Kiedy możemy zwrócić zakupiony produkt?
![Kiedy możemy zwrócić zakupiony produkt?](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_16306579895SyNl619rmzgqDxJmXSWnw,w220h142.jpg)
Odpowiedź Fundacji Konsumentów na post @AnalnyRozbojnik, na temat zasad dotyczących zwrotu produktu: Nasi prawnicy udzielają porad na podstawie udzielonych przez konsumenta informacji, dlatego zachęcamy do zadawania szczegółowych pytań wraz z uwzględnieniem okoliczności, w których doszło do...
z- 0
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Otóż dnia 05.07.2021 kupiłem dół do epapierosa - GeekVape Aegis Max określany przez sprzedawcę jako wodoodporny, kurzoodporny, wstrząsoodporny, upadkoodporny. Otóż produkt ten wytrzymał do 31.07.2021. Nie włącza się, moja wstępna diagnoza to stałe włączony przycisk "+", ponieważ kombinacja "-" i "+" działa gdy wciśnięty jest sam "-". W każdym razie produkt nie włącza się, jest to wada istotna i nie mogę z niego korzystać.
I teraz tak: zakupiłem już drugą baterie, Gaur - 21 łącznie za 300 pln. Mam w doopie te ich reklamacje i gwarancję, chce zwrócić towar w ramach rękojmi. Sprzedawca ma w regulaminie: "zwrotów nie przyjmujemy".
Infolinia
Nasi prawnicy udzielają porad na podstawie udzielonych przez konsumenta informacji, dlatego zachęcamy do zadawania szczegółowych pytań wraz z uwzględnieniem okoliczności, w których doszło do naruszenia Państwa praw, by możliwe było precyzyjne wyjaśnienie wszelkich wątpliwości.
Pytania o zaznaczony przez Pana dysonans pojawiają się dość często, bo w języku potocznym panuje zamieszanie pojęciowe i przez „zwrot towaru” zarówno konsumenci jak i sprzedawcy rozumieją różne pod względem prawnym sytuacje. To, co potocznie nazywamy „zwrotem towaru”, w języku prawnym określane jest jako odstąpienie od umowy.
By w pełni zrozumieć obowiązujące w takim przypadku przepisy zobrazujemy dwie odmienne sytuacje, w których