@southlander: nie do końca prawda, z dnia 30.03 dla klasy pierwszej nie ma tej lekcji nr 2 z liczbami parzystymi oraz 11 wron + 4 wrony = 16 wron, zostawiono tylko lekcję 1 i 3
1 klasa, 1 dzień lekcji, 2 lekcja
1 klasa, 1 dzień lekcji, 2 lekcja
Embedy z YouTube i Streamable pokasowane. Są alternatywne źródła?
zWykop.pl
#bekazpisu #bekazpodludzi #nauka #matematyka #heheszki. #neuropa
i dla @mamut2000: proszę, pełna kulturka.
Na początek ustalmy, że znak "-" i "+" można wymawiać na 2 różne sposoby, "minus" i "odjąć", oraz "plus" i "dodać".
"Minus" i "plus" określają znak jaki jest przed daną liczbą, wskazuje na to, czy to jest liczba ujemna czy dodatnia.
Natomiast "odjąć" i "dodać" zapisane jako - i + to są oznaczenia matematyczne stosowane do wyróżniania operacji dodawania i odejmowania.
8 : 2 * (5 - 3) czy
8 / 2 * (5 - 3)
Symbol oznaczający dzielenie nie ma znaczenia. Patrzymy znowu na kolejność wykonywania działań.
A tutaj mamy dzielenie i mnożenie, które są tak samo ważne, więc wykonujemy je od lewej do prawej.
Żeby wynik wyszedł 2 to trzeba to zapisać:
8 : (2 * (5 - 3)) czy
W tym zapisie nie jest problemem to, że nie jest to napisane jako ułamek, tylko, że ludzie nie pamiętają i/lub nie wiedzą, że w takim działaniu wykonuje się
proszę, tak samo prosto ale poprawnie, bo nie wymyślasz nowej teorii odejmowania od zera
Tak samo u Ciebie teraz widać, że nie rozumiesz, że
[ -( 3^4 ) ] = [minus osiemdziesiąt jeden] -> liczba ujemna
a
7 - 3^4 = [siedem] odjąć [(plus) osiemdziesiąt jeden] -> odejmowanie dwóch liczb
Sam na początku pisałeś, że -2^4 to jest zawsze 16, potem ci udowodniono, że jednak nie i przyznałeś rację.
To nie był problem z intuicją tylko brakiem, że nie wiesz jak czytać konkretny zapis, który jest bardzo elegancko zapisany (a przypominam pisałeś o elegancji i poprawności zapisu), bo -3^4 wygląda ładniej i bardziej elegancko niż (-1)*3^4 albo -(3^4)
Z
Skąd ty tam wziąłeś 42, nawet jeśli byłoby od prawej do lewej, czy to był jakiś przypadek, że ci się tak napisało.
taguję @mamut2000: bo nie wiem czy ty dalej
Widzisz tu mi chodziło o zapis liczby ujemnej a nie o odejmowanie liczby dodatniej od zera, a nie tak jak mi wpisałeś o wspominanie o liczbie "0" jako elemencie neutralnym (tylko i wyłącznie) prawostronnym
Przeczytaj też cały ten wątek i te wszystkie odpowiedzi ludzi którzy nie wiedzą jak działa matematyka oraz próby wyjaśniania innych osób. Przeczytaj ze zrozumieniem, z tego też były lekcje w podstawówce, nawet oceny z tego wystawiali.
Przeczytaj, a nie bądź leniem,
Zabolało ego, że dostałeś surową odpowiedź na głupie pytanie, bo nie chciało ci się poświęcić czasu na zapoznanie z tematem, więc teraz się pienisz?