Wszystko za darmo, na licencji CC-A, do pobrania z Thingiverse albo jak kto woli prosto ze źródełka tutaj na OnShape.
@koder: Nie mogę znaleźć jakiś konkretnych wymiarów. Edh, czytli talia 100 kartowa mtg. Daj znać, jak będziesz miał drugi. Ciekawy jestem jak będzie się prezentować.
Podkręciłem trochę AI i wygląda na to, że w końcu nauczył się pilotować statek. Wyzwanie polega na tym, że AI dysponuje dokładnie tą samą fizyką, co gracz - nie może w żaden sposób oszukiwać.
@koder: Tak sobie oglądam gry SF, które wyjdą w 2019 i tu nagle natrafiam w zestawieniu na twoją grę @koder, takie miłe zaskoczenie ! Trzymam kciuki. [14:48]
Dedykowany odtwarzacz korzysta z tego samego silnika do miksowania muzyki co sama gra, a ze względu na to dynamiczne miksowanie trzeba niestety dać mu chwilę na załadowanie wszystkich ścieżek. Soundtrack skomponowany przez EvaderMusic. Sama muzyka będzie dostępna do pobrania z wydaniem gry.
W końcu dodałem (znowu) modele broni widoczne w grze. Trzeba było je przeprojektować, bo wcześniejsze modele po pierwsze wyglądały paskudnie, a po drugie zasłaniały koparkę.
Dzisiaj w końcu dodałem naprawianie statku. Zgodnie z założeniami, można części albo wymienić na nowe, albo po prostu naprawić. Wymiana jest szybsza no i statek jest jak nowy - ale jest też nieprzyzwoicie droga. Komplet części do statku kosztuje zwykle znacznie drożej, niż nowy egzemplarz - no ale to od dawna wiadomo, że dealerzy zarabiają na serwisie.
Naprawa w warsztacie jest znacznie tańsza - kosztem czasu, no i nie da się systemu
Jak ja nie cierpię robić UI. Ale w końcu trzeba. Giełda minerałów już cała skończona - a co ważniejsze, przy okazji powstał szablon dla reszty funkcjonalności bazy. Mam nadzieję, że dalej pójdzie szybciej. Nie uśmiecha mi się medytowanie po tygodniu nad każdą opcją w menu.
@koder: Jakieś takie nudne te tabelki, może warto dodać jakieś graficzne przedstawienie materiału? Just saying... Bo nie mam dobrego pomysłu jak to inaczej przedstawić, choć ta węższa wersja tabelki wyglądała jakoś przyjaźniej. Sama gra będzie touch friendly, czy tylko sterowanie z pada/klawiatura + mysz?
Jak już się pozbiera te latające po pierścieniach Saturna minerały, to wypadało by je sprzedać gdzieś sprzedać. Targ będzie prawdopodobnie wyglądał jakoś tak.
@mojemacki: Przecież właśnie zbierają. To jest obraz z jednego ze skanerów minerałów na stacji, urobek jest przesuwany polem magnetycznym. Kotwice magnetyczne są wbijane przy rozładunku.
Nie mogę wszystkiego pokazać 1:1, bo byłoby zbyt nudno :)
W silniku #godot renderuje to zaskakująco fajnie.
ΔV: Rings of Saturn | Steam | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav
źródło: comment_GbifmrlihZI37khZVef5PQvwdxtZT6PH.jpg
Pobierz