@Big_Fomo: Mam roczny karnet na kilka ośrodków za 3000nok (~1300zł). W większych ośrodkach jak Hemsedal, Trysil to 57€/dzień, 280€/8dni. Gdybym nie mial blisko to śmigałbym w Alpy ;)
@Big_Fomo: Tutaj też pogoda nie rozpieszcza, popada to jest fajnie, ale częściej lód niż puch. Na północy bywa lepiej, ale jak mam wsiadać w samolot to równie dobrze mogę wybrać Tyrol.
Problemy z elektromobilnością w Polsce wynikają w głównej z koszmarnej infrastruktury do ładowania. Nie jest to jednak wina elektromobilności jako takiej, lecz polityki państwa w tym zakresie.
@majk_emigrant: no nie takie suche te fakty skoro naciągane bez podania szerszego kontekstu. No bo dobrze się sprzedaje informacja "elektryki spowodowały 25% więcej wypadków" a juz gorzej doprecyzowanie "bo przybyło ich o 20% w tym roku a w poprzednim o prawie 30%". Weryfikacji nie będzie bo od 2025 jest zakaz sprzedaży spalinówek, dodatkowo wspomniany przez niego podatek od masy dotyczy wszystkich aut, nie tylko elektrycznych, tak ze cena idzie w
Szukam jakiejś cieplej kurtki na #narty #snowboard zależy mi żeby była jednoczęściowa, zakładana przez głowę, bo po prostu podoba mi się taki design. Budżet myślę ze do 700 zł, jakieś sugestie?
@Elltermare: Mam model Akin od nich i na moje jeżdżenie w zupełności wystarcza, chłodnawo było mi w nim dopiero na wyciągach przy temp poniżej -20°C, no ale ja jestem zimnolubny. Pod spodem mam zazwyczaj tylko termoaktywnego longsleeve'a i styka. Przejeździłem już 2 sezony w tym i wytrzymałość oceniam na b.dobrą (ale po krzakach nie latam), wodoodporność też spoko, ale rzadko jeżdżę jak jest slush.
@00000000000000000000000000000000000: mój kumpel konserwa wciąż, mimo roku wojny, wydania przez ruskich 80mld $ i zmobilizowania 500k cywili, dalej twierdzi że oni to tak na serio nie weszli i tylko wietrzą magazyny armijne ze starego sprzętu. Do niektórych nie trafisz xDDD
Wyobraźcie sobie rok 2040 i wyjazd z #wroclaw nad morze, powiedzmy na Półwysep Helski.
Wracasz z kołchozu w piątek, siadas do komputera i obliczasz ile km masz pomiędzy stacjami ładowania i gdzie musisz robić przystanki a następnie idziesz spać żeby z samego rana wyjechać wyspany.
Sobota godzina 6:00 wyjazd z Wroclaw. Ok. 8:00 jesteś pod #poznan (musisz jechać wolno żeby starczyło baterii). Tam stajesz w kolejce do ładowarki na 4 godziny bo w Polsce jak w lesie i infrastruktura do ładowania nie nadąża za ilością aut elektrycznych. O 12:00 zwalnia się ładowarka i podłączasz się na 1.5 godziny. Wyjeżdżasz o 13:30. Kolejny przystanek Bydgoszcz bo do Gdańska masz jeszcze 300km więc baterii nie starczy (jest upał więc masz klimę na max). Dojeżdżasz o 15:00 i tu znowu czekasz 4 godziny na to aż zwolni się stacja ładowania i po tym czasie doładowujesz baterię w 1:30 godz. i o 20:30 wyjeżdżasz. Do Gdańska dojeżdżasz w 2 godziny i tu na szczęście duże miasto więc jest dużo stacji ładowania więc znajdujesz taką gdzie czekasz tylko 1 godzinę. O godzinie 22:30 podłączasz na jedną godzinkę bo nie potrzebujesz ładować do 100% a tylko doładować trochę energii żeby starczyło na ostatni kawałek drogi. O 23:30 wyjeżdżasz z Gdańska. O 1:00 dojeżdżasz do Jastarni i szukasz tam od razu miejsca do ładowania. Idziesz zamoczyć stopy w wodzie, idziesz do hotelu przespać się 4 godziny i z rana pobudka żeby zdążyć do kołhozu na 6:00 w poniedziałek ( ͡°ʖ̯
@Fasolek: ok, to jeszcze raz: wpisz sobie markę i model deski w google, dodaj za nim rocznik np. "2012" i patrz po zdjęciach czy to taki sam, potem kolejny rok i do skutku. Jak już znajdziesz to szukasz katalogu i tam znajdziesz dane techniczne, których szukasz. Ewentualnie zapytaj sprzedających na olx, jak chcą sprzedać to powinni ci takiej informacji udzielić. No bo chyba nie oczekiwałeś, że randomy z wypoku zrobią
@#!$%@?: jeszcze do niedawna wyższy koszt zakupu elektryka kompensował się częściowo niższym kosztem eksploatacji, przy aktualnych cenach prądu jest z tym ciężko. Przez to popyt na elektryki powoli maleje i nic dziwnego, że operatorzy nie spieszą się z inwestycjami w ładowarki. Ostatnio podróżowałem autostradą ładując na Ionity i dla mojego auta, bez abonamentu Ionity koszt jazdy na prądzie od nich to ~75zł/100km a od nowego roku będzie to już ~87zl/100km, to ewkiwalent
@JayCube: No właśnie słyszałem takie newsy o Włoszech, Francji i Norwegii (bodajże w motodzienniku) ale właśnie zweryfikowałem Norwegię i do końca listopada sprzedało się 105k EV vs 115k w 2021r, czyli prawdopodobnie 2022 to będzie kolejny rekordowy rok. Ciekawe jak to wyjdzie globalnie.
@JayCube: Nie wiem czy w czasie ogłaszania zmian podatkowych aż tyle aut było dostepnych od ręki lub z możliwością realizacji zamówienia przed końcem roku żeby takie nagłe decyzje zakupowe miały przynieść wielką różnicę. Sporo obecnie odbieranych aut to egzemplarze zamawiane wiele miesięcy temu, jeszcze przed zmianami w prawie. Na pewno ucierpi rynek luksusowych elektryków, ale jeśli podaż się nie załamie to raczej nie zejdziemy poniżej 100k.
ehh chciałam zrobic chlopakowi niespodzianke na gwiazdke i kupilam mu ocieplacze do samochodu, a ten sie na mnie drze, że jestem jebnita i mam to zdemontować czy naprawde to byl tak zły prezent?
@xblackwidowx: jak nie kupiłaś futerka na kierownicę to nic dziwnego, ze się zezłoścíł, lepiej dokup ( ͡°͜ʖ͡°)
BTW kiedyś jeździlem takim 20letnim gruzem, dostalem go z futerkiem w panterkę na kierę i tak mi miło i przaśnie było, że go nie zdjąłem i tak z nim jeździłem xD
Kupiłbym sobie elektryka (jakiegoś większego, nie i3/leafa), ale ich ceny, nawet tych z drugiej ręki są p&#!$%@?
A to się chyba nie zmieni w ciągu dekady. Wyobraźcie sobie że w 2030 chcecie kupić ładną Teslę S od Niemca, świeżo sprowadzona, pierwszy właściciel (w Polsce), 189k, wypucowana na błysk przez handlarza. Powiedzmy że celujecie w 19 rok czyli trochę ponad dziesięcioletnie auto. Nie piszę o bateriach i innych sprawach, nie o to tu chodzi
@Atreyu: usciślijmy, ze dotyczy to jedynie pierwszych roczników leafa, tych bez aktywnego systemu kondycjonowania baterii, późniejsze leafy są już calkiem spoko. No i nawet pierwszy leaf poza tą nieszczęsną baterią jest praktycznie bezawaryjny i bezobslugowy kiedy tesla model s to dokładne jego przeciwieństwo, super baterie a cala reszta niestety kosztowna kaszana.
@s0krates: wszystkie, niestety tylko powietrzem. Faktycznie, aktywnego chłodzenia w sensie płynu tam nie ma, po kilku latach poprawili chemię w bateriach i zarządzanie pracą baterii tak aby się nie przegrzewały. Dzięki temu te nowsze mają znacznie mniejsze problemy z degradacją niż pierwsza generacja.
#motoryzacja #samochody #tesla #samochodyelektryczne #oswiadczenie
źródło: comment_1672779937YsvJodACAvDT7UWNqjYRUg.jpg
Pobierzźródło: comment_1672780919IRnwWagc4XZ1JP2NiI5Goi.jpg
Pobierz