AMA - pasjonat lotnictwa, wirtualny pilot, spotter
Pasjonat lotnictwa, spotter (osoba, która potrafi przesiedzieć cały dzień pod płotem lotniska, aby zobaczyć i sfotografować wybrany samolot), wirtualny pilot z grubo ponad tysiącem godzin nalotu na symulatorze. Chętnie podzielę się wiedzą i odpowiem na wszystkie pytania związane z lotnictwem.
z- 81
- #
- #
- #
- #
Jeśli chodzi o przechwycenie glideslope od góry to technicznie jest to możliwe, jednak nie jest zalecane, ze względu na możliwość odbioru tzw. false glideslope, czyli fałszywych wskazań przyrządów, spowodowanych budową i zasadą działania nadajnika. Poza tym przechwytywanie
VFR - Visual Flight Rules - zasady lotu samolotem, według których pilot musi kontrolować położenie samolotu względem ziemi i innych samolotów w oparciu o swój wzrok, a nie dostępne przyrządy.
ILS - Instrument Landing System - system oparty na falach radiowych, który "naprowadza" pilota na pas do lądowania, zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak
Nigdy nie latałem na IVAO, także nie mogę porównać tych sieci na podstawie własnych doświadczeń, ale postaram się odpowiedzieć na podstawie tego co słyszałem.
VATSIM stawia bardziej na realizm, profesjonalizm, a IVAO na fun. Widać to nawet na przykładzie licencji kontrolerskiej. Żeby zostać kontrolerem VATSIM (posiadam licencję S2) potrzebne jest szkolenie zakończone egzaminem. Na IVAO wystarczy się zarejestrować i już możesz kontrolować na pozycji zbliżania jeśli się nie mylę. Wydaje
Dlaczego nie jestem pilotem? Tutaj dochodzą kwestie finansowe.
Dodatków jest mnóstwo, niestety większość dobrych addonów jest płatna i to nie mało. Dużo informacji znajdziesz na forach aerosoftu, pl-vacc forum. Sporo recenzji i opisów produktów w języku polskim znajdziesz na http://calypteaviation.com/ .
1) VFR możliwe jest w dzień i w nocny, jednak do lotu w nocy potrzebny jest specjalne szkolenie i wpis do licencji. Podstawa chmur nie może być zbyt niska, to zależy od klasy przestrzeni i kategorii samolotu - więcej do znalezienia po wpisaniu SERA lub w dokumentach AIP Polska i AIP Polska VFR (wymagana darmowa rejestracja). Lot VFR można wykonywać także nad chmurami, ale nie w chmurach i w ich
LiK na WAT żadnych licencji nie daje. Żeby uzyskać licencje wojskowe trzeba iść do WSOSP, tylko że wojsko