Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko173
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Rudi24
Rudi24

Rudi24

Dołączył 7 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 116
  • Znaleziska 87
  • Mikroblog 29
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

5

Polscy architekci wygrali prestiżowy konkurs eVolo 2018 Skyscraper Competition

Polscy architekci wygrali prestiżowy konkurs eVolo 2018 Skyscraper Competition

W międzynarodowym konkursie na najbardziej innowacyjne projekty drapaczy chmur w tym roku po raz kolejny zwyciężyli Polacy. Koncepcja składanego wieżowca dla ofiar klęsk żywiołowych Skyshelter.zip autorstwa Damiana Granosika, Jakuba Kulisy i Piotra Pańczyka pokonała ponad 500 prac z całego świata.

Rudi24
z
tvn24.pl
dodany: 02.05.2018, 12:10:40
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    architektura
  • #
    nauka
  • #
    technologia
  • #
    design

306

Bitcoin zyskuje $1000 w godzinę - tak wygląda rynek kryptowalut

Bitcoin zyskuje $1000 w godzinę - tak wygląda rynek kryptowalut

W trakcie środowego handlu notowania Bitcoina oraz szeregu innych, głównych kryptowalut wyraźnie wzrastają, powyżej 10%. Według danych portalu coinmarketcap.com prowodyrem aprecjacji jest EOS, którego użytkownicy czekają na niedzielny airdrop. Zielony 12 kwietnia na rynku kryptowalut Jak...

sprzedalem_konto_za_dyche
z
comparic.pl
dodany: 12.04.2018, 12:37:10
  • 173
  • #
    swiat
  • #
    kryptowaluty
  • #
    bitcoin
  • #
    finanse
  • #
    ekonomiazadyche
Rudi24
Rudi24
Rudi24 12.04.2018, 21:29:48
  • -3
@marcin_net: Przecież BTC to przeciwieństwo pieniędzy z powietrza. Pieniądze z powietrza to np. dolar.
Rudi24
Rudi24
Rudi24 12.04.2018, 21:35:13
  • -3
@marcin_net: Pewnie gdzieś na świecie da się to zrobić. BTC (pomijając to, że przez relatywnie mały wolumen giełd i specyfikę działania botów jest niestety podatny na manipulacje) ma swoją wartość regulowaną włączane przez popyt i podaż, a liczba jednostek w cyrkulacji jest skończona. Pieniądze z powietrza wyglądają tak: https://www.youtube.com/watch?v=iP9H5fADC0E .

284

Skutki podatkowe handlu kryptowalutami

Skutki podatkowe handlu kryptowalutami

Podatek od czynności cywilnoprawnych Dnia 4 kwietnia 2018 roku, dokładnie 26 dni przed ostatecznym rozliczeniem PIT-37, otrz

zwier
z
chainofblocks.pl
dodany: 10.04.2018, 17:52:54
  • 102
  • #
    kryptowaluty
  • #
    bitcoin
  • #
    ethereum
  • #
    chainofblocks
  • #
    podatki
Rudi24
Rudi24
Rudi24 11.04.2018, 19:04:12
  • 0
@81bigboy: Bardzo chętnie usłyszę jakie.

526

Handlowałeś bitcoinami? Jesteś przestępcą podatkowym!

Handlowałeś bitcoinami? Jesteś przestępcą podatkowym!

Jedna interpretacja polskiego Ministerstwa Finansów spowodowała, że na wszystkich, którzy handlują lub handlowali kryptowalutami padł blady strach. Nagle okazało się, że osoby handlujące bitcoinem czy etherum i często dokonujące wielu transakcji dziennie, są zobowiązane zapłacić 1% podatku PCC

konto usunięte
z
wolnemedia.net
dodany: 09.04.2018, 13:50:55
  • 194
  • #
    technologia
  • #
    polska
  • #
    bitcoin
  • #
    ekonomia
  • #
    kryptowaluty
Rudi24
Rudi24
Rudi24 10.04.2018, 15:21:26
  • 0
@Jotem323: To ty nie czytasz uważnie. Pytanie w tej interpretacji zadaje osoba, która dokonuje zakupu jako osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest płatnikiem VAT. Stwierdza, że w wypadku zakupów na giełdzie gdzie nie jest w stanie ustalić czy druga strona jest płatnikiem VAT nie musi PCC płacić, a organ skarbowy stwierdza, że to stanowisko jest prawidłowe i przyznaje jej rację, bo:
"Z treści art. 2 pkt
Rudi24
Rudi24
Rudi24 10.04.2018, 15:50:46
  • 4
Radzę wszystkim uważać na to co może się kryć za obiecywanym przez ministerstwo "bardziej dogodnym sposobem opodatkowania". Te deklaracje mogą uśpić waszą czujność, ale jedyna rzecz, która rzeczywiście do nich przemówiła w tej internetowej burzy to groźba paraliżu urzędów stosami deklaracji PCC. Co prawda jak na razie interpretacje nie pozwalały nawet na składanie zbiorczych deklaracji za jeden dzień (interpretacja indywidualna z dnia 10 lipca 2014 r., nr IPPB2/436-304/14-2/AF) ale gwarantuję wam, że
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

708

Inwestujący w kryptowaluty wyjdą na ulicę i będą protestować.

Inwestujący w kryptowaluty wyjdą na ulicę i będą protestować.

Mała wojna. Tak wyglądają relacje na linii inwestujący w kryptowaluty - Ministerstwo Finansów. Wszystko przez jeden komunikat, który przypomniał o małym, ale istotnym szczególe. By być uczciwym, inwestorzy będą musieli wozić taczkami deklaracje podatkowe.

PiotrekPan
z
money.pl
dodany: 09.04.2018, 11:02:09
  • 307
  • #
    bitcoin
  • #
    polska
  • #
    finanse
Rudi24
Rudi24
Rudi24 09.04.2018, 17:16:00
  • 5
Po co jest rozdmuchiwana sprawa, której nie ma? Jak pisze ministerstwo "Wyłączona z opodatkowania PCC [17] jest umowa sprzedaży lub zamiany kryptowalut objęta podatkiem VAT – w zakresie, w jakim podlega opodatkowaniu VAT lub jeżeli przynajmniej jedna ze stron czynności jest zwolniona z VAT z tytułu dokonania tej czynności.". Odnośnik [17], którego treść zawiera reszta zdania kieruje nas do art. 2 pkt 4 ustawy o PCC. Jedyne znane na ten temat stanowisko
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rudi24
Rudi24
Rudi24 09.04.2018, 17:48:08
  • 1
@Rudi24: Żeby wam wszystkim udowodnić, że Ministerstwo nie zaprzeczyło poprzednim interpretacjom i jednocześnie z niemal całkowitą pewnością nie miało na myśli tego co się wszystkim wydaje przytaczam inny fragment o PCC:
"Przy umowie zamiany obowiązek zapłaty podatku – w wysokości 1% wartości rynkowej prawa majątkowego, od którego przypada wyższy podatek – dotyczy solidarnie stron czynności."
Czy to dotyczy ludzi, którzy działają na giełdzie? NIE! Bo chociaż wydawać mogłoby się, że

3839

Polski rząd właśnie zniszczył najszybciej rozwijającą się branżę na świecie.

Polski rząd właśnie zniszczył najszybciej rozwijającą się branżę na świecie.

Ministerstwo Finansów opublikowało komunikat, który może spowodować masowe bankructwa i samobójstwa osób handlujący kryptowalutami. Z kapitału 15 tys złotych możesz zapłacić 500 tys podatku. Brzmi kompletnie nierealnie? Nie - to tylko Polska.

MelomanBTC
z
bezprawnik.pl
dodany: 06.04.2018, 17:55:04
  • 664
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    kryptowaluty
  • #
    bitcoin
  • #
    podatki
  • #
    ekonomia
Rudi24
Rudi24
Rudi24 07.04.2018, 00:52:35
  • 6
@ProductofPoland1989: Wszystkie urzędowe interpretacje jasno stwierdzały dotąd, że PCC nie obowiązuje w wypadku obrotu na giełdzie, np.: http://sip.mf.gov.pl/faces/views/szczegoly/szczegoly-interpretacji-indywidualnej.xhtml?dokumentId=520236&poziomDostepu=PUB&indexAccordionPanel=-1#tresc . Nie wiem gdzie, co i kiedy mogłeś wyczytać.
Rudi24
Rudi24
Rudi24 07.04.2018, 01:19:00
  • 0
Czym zdaniem panikujących różni się komunikat MF od tej interpretacji: http://sip.mf.gov.pl/faces/views/szczegoly/szczegoly-interpretacji-indywidualnej.xhtml?dokumentId=520236&poziomDostepu=PUB&indexAccordionPanel=-1#tresc ? Cytuję z treści komunikatu: "Wyłączona z opodatkowania PCC [17] jest umowa sprzedaży lub zamiany kryptowalut objęta podatkiem VAT – w zakresie, w jakim podlega opodatkowaniu VAT lub jeżeli przynajmniej jedna ze stron czynności jest zwolniona z VAT z tytułu dokonania tej czynności.". Odnośnik 17 kieruje nas do art. 2 pkt 4 ustawy PCC. Na podstawie tego właśnie artykułu ustawy o
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

S.....e
S.....e
konto usunięte 04.04.2018, 14:43:39
  • 73
#bitcoin #kryptowaluty

Jest interpretacja MF w sprawie kryptowalut.

https://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosci/aktualnosci/ministerstwo-finansow2/-/asset_publisher/M1vU/content/skutki-podatkowe-obrotu-kryptowalutami-w-pit-vat-i-pcc?redirect=https%3A%2F%2Fwww.mf.gov.pl%2Fministerstwo-finansow%3Fp_p_id%3D10

I
  • 119
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rudi24
Rudi24
Rudi24 04.04.2018, 23:33:59
  • 0
@Smule: Obrót kryptowalutami na giełdzie jest opodatkowany podatkiem od towarów i usług (jako odpłatne świadczenie usług, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług) i jest z tego podatku zwolniony wobec czego (art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych) nie podlega pod PCC ( (...)nie podlegają(...) a. w zakresie, w jakim są opodatkowane podatkiem od towarów i usług).
Sytuacja opisana w publikacji
  • Odpowiedz
Rudi24
Rudi24
Rudi24 05.04.2018, 00:00:17
  • 1
@anty-fronda: Niestety ten pan nie ma racji. Tu nie ma żadnego znaczenia siedziba giełdy (z punktu widzenia prawnego, bo zagraniczne rzeczywiście trudniej będzie skarbówce zapytać o transakcje, ale jeśli sami zdeklarujecie je płacąc kiedyś podatek dochodowy to wszystko i tak się "wyda" i wtedy, jeśli przyjmiemy, że PCC się należy (to nieprawda) to powstanie nowa czynność podatkowa nawet jeśli będzie to po okresie przedawnienia, bo tak działa ten podatek).

To
  • Odpowiedz
Rudi24
Rudi24
Rudi24 05.04.2018, 07:11:25
  • 1
@Herubin: Mylisz się w obu przypadkach. W polskim prawie dość jasno jest określone to jak w wypadku transakcji zawieranych drogą elektroniczną ustala się miejsce dokonania transakcji i robi się to na podstawie adresu zamieszkania (osoby fizyczne) lub siedziby (osoby prawne) oferenta, adres pośrednika (giełdy, serwisu aukcyjnego) nie ma tu NIC do rzeczy zarówno jeśli rozważamy kwestię siedziby jak i kiedy rozważamy miejsce położenia serwerów. W wypadku giełdy można zastanawiać się
  • Odpowiedz
Rudi24
Rudi24
Rudi24 05.04.2018, 07:28:14
  • 1
@Herubin: Szlag mnie trafia jak widzę wykopy o kryptowalutach i to jak wszyscy się boją, jakby urząd skarbowy to był niemiec z psem czyhający na życie ludzi, którzy chcą uczciwie zapłacić podatki. Jeśli są jakieś wątpliwości to zaczyna się rozmowa, a nie zapada zaocznie wyrok na biednego Kowalskiego i biedny człowiek idzie siedzieć. Skąd się w Polakach bierze ten strach? Zawsze jak czytam takie coś to przypomina mi się to
  • Odpowiedz
Rudi24
Rudi24
Rudi24 05.04.2018, 07:36:18
  • 1
@Herubin: A ja jeszcze zacytuję z interpretacji: "Z treści art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych wynika, że o wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych nie decyduje okoliczność, że strony tej umowy posiadają generalnie status podatnika podatku od towarów i usług, lecz wyłącznie fakt, że dana czynność (ta konkretna) jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub przynajmniej jedna ze stron tej czynności jest z tego
  • Odpowiedz
Rudi24
Rudi24
Rudi24 05.04.2018, 07:43:08
  • 1
@Herubin: Gdyby było inaczej niż mówię to o zwolnieniu z PCC zdecydowałoby to, czy osoba od której kupiłem kryptowalutę (sprzedający) jest płatnikiem VAT (przedsiębiorcą) czy nie, a to są informację których nie posiadam i które byłyby trudne do zdobycia nawet dla sądu biorąc pod uwagę ilość transakcji i fakt, że giełda może nie przechowywać tych informacji. Jak mógłbym zapłacić podatek o którym nie wiem nawet czy się należał?
  • Odpowiedz
Rudi24
Rudi24
Rudi24 05.04.2018, 08:20:39
  • 1
@Herubin: Co jest Twoim zdaniem nie tak z logiką, którą przedstawiłem w kwestii VATu - w moim odczuciu punkt widzenia przedstawiony przez US w interpretacji, którą podrzuciłem (stosowny fragment cytuję kilka postów wyżej) jest jak najbardziej zgodny z literą prawa i co więcej jest zgodny z tym, co można przeczytać na stronie ministerstwa:
"Wyłączona z opodatkowania PCC [17] jest umowa sprzedaży lub zamiany kryptowalut objęta podatkiem VAT – w zakresie,
  • Odpowiedz

1533

KAS (US) żąda wydania baz danych polskich giełd kryptowalut

KAS (US) żąda wydania baz danych polskich giełd kryptowalut

Gieldy oraz kantory kryptowalut mialy otrzymac od Krajowej Administracji Skarbowej, wezwanie do wydania PEŁNYCH baz danych uzytkownikow. Informacje potwierdzil min. kantor InPay

Dorodny_Wieprz
z
facebook.com
dodany: 28.03.2018, 19:51:47
  • 353
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    kryptowaluty
  • #
    bitcoin
  • #
    ekonomia
Rudi24
Rudi24
Rudi24 28.03.2018, 21:22:02
  • -5
Przecież to chyba oczywiste, że trzeba zapłacić podatek od zysków, nie rozumiem zupełnie o co chodzi. Jest w Polsce kilka biur rachunkowych, które się w tym specjalizują jeśli ktoś nie wie jak to zrobić.
Uczciwi nie mają się czego obawiać, a skoro skarbówka od lat prześwietla allegro to chyba wszyscy spodziewali się, że będą próby zrobienia tego też z giełdami. Nikt nie lubi płacić podatków, ale możecie pisać co chcecie - mamy
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rudi24
Rudi24
Rudi24 28.03.2018, 21:30:33
  • -7
@Dorodny_Wieprz: Od lat mają program, który skanuje całą historię allegro/otomoto itd. Tak typują osoby do audytu. Transakcje na giełdzie nie są jawne tak jak aukcje więc bez całej bazy danych się to nie uda - nie mają wyboru. A mogą po taką historię sęgnąć i na pewno jest to zaznaczone w regulaminie giełd. GIełdy muszą przechowywać historię wszystkich transakcji przez 5 lat tak jak wszystkie inne firmy.

Sprostowanie co do

1219

Soki grejpfrutowe zniknęły ze sklepów ?!

Soki grejpfrutowe zniknęły ze sklepów ?!

Witam, Ostatnio zauważalnym że w żadnym sklepie nie ma w ofercie soku grejpfrutowego. Soki jakby zniknęły z dnia na dzień. Żeby nie było niejasności, nie mówię tu tylko o małych sklepikach i sklepach osiedlowych. Soki zniknęły też z Biedronki, Lidla, Tesco, Carrefoura itd. Sklepy twierdzą że nie..

West4
z
wykop.pl
dodany: 21.03.2018, 15:47:20
  • 525
  • #
    sklepyinternetowe
  • #
    tesco
  • #
    carrefour
  • #
    polska
  • #
    biedronka
  • #
    lidl
Rudi24
Rudi24
Rudi24 21.03.2018, 18:44:21
  • 6
Soki z ananasa tak samo zniknęły jakieś 2 lata temu. Dzisiaj widuję tylko nektary. O co chodzi?
Swoją drogą, soki w Polsce są bardzo kiepskie, mieszkałem kilka lat w Hiszpanii i Włoszech, co prawda znacznie drożej, ale można tam kupić duże soki (w kartonie) przechowywane w lodówkach, które smakują dokładnie tak samo jak takie wyciskane samodzielnie w domu. To co sprzedają w Polsce znacznie od tej jakości odbiega, a soczki "jednodniowe" są
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rudi24
Rudi24
Rudi24 21.03.2018, 22:11:13
  • 0
@Migfirefox: Masz rację, ale kiedyś były też w kartonie np. od Hortexa. Dziś w sklepach wyłącznie nektary.
Rudi24
Rudi24
Rudi24 21.03.2018, 22:15:56
  • 7
@Timoteii: Możesz przy okazji zapytać o powód zniknięcia z oferty soków ananasowych (około 2 lata temu) i winogronowych (sporo wcześniej, pamiętam, że najdłużej miała ja chyba Fortuna). Dzisiaj w ofercie największych graczy (Tymbark/Hortex/Fortuna) są wyłącznie napoje i nektary o tych smakach.

859

Brutalnie pobity upadł na ulicę. Potem przejechał go samochód

Brutalnie pobity upadł na ulicę. Potem przejechał go samochód

20-letni Albert został napadnięty i brutalnie pobity. Sprawca zostawił go nieprzytomnego na ulicy. Chwilę późnej po Albercie przejechał samochód.

programistaza15k
z
youtube.com
dodany: 08.03.2018, 16:31:38
  • 165
  • #
    polska
  • #
    tvn
Rudi24
Rudi24
Rudi24 09.03.2018, 01:24:50
  • 2
O kurka mirki, ale mnie teraz zmroziło. Odpalam filmik a tam ulica, gdzie dopiero co kupiłem mieszkanie. Człowiek myślał, że to bezpieczna okolica, a tu taka chora akcja w miejscu gdzie budują mi przyszły dom, autentycznie pod ogrodzeniem budowy. Jak żyć? Dziewczynie nawet tego nie pokazuję.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rudi24
Rudi24
Rudi24 25.09.2017, 18:52:03
  • 2
Mireczki jestem w potrzasku, siedzę na kontrakcie #zagranico i jedyne co mnie trzymało dotąd przy życiu po 12 godzinach roboty dzień w dzień to moje polskie, uczciwie opłacone HBO GO. Używałem do tej przyjemności NordVPN, ale jak na złość przestał ostatnio działać, akurat tuż przed tym jak planowałem wreszcie zobaczyć ostatni odcinek ulubionego serialu (nie, nie GoT). Próbowałem szukać winy u siebie/HBO, ale nic nie znalazłem, a po kontakcie z
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rudi24
Rudi24
Rudi24
Autor
25.09.2017, 19:06:23
  • 0
@s_t_u_l_e_j: Wielkie dzięki za odpowiedź. Niestety opcja nie wchodzi w grę z kilku względów - przede wszystkim nie mam w Polsce lokalu, gdzie mógłbym postawić taki router. Znajomi też raczej nie udostępnią mi swojego łącza, nie mówiąc już o zakupie w moim imieniu routera i ustawianiu wszystkiego (sam się na tym nie znam, wiec co dopiero, gdybym miał tłumaczyć sprawę im). Zresztą, tu gdzie mieszkam dzielimy się routerem w 5
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 3 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.09.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl