Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko220
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Proxy_User
Proxy_User

Proxy_User

Dołączył 2 tyg. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 16
  • Znaleziska 16
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 0

3

media expert, czyli przeciąganie: manipulacje, ignorowanie praw konsumenta.

Witajcie, to nie jest hejt, tylko udokumentowana relacja konsumencka oparta na mailach, nagraniach i chronologii zdarzeń. Publikuję ją ku przestrodze, bo pokazuje, jak w praktyce wygląda przeciąganie reklamacji i manipulowanie klientem przez dużą sieć handlową, czyli w tym przypadku media expert. Je

Proxy_User
z
wykop.pl
dodany: 18.02.2026, 02:47:56
  • 27
  • #
    mediaexpert
  • #
    rekojmia
  • #
    reklamacja
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 04:52:49 via Wykop
  • -2
@bartek-kowalski-12: to maszynowe tłumaczenie pierwszej wersji chata gpt.
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 15:39:25 via Wykop
  • 0
@mnemonk: Witaj,

Słuchaj, to co piszesz nie jest prawdą. Dlaczego? Już Ci wyjaśniam.

Przy umowach zawartych po 1.01.2023 obowiązuje tryb niezgodności towaru z umową (ustawa o prawach konsumenta).
Konsument ma prawo od razu złożyć żądanie odstąpienia od umowy albo wymiany, a sprzedawca nie może samowolnie narzucić naprawy (art. 43d oraz art. 43e ustawy o
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 15:46:13 via Wykop
  • 0
@mnemonk: „twoje fakty”, w „twoim przekonaniu”. Musisz mieć to na uwadze.

Nie. Zakup był w 2025 r.

Od 1.01.2023 w sprzedaży konsumenckiej obowiązuje odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową (ustawa o prawach konsumenta) która zastąpiła rękojmię, czyli to w praktyce zmiana nazewnictwa i podstawy prawnej, a nie sensu ochrony
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 15:53:27 via Wykop
  • 0
@mnemonk: słuchaj, nie mieszam niczego, tylko podaję fakty i przepisy. Może piszesz z autopsji, nie wnikam. Zakup był w 2025 r., więc rękojmia w sensie formalnym została zastąpiona odpowiedzialnością za niezgodność towaru z umową (ustawa o prawach konsumenta). To zmiana nazwy i podstawy prawnej, nie zmiana ochrony konsumenta.

Reklamacja złożona 25.01.2026. Minęło ponad 14 dni, czyli brak prawnie skutecznej odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji z mocy prawa (art. 7a ustawy o
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 15:58:07 via Wykop
  • 0
@mnemonk:

Tak, w głównym poście użyłem potocznie słowa „rękojmia”,!żeby było zrozumiale dla wszystkich ludzi, którzy to przeczytają. W wyjaśnieniach jasno napisałem, że dla zakupu w 2025 r. obowiązuje formalnie odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową (ustawa o prawach konsumenta). Nazewnictwo się zmieniło, sens ochrony konsumenta nie, jak w poprzednich komentarzach podałem przepisy i terminy. Nie ma tu żadnej sprzeczności. Podczas wypełniania reklamacji na stronie media expert jest wyraźna, JEDNA opcja
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 16:53:30 via Wykop
  • 0
@PurpleHaze:

Słuchaj, post na jakimś wykopie służy jedynie informowaniu konsumentów i jest w pełni udokumentowany.

Twoje uwagi o „chatgpt” są nieistotne wobec faktów i przepisów prawa. Oczywistym jest to, że przed zamknięciem sprawy nikt tutaj nie wysypie się z dowodów. Wiem, że ty i wielu tobie podobnych zrobiliby to, ale nie ja.
Post oparty jest na dokumentach, nagraniach i przepisach prawa, a nie na opiniach ai. Twoje projekcje i domysły
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 17:38:00 via Wykop
  • 0
@PurpleHaze: niesamowite, gratuluję wielkiej odwagi wirtualnej. Pozdrawiam.
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 17:42:17 via Wykop
  • 0
@mnemonk:

Słuchaj, nie używam terminów wymiennie „dla zabawy”. Ja jasno napisałem, że w 2025 r. formalnie obowiązuje niezgodność towaru z umową (ustawa o prawach konsumenta), a użycie słowa „rękojmia” w poście głównym ma wyłącznie charakter potoczny i zrozumiały dla przeciętnego czytelnika. Sens ochrony konsumenta nie uległ zmianie.

Twoje powtarzanie, że „się różnią” niczego tu nie zmienia, ponieważ wszystkie fakty, terminy i dokumentacja wskazują, że reklamacja została uznana z mocy prawa po
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 17:47:04 via Wykop
  • 0
@mnemonk: ps: niczego się tam nie „skreśla”. 😂

To JEDNA OPCJA ŁĄCZNIE. Druga opcja to GWARANCJA PRODUCENTA. Wybierasz albo tę pierwszą albo tę drugą opcję, tj. albo RĘKOJMIA/NIEZGODNOŚĆ PRZEDMIOTU Z UMOWĄ albo GWARANCJA PRODUCENTA. W jakim innym języku mam to napisać, żebyś zrozumiał?
Napisz do media expert zapytanie i odpowiedzą ci tym samym.
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 17:49:27 via Wykop
  • 0
@mnemonk: teraz lepiej?
Proxy_User - @mnemonk: teraz lepiej?

źródło: IMG_9346

Pobierz
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 18:04:38 via Wykop
  • 0
@mnemonk:

„Ty jakoś się dziwnie zachowujesz i próbujesz udawać mądrzejszego niż jesteś”.

Ty jakoś się dziwnie zachowujesz i próbujesz udawać mądrzejszego niż jesteś. Póki co, to właśnie piszesz o sobie. Próbujesz przypisać mi cechy, które sam posiadasz. Nie wiem, po co to robisz, ale okej, może tak ci jest lepiej. 😃
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
18.02.2026, 19:41:47 via Wykop
  • 0
@PurpleHaze: dalej tu jesteś? 😂 Hello. Co tam?
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
19.02.2026, 14:03:41 via Wykop
  • -1
@wypokpok: napiszę tylko tyle, że polecam Ci doczytać Art. 7a Ustawy o prawach konsumenta. Skutek milczenia powyżej 14 dni to uznanie roszczenia ZGODNIE z żądaniem konsumenta. Sprzedawca traci prawo wyboru naprawy, jeśli spóźnił się z odpowiedzią na żądanie zwrotu pieniędzy. Zanim cokolwiek skomentujesz, to zamiast czytać jakieś nagłówki w internecie najpierw przeczytaj całe przepisy, na które sam się powołujesz. Piszesz o ogólnej zasadzie, ale ignorujesz skutek procesowy spóźnienia. Mam dla
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
19.02.2026, 23:32:09 via Wykop
  • -1
@wypokpok: PS:

Jeszcze jeden bonus dla Ciebie, ponieważ widzę, że masz problem z hierarchią norm prawnych. Przywilej sprzedawcy do wyboru naprawy zamiast zwrotu gotówki to prawo, które wygasa w momencie niedotrzymania terminu z Art. 7a.

Prawo nie działa tak, że sprzedawca może „wszystko” (może ten, który Tobie sprzedaje lub dla którego pracujesz, ponieważ jest wyjątkowym, boskim wykopowym sprzedawcą). Sprzedawca może wybrać naprawę TYLKO wtedy, gdy ustosunkuje się do reklamacji w 14
Proxy_User
Proxy_User
Proxy_User
Autor
20.02.2026, 13:51:54 via Wykop
  • 0
@wypokpok:

Hello,

Dziękuję Ci za to, że tak ochoczo ze mną dyskutujesz i poświęcasz mi swój cenny czas.
Nie będę Ci dłużny, żeby nie wyjść

Marcin Gnat

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking