Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko310
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

devml
devml

devml

Dołączył 9 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1114
  • Znaleziska 104
  • Mikroblog 1010
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 18
  • Dodane (0)
  • Komentowane (175)
  • Plusowane (835)
morsisko
morsisko
morsisko
12.08.2015, 13:38:44
  • 4
Cześć, mam pewien problem (a właściwie pytanie) czy istnieje jakiś fajny algorytm do wyznaczania prawdziwego dystansu pomiędzy dwoma punktami i na podchodzenie do nich? Chodzi o to że mam koordynaty potworka i swoje (gra jest w dwóch wymiarach) i teraz aby postać zaatakowała wymagany jest dystans 6 komórek pomiędzy nimi, dystans obliczam tak:
abs(mojex - xpotworka) + abs(mojey + ypotworka);
i teoretycznie to działa, z taką różnicą, że
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 12.08.2015, 13:49:57
  • 1
@morsisko: poprostu skorzystaj ze starego, dobrego pitagorasa :)
(x2 -x1)^2 + (y2-y1)^2 = dist^2
Przy testowaniu minimalnej odleglości spotęguj najpierw dystans, żeby pozbyć się pierwiastkowania.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 12.08.2015, 14:26:25
  • 0
@Irrichi: ło matko, wyeb ten sqrt.
sprawdzaj if ((dystansataku^2) >= (deltax^2 + delta_y^2)) ...
[edit], sry mialo byc do @morsisk missclick :)
  • Odpowiedz
MP0WER
MP0WER
MP0WER
12.08.2015, 05:12:49
  • 1
Jest gdzies shader do AMBIENT OCCLUSION bez uzycia normalek i buffora glebokosci. Ewentualnie jak przerobic jakis shader uzywajacy buffora glebokosci tak by dzialal bez niego. Byc moze cos z wykrywaniem krawedzi i zawsze uzywaiem AO od zewnatrz czy cos
#programowanie #grafikakomputerowa #opengl #dx #gamedev @devml
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 12.08.2015, 12:40:59
  • 0
@MP0WER: chodzi Ci o depth of field?
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 12.08.2015, 14:20:00
  • 0
@MP0WER: troche mało widać na tym screenie, można by rzeczywiscie pokombinować z outlinem krawędzi, ale efekt pewnie bedzie średni.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 12.08.2015, 14:30:04
  • 0
@MP0WER: zobacz tez glow/bloom, albo poprostu przywal odpowiednia teksture, jezeli piszesz na komorki - ja tak robilem ze wzgledow wydajnosciowych i na malych ekranach nawet zbytnio nie wali po oczach :)
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 12.08.2015, 15:58:49
  • 0
@MP0WER: Ogólnie z postprocesem na komórkach jest ciężka sprawa.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 12.08.2015, 16:15:11
  • 0
@MP0WER: Wydajność. Zwłaszcza w telefonach z dużą rozdzielczośćia, problemem jest fillrate.
Z tego co widze w swoich projektach, czesto bottleneckiem jest transfer pamięć<->gpu.
W sumie testowałem na nienajnowszych modelach, ale mających duże pokrycie rynku.
Na szczęscie sytuacja się szybko zmienia, możliwe, że już za 1-2 generacje chipsetów nie będzie z tym problemu.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 12.08.2015, 16:39:25
  • 0
@MP0WER: no troche czasu siedze w gamedev, wiekszosc rzeczy robilem na etacie, na rozne platformy. Teraz siedze nad wlasnymi rzeczami, m.in koncze klon arkanoida na ios/droid. Pewnie niedlugo pochwale się postępami na mirko :)
  • Odpowiedz
Alibabaa
Alibabaa
Alibabaa
11.08.2015, 18:54:02
  • 2
Od czego zacząć #programowanie? Jakieś książki, czego się pierwsze uczyc?
liczę na Waszą pomoc. ツ
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 11.08.2015, 20:18:04
  • 1
@JoeBlade: i jeszcze
POKE 53280, 7
  • Odpowiedz
pr0t3r
pr0t3r
pr0t3r
11.08.2015, 16:50:40
  • 1
#unity #gamedev #grafika3d
Mam rysowany swiat w izometri. Oraz obiekt 3d. chciałbym go dodać do sceny aby pasował i dało sie nim obracać. czy jest na to jakiś trik, czy jednak musze wszystko przerobić na grafiki 2d ? (wszystko sie psuje przy obracaniu)
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 11.08.2015, 17:51:01
  • 4
@pr0t3r: rzutowanie ortogonalne i kamera pod odpowiednim kątem załatwi sprawę. Łączenie 2d i 3d jest całkiem spoko :)
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
jasiek13
11.08.2015, 11:04:05
  • 22
Mircy mamy to! Udało się ogarnąć oszukane światła na strumyku do Angry Johna.

Jeśli ktoś jest zainteresowany jak to działa to idea jest bardzo dobrze opisana tutaj: http://techblog.orangepixel.net/2015/07/shine-a-light-on-it/

Teraz popracuje nad innymi rzeczami, a potem pododaje się światełka w sensowny sposób pod nadzorem artystycznym @czesiu1234 .
jasiek13 - Mircy mamy to! Udało się ogarnąć oszukane światła na strumyku do Angry Joh...

źródło: comment_gIF1nHeiXalvF1Xeu0IvDTK66YkgE37v.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 11.08.2015, 14:36:34
  • 0
@jasiek13: ciekawa metoda w tym turorialu, ja uzywalem bezposredniego renderu swiatel z blendingiem addatywnym.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 11.08.2015, 16:15:41
  • 1
@jasiek13: poszedl link na pw, kiedys wrzuce na mikro info o tym projekcie, ale jeszcze wymaga troche dopracowania :)
  • Odpowiedz
MP0WER
MP0WER
MP0WER
11.08.2015, 01:52:49
  • 1
Moge bindowac do shadera ta sama teksture do ktorej renderuje (glFramebufferTexture2D)?
Bo zrobilem tak, ze:
1. Tworze teksture i wrzucam do niej dane tekstury
2. Tworze FBO i binduje do niego ta teksture
3. Renderuje ten FBO i do shadera binduje ta teksture
4. Robie ponownie krok 3.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 11.08.2015, 14:23:37
  • 0
@MP0WER: nigdy nie robiłem takich kombinacji. Lepiej stosować się do oficjalnej specyfikacji. Nawet jeżeli to ruszy na jednym chipsecie, nie jest powiedziane, że bedzie działać na innych.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 5 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 07.07.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl