AMA - pasjonat lotnictwa, wirtualny pilot, spotter
Pasjonat lotnictwa, spotter (osoba, która potrafi przesiedzieć cały dzień pod płotem lotniska, aby zobaczyć i sfotografować wybrany samolot), wirtualny pilot z grubo ponad tysiącem godzin nalotu na symulatorze. Chętnie podzielę się wiedzą i odpowiem na wszystkie pytania związane z lotnictwem.
z- 81
- #
- #
- #
- #
Jeśli chodzi o przechwycenie glideslope od góry to technicznie jest to możliwe, jednak nie jest zalecane, ze względu na możliwość odbioru tzw. false glideslope, czyli fałszywych wskazań przyrządów, spowodowanych budową i zasadą działania nadajnika. Poza tym
VFR - Visual Flight Rules - zasady lotu samolotem, według których pilot musi kontrolować położenie samolotu względem ziemi i innych samolotów w oparciu o swój wzrok, a nie dostępne przyrządy.
ILS - Instrument Landing System - system oparty na falach radiowych, który "naprowadza" pilota na pas do lądowania, zarówno w płaszczyźnie poziomej,
Nigdy nie latałem na IVAO, także nie mogę porównać tych sieci na podstawie własnych doświadczeń, ale postaram się odpowiedzieć na podstawie tego co słyszałem.
VATSIM stawia bardziej na realizm, profesjonalizm, a IVAO na fun. Widać to nawet na przykładzie licencji kontrolerskiej. Żeby zostać kontrolerem VATSIM (posiadam licencję S2) potrzebne jest szkolenie zakończone egzaminem. Na IVAO wystarczy się zarejestrować i już możesz kontrolować na pozycji zbliżania jeśli się nie mylę.
Dlaczego nie jestem pilotem? Tutaj dochodzą kwestie
Dodatków jest mnóstwo, niestety większość dobrych addonów jest płatna i to nie mało. Dużo informacji znajdziesz na forach aerosoftu, pl-vacc forum. Sporo recenzji i opisów produktów w języku polskim znajdziesz na http://calypteaviation.com/ .
1) VFR możliwe jest w dzień i w nocny, jednak do lotu w nocy potrzebny jest specjalne szkolenie i wpis do licencji. Podstawa chmur nie może być zbyt niska, to zależy od klasy przestrzeni i kategorii samolotu - więcej do znalezienia po wpisaniu SERA lub w dokumentach AIP Polska i AIP Polska VFR (wymagana darmowa rejestracja). Lot VFR można wykonywać także nad chmurami, ale nie w chmurach i w ich pobliżu. Jeśli chodzi o loty VFR nad chmurami to nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie jak one się odbywają, bo nigdy tak nie latałem, a co za tym idzie za bardzo o nich nie czytałem. Lot VFR może wykonać każdy samolot, jednakże samoloty liniowe praktycznie nigdy tak nie latają.
Można zmusić samolot do automatycznego lądowania przy podejściu kategorii pierwszej, bo sygnał technicznie nie różni się niczym od kategorii 3, ale dokładność zarówno certyfikowana, jak i rzeczywista może spowodować, że zamiast na pasie samolot wyląduje obok niego, albo lądowanie nastąpi przed pasem lub zbyt daleko od strefy przyziemienia. Takie lądowanie byłoby złamaniem wielu procedur, jest po prostu niebezpieczne.
Znajomi oczywiście próbowali swoich sił, z większym lub mniejszym skutkiem. Z moją pomocą czasami kończyło się to całkiem nieźle, a czasami lądowania były takie, po których nikt nie opuściłby samolotu o
LiK na WAT żadnych licencji nie daje. Żeby uzyskać licencje wojskowe trzeba iść do WSOSP, tylko że