Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko124
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dbus
dbus

dbus

Dołączył 16 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 133
  • Znaleziska 47
  • Mikroblog 86
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 2
  • Dodane (2)
  • Komentowane (79)
  • Plusowane (5)
gerwazy-oko
gerwazy-oko
18.11.2025, 05:01:15
  • 79
dopoki na #linux nie bedzie mozna grac we wszystkie mozliwe gry
dopoki na #linux nie bedzie wszystkich sterownikow do sprzętu (nie mowie tu o sterownikach do sprzetu w pc)
dopoki #linux nie bedzie prostym i intuicyjnym systemem
nigdy nie dogoni #windows
jest 2025 rok linuksiarze spamuja tym linuchem kazdego dnia zamiast pochylic sie nad powyzszymi problemami. gwarantuje ze jakbym mogl np sprawic ze moj
  • 131
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dbus
dbus
dbus 18.11.2025, 11:26:09 via Wykop
  • 0
@PrzemekWolw: 10 sekund i mam to: https://rocm.docs.amd.com/projects/install-on-linux/en/latest/install/install-methods/package-manager-index.html
Nie wiem co jest p--------o w kopiuj-klej. I generalnie to znowu wina producenta sprzetu, ze instalacja wyglada jak wyglada.
Co to za egzotyczny laptop, ze trzeba sie zesrac zeby dzialal?
Co do glownego komputera, co mnie interesuje, ze po aktulizacji BIOS cos cos u ciebie nie dziala? Jak producent z----l to niech odkreca. To nie wina kernela. Ja mialem podobny problem z lapem
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 18.11.2025, 11:34:44 via Wykop
  • 0
@maad: Powiesz mi, ze w Windowsie, wszystko dziala out of box? Chyba jak kupujesz kompa/lapa z preinstalowanym systemem. Taki sprzet z Linuxem tez kupisz. Generalnie porownujac instalacje Windows vs. Linux, to ten drugi bedzie dzialal out of box. Windows instalowany od zera to najwiesze gowno jakie moze byc. Szukaj sobie sterownika na stronie producenta sprzetu (czasami np.: ten sam model lapa moze miec 2 rozne karty wifi, 2 roznych producentow
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 18.11.2025, 13:11:36 via Android
  • 0
@Niebadzksieciem Fajny mem taki nieprawdziwy, bo ktorego studenta stac na Photoshopa? Genralnie teraz masz masz multum aplikacji graficznych (tez przegladarce). A jak ktos potrzebuje photoshopa, to znaczy, ze komp to narzedzie pracy i prawdopodobnie wybierze maca. Odnosnie "debili", to i tak maja racje. Przecietny zjadacz chleba nawet sie nie zorientuje, ze korzysta z Linuxa. Bo odpali streaming (chociaz od streamingu to dzisiaj sa tv), youtuba, wejdzie na konto bankowe, jakies strony
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 18.11.2025, 14:33:11 via Android
  • 0
@Niebadzksieciem Jesli ktos musi miec Photoshopa to niech sobie go uzywa (wiadomo, ze wtedy ma Windowsa) Nie wiem, to jest p------e jak potrafia sie zesrac ludzie tacy jak ty, ja nikogo nie zmuszam. Pokazuje alternatywy. Sami power userzy, a problem z wklejeniem komend do terminala. Ja "zarzadzam" systemami w pracy, jak i dla rodziny i znajomych. Niestety w pracy, na lapie mam winde, dobrze, ze backend to linuch. I niestety wiekszosc
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 18.11.2025, 15:04:52 via Android
  • 0
@PrzemekWolw Tylko to na producencie sprzetu ciazy odpowiedzialnosc dostarczenia sterownikow, nie raz bylo, ze producenci wypuszczali spaprane sterowniki. To nie wina Linucha. Setki starych sprzetow (stare drukarki, skanery, stary sprzet, ale ciagle bedacy w uzyciu) przestalo dzialac ludziom po przesiadce na Win11 i idac zgodnie z twoim tokiem rozumowania to wina MS. Siedzisz w grafice to wiesz jakie byly przeboje ze sterownikami do grafik w linuchu. Tylko dzieki spolecznosci to poszlo
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 18.11.2025, 22:31:04 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem: Tak, Linux jest dla entuzjastow jesli chodzi o desktop. Bo problemem sa producenci sprzetu. Jesli wypuszczali by sterowniki jako DKMS na przyklad, albo wysylali wprost do jadra, to mysle, ze Linux z roku na rok zabieral by spory kawalek uzytkownikow Win.
Odnosnie softu to dzisiaj co jest potrzebne standardowemu uzytkownikowi? Przegladarka i gierki.
Duzo specialistycznego/graficznego softu mozna odpalic w przegladarce i np.: samo Adobe ma juz przez to problemy,
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 19.11.2025, 09:44:06 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem: Niestety, ze Wine dziala jak dziala to wina (tadam!) MS. Producenci softu nauczyli sie wykorzystywac bledy w blibiotekach Win. Stad takie problemy z kompatybilnoscia pod Wine, bo Wine musi tez emulowac bledy. To jest dopiero patologia.
Doskonale rozumiem frustracje. Jednak patrzac na to co wyrabia MS nie trudno czuc sie sfrustrowanym.
Patrzac na przyklad ktory opisales (YARG) to kolejny przyklad patologii i olewania uzytkownikow, identyczny jak przez producentow sprzetu.
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 19.11.2025, 14:48:26 via Android
  • 0
@Niebadzksieciem Ciekawe jest ze linuch z tego co mi wiadomo obsluguje wszystkie xboxowe kontrolery. Jesli cos nie dziala, bo silnik gry jest spartolony to gdzie tu wina systemu?
Odnosnie brania systemu na powaznie. Znowu bredzisz bo to tworca sprzetu ma obowiazek stworzyc sterowniki pod system. Ciekawe jest, ze ci sami producenci biora linucha na powaznie jesli chodzi o serwery, interesujace co nie?
Wiec tak, argument, ze to wina producentow jest jak
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 19.11.2025, 18:33:43 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem:

tak, Linux wszystko robi świetnie a wszystko na co ludzie narzekają to wina wszystkiego tylko nie systemu


Co ma z tym system wspolnego? Powiedz mi co jest z nim nie tak?
Ze gierki z Win nie dzialaj? Skontaktuj sie
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 19.11.2025, 20:37:32 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem: Ale wiesz, ze sam stawiasz teze, a potem chcesz bym ja obalil:

Poza jądrem to Android nie ma nic wspólnego z GNU/Linux na desktopa, zupełnie inne API, zupełnie inny usercase.

nagraj mi jak uruchomisz soft na desktopowego Linuxa na Androidzie natywnie bez żadnego kombinowania


Sam bardzo dobrze wiesz, ze sie tak nie da (chyba, ze mam za dobre zdanie o tobie). Bo powloka jest inna. Ale podstawa, to co odpowiada za komunikacje
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 20.11.2025, 06:35:14 via Android
  • 0
@Niebadzksieciem

śmiesznie to brzmi skoro jednocześnie uważasz że ludzie są na tyle mądrzy że powinni głosować portfelem


Wlasnie opisales jak "smiesznym" wynalazkiem byl Android, ludzie zaglosowali portfelem.
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 20.11.2025, 07:22:59 via Android
  • 0
@Niebadzksieciem znowu wyparcie. Caly czas daje ci przyklady, dlaczego jest tak, a nie inaczej.
Pokazuje lenistwo devow, olewanie ze strony producentow, a ty brniesz w jakims dziwnym kierunku.

Kolejny przyklad, odnosnie linucha to to co uslyszeli ludzie od Torvalsa w kierunku Nvidii (jego slowa zreszta potwierdza to co pisze o producentach sprzetu).

Odnosnie hulajnogi i Tesli. To znowu zle
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 20.11.2025, 21:15:55 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem: Widac, ze ostatni raz miales linucha na tapecie dawno temu. Albo znasz go tylko z opowiesci.

Za to gdy chcesz zrobić aktualizacje dystrybucji Linuxa to nagle wywala ci Kernel


Siedze na linuchu 20 lat i cos takiego mi sie w zyciu nie przydazylo. Nie wiem kto ci takie kity wciska, ale nie sluchaj wiecej.
Jedyna mozliwosc jest taka, ze ktos, sam, recznie (mam nadzieje, ze nie ty) dodal jakies testowe/lewe/ujwiejakie
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 20.11.2025, 22:20:34 via Android
  • 0
@Niebadzksieciem czlowieku ja w pracy mam profesionalny kontakt z supportem. Widac, ze to dla ciebie kompletnie obca bajka, bo historie bywaja czasem niesamowite jak placisz za cos kupe kasy, a otrzymujesz wsparcie, ze sam szybciej znajdziesz rozwiazanie przeszukujac fora. (Patrz, jak w Linuxie)

Do tego jak masz firme, to kupujesz kompa/lapa zbudowanego przez prodecenta, w zainstalowanym systemem. W zadnym, ale zadnym wypadku, nie bawisz sie w instalke od zera. Nikt nie ma
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 20.11.2025, 22:29:36 via Android
  • 0
@Niebadzksieciem

system sie wywala


System sie nie wywala od zainstalowania programu. Wczesniej masz info o braku zgodnosci bibliotek, ktore pewnie olales i dales force. Sam pewnie nie wiedziales co sie zaciagnelo z repo. A potem placz. Linux niestety nie jest do konca idiotoodporny bo daje pelnego roota. Jak przekombinujesz to masz wyniki.
I tak to jest elastyczny system, bo mozesz testowac oprogramowie z poza glownej dystrybucji, rozne forki. Tylko trzeba miec chociaz
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 20.11.2025, 22:52:54 via Android
  • 0
@Niebadzksieciem wracajac jeszcze do kompow firmowych i Win na nich. Majac firme (niestety poruszam sie po korpo, wiec trudno mi mowic jak w malych firmach). To wraz z windowsem masz zapewne i kontroler domeny w Azure i Entra ID i Intune. I masz locka. Bo MS niby wspiera inne systemy, ale musisz ratowac sie Jamfem ktory tez ma swoje bolaczki. Wiec co bys wybral? Nie wiem jak ty, ale ja bym
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 21.11.2025, 09:04:21 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem: Przeczytalem caly wpis na blogu. Typ opisuje czemu Linux "przegral" na desktopie. Sam wpis jest z 2012 roku. Ciekawe jest to, ze tu nikt nie cisnal na wygrana. Bylo wtedy kilku ewnagslistow, ale nikt ich nie traktowal powaznie. Jesli za linuxem stala by firma skoncentrowana na rynku desktopowym, z chociazby cwierc budzetu jaki posiada Apple albo MS pewnie historia potoczyla by sie inaczej. Ale tutaj masz ludzi pracujacych za
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 21.11.2025, 09:35:33 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem:

trzeba było kombinować w zakład e "about:config"

Kiedy to bylo i z czym byl problem. Bo pierwsze slysze.

czy po każdej aktualizacji pythons trzeba bylo przekształcając wszystkie pakiety oparte na
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 21.11.2025, 10:02:46 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem: Jeszcze tylko jedno dodam. Chromebooki z Chrome OS (z tego co mi wiadomo oparty na Gentoo). W stanach ma ponad 8 procent na dektopach. W szkolnictwie ma juz prawie 60% udzialow i ma byc wiecej. Stad wlasciwie kazdy producent probuje stworzyc cos na ksztalt z windows, ale jeden konkurent po drugim padaja jak muchy.
Podobno Google chce dodac do systemu stack androidowy. Czyli masz linucha z androidem by miec
  • Odpowiedz
dbus
dbus
dbus 25.11.2025, 13:34:23 via Wykop
  • 0
@Niebadzksieciem:

od początku do połowy 2025 roku

Trudno mi sie do tego odniesc, nie zauwazylem takiego problemu

z każdym. Po prostu wszelkie aplikacje graficzne po użyciu kliknięcia w ikonkę się
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 08.12.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.12.2014

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking