4 grudnia 1975, czyli 44 lata i jeden tydzień temu rozpoczęła się kariera miejskiej wersji Autosana H9, ich eksploatacje w tym dniu rozpoczęło MPK Wałbrzych. Od PKS-owskiej różniła się harmonijkowymi drzwiami, niższą podłogą ze względu na brak luków bagażowych i tym, że do końca produkcji miała 9 metrów długości - pozostałe odmiany wydłużono w 1980 roku o jeden metr. Ich kariera w dużych miastach skończyła się szybko, już w pierwszej połowie lat
@TomekPrzymusownik: Duże obciążenie komunikacji miejskiej, dużo większe niż dzisiaj - autobusy eksploatowano wtedy dużo intensywniej. Gorszy dostęp do części zamiennych. Łatwiejszy dostęp do nowych pojazdów - wtedy przewoźnicy dostawali je z centralnego rozdzielnika za darmo. Jeśli chodzi o H-9 to po prostu miał też konstrukcje nie nadającą się dużych miast, stąd to 5-6 lat eksploatacji, zamiast około 10 jak w przypadku Ikarusów.
@NaczelnyWoody: Nie muszą. Jest Szwedką, weganką, lewaczką, prawdopodobnie z jakimiś zaburzeniami psychicznymi, na dodatek stoi za nią sztab lewaków xD
Ich kariera w dużych miastach skończyła się szybko, już w pierwszej połowie lat
źródło: comment_OsLEEkbmtFThwAimjXkRedUH6ceQpvzu.jpg
PobierzJeśli chodzi o H-9 to po prostu miał też konstrukcje nie nadającą się dużych miast, stąd to 5-6 lat eksploatacji, zamiast około 10 jak w przypadku Ikarusów.