Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko255
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
MartynaSztaba
MartynaSztaba

MartynaSztaba

Dołączył 13 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 46
  • Znaleziska 44
  • Mikroblog 2
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

1

Nie je mięsa, nie kupuje nowych ubrań i prowadzi Syntoil.

Nie je mięsa, nie kupuje nowych ubrań i prowadzi Syntoil.

Tak Martyna Sztaba dba o Ziemię – Za 50 lat będę miała 85 lat i wydaje mi się, że pracuję dzisiaj wystarczająco ciężko, żeby przejść na emeryturę w świecie, w którym nie zabraknie wody do picia – mówi Martyna Sztaba, CEO i współzałożycielka Syntoil.

konto usunięte
z
mamstartup.pl
dodany: 10.02.2020, 09:12:45
  • 16
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    ekologia
  • #
    klimat
  • #
    gospodarka
  • #
    globalneocieplenie
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 10.02.2020, 11:22:11
  • 0
@eratyk: Dlaczego uważasz, że mam "kisiel we łbie"? Pozdrawiam, Martyna Sztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 10.02.2020, 11:22:43
  • 0
@drooeed: Cześć, to dosyć dziwne. Dlaczego piszesz takie rzeczy w internecie, czemu to służy? Pozdrowienia, Martyna Sztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 10.02.2020, 11:23:04
  • 0
@KazPL: Przecież nikogo nie zmuszam. Pozdrowienia, Martyna Sztaba.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 10.02.2020, 11:42:08
  • 0
@shovel: Kto miałby go uratować jak nie my wszyscy? Pozdrowienia, Martyna Sztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 10.02.2020, 12:11:49
  • 0
@shovel: Samobiczowanie? Nie mam takiego poczucia, że się biczuję jakoś specjalnie. Czytałeś\aś ten wywiad w ogóle?
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 10.02.2020, 12:13:25
  • 1
@eratyk: Dlaczego miałbyś uciekać do piwnicy? Piszesz anonimowo jakieś rzeczy o kisielu we łbie i czyszczeniu komina, więc pytam: dlaczego tak uważasz? Czytałeś ten wywiad w ogóle? Pozdrowienia, Martyna Sztaba

10

Polacy mogą zgarnąć grubą kasę! Wystarczy, że oddamy swój głos

Polacy mogą zgarnąć grubą kasę! Wystarczy, że oddamy swój głos

Chcesz wspierać polski biznes, a jednocześnie przyczynić się do poprawy jakości środowiska? Masz niepowtarzalną okazję. Polski startup z Wrocławia, firma Syntoil, walczy w konkursie, gdzie ma szansę na setki tysięcy dolarów dofinansowania.

MartynaSztaba
z
fakt.pl
dodany: 11.04.2019, 07:53:21
  • 2
  • #
    technologia
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    motoryzacja
  • #
    gospodarka

430

Instalacja polskiej firmy zamieni zużyte opony w farby, oleje czy gaz

Instalacja polskiej firmy zamieni zużyte opony w farby, oleje czy gaz

Tylko w tym roku Europa zużyje 350 mln, a świat niemal miliard opon. Choć część opon przerabiana jest na materiał lub energię, zdecydowana większość zużytych opon trafia na składowiska odpadów. W Polsce oprac. rewolucyjną technologię pyrolizy, która pozwala wyprodukować z opon trzy rodzaje surowców

HaHard
z
tech.wp.pl
dodany: 20.12.2018, 09:00:35
  • 143
  • #
    polska
  • #
    hahard
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekologia
  • #
    technologia
  • #
    ekonomia
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 16:30:46
  • 8
http://4it.com.pl/kontakt.html


@Murgenpl: to jest zupełnie inna instalacja, działająca w trybie przerywanym, a nie ciągłym. W trybie przerywanym (batchowym) jest mnóstwo niekotrolowanych emisji gazów i pyłów + odpady, z którymi nie ma co zrobić. Plus oni nie oczyszczają karbonizatu do postaci sadzy technicznej, a Syntoil tak.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 16:31:19
  • -16
@NoOne3: to jest jakieś składowisko, które z tego co wiem nie miało zezwolenia nawet
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 16:32:03
  • 6
@Murgenpl: Nie, w Szczecinie jest instalacja starego typu - uzywaja pirolizy przerywanej, tj. batchowej. To jest kompletnie coś innego.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 16:33:15
  • 4
@Czerwonykaktus: Każdego roku na całym świecie generowanych jest ok. 1 miliard opon wycofanych z eksploatacji (różne źródła podają różne ilości najczęściej pojawia się liczba 1 miliarda).

W Hiszpanii w 2008 r. było 238 529 ton zużytych opon, ale 2013 było juz 296 000 ton, a w 2016: 302 000 ton

Turcja: w 2013 było 260.000 ton zużytych opon, w 2016: 251 000
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 16:38:55
  • 30
@gwidon997: Piroliza to nie jest spalanie, tylko hmm dekompozycja/degradacja/proces rozpadu pod wpływem tempetatury bez dostępu powietrza.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 16:45:20
  • 0
@Czerwonykaktus: Podałam Ci wagowo, bo wagowo jest dokładniej. Ale liczba miliarda opon rocznie globalnie, już nie jest wagowo, tylko dotyczy liczby opon.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 17:10:35
  • 0
@Zakopczak: Tak jest przy tradycyjnych instalacjach pirolizy batchowej (przerywanej), gdzie nie oczyszcza się karbonizatu i nie monetyzuje się tego procesu odpowiednio.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 17:32:36
  • 9
@Murgenpl: Jest kilka problemów systemu batchowego: oparcie modelu biznesowego tylko na sprzedaży stali i oleju. Niekontrolowane emisje gazów i pyłów podałam jakie pierwsze z brzegu - zachodzą wtedy kiedy otwierasz reaktory przy załadunku, albo rozkładunku. W pirolizie ciągłej (czyli tej opisanej w linkowanym artykule na wykopie) nie dochodzi do otwierania reaktorów.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 17:50:47
  • 0
@brusse: to prawda! nie da się inaczej.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 20.12.2018, 19:52:26
  • 3
@Antonin: tak pirolizy, ale ludzie często robią ten bład
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 09:19:30
  • 0
@LeonardoDaWincyj: dlaczego blokowany?
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 09:54:38
  • 0
@Draszko: Nie mój pomysł, ale moich co-founderów w startupie Syntoil właśnie - czyli o firmie, o której jest ten artykuł podklinkowany. Ja jestem tylko jedną z 4 cofounderów w Syntoilu i opowiadam o naszym rozwiązaniu w tym artykule.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 09:55:51
  • 0
@frosti85: tajne? skąd wiesz?
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 09:57:27
  • 0
@hektar: Rentowność inwestycji została zachowana, nawet kiedy płaci się za pozyskanie surowca.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 09:58:43
  • 0
@L44rs: Technologia nie musi być tania, ale musi produkować wysokiej jakości produkty, które uzyskują odpowiednią cenę przy ich sprzedaży końcowym odbiorcom.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:01:45
  • 1
@Gixaar: To pewnie było retoryczne pytanie dla żartu, ale odpowiem na nie: chodzi o monetyzację samego procesu i produktów, które powstają w wyniku pirolizy ciągłej. Jak pracujesz na instalacjach starego typu tj batchowego to masz okreslone produkty o określonej, niskiej jakości, jak pracujesz w procesie pirolizy ciągłej - takiej jak opisana w artykule - to produkty mają inne parametry, po odpowiedniej obróbce mają wyższą cenę sprzedaży niż takie z tradycyjnej
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:03:43
  • 0
@goldenmejer: W której części Polski znajduje się firma, o której opowiadasz? I co nazywasz trybem ciągłym pirolizy? Czy to, że Wasze reaktory pracują równocześnie? Bo jeżeli tak, to to jest semantyczne uproszczenie - bo nie na tym polega proces ciągły.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:07:30
  • 0
@Talim: Masz rację w temacie oleju, trzeba umieć go odpowiednio oczyścić. W tradycyjnym procesie pirolizy tzw. przerywanej czy batchowej opiera się modele biznesowe głównie na oleju własnie, zupełnie pomijająć najważniejszy produkt, z którego przychody są największe czyli karbonizat (upraszczając powiedzmy, że jest to sadza/węgiel). Natomiast gaz jest używany - przynajmniej w instalacji opisanej w artykule - do zachowania autoenergetycznosci całego układu, żeby uniezależnić się od dostawców energii elektrycznej.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:07:55
  • 0
@LordDarthVader: pamiętasz nazwę firmy?
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:09:55
  • 0
@opanek: Masz rację, problem jest na maksa złożony. Oprócz hut dołożyłabym tu cementowie jako odbiorców, ale ich dotknęly te same problemy. I nie zanudzasz - to jest dobra analiza. Czym się zajmujesz w branży oponiarskiej?
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:11:48
  • 1
@armaniszwagier: Instalacja opisana w artykule nie powoduje niekontrolowanych emisji gazów i pyłów, nie ma raka z takiej produkcji.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:13:14
  • 0
@prawdabezfalszu: :( no są też takie projekty, które komplenie nie dbają o ekologię, emisję CO2 itd. ale jak przeczytałeś artykuł z linku powyżej, to wiesz, że to nie dotyczy opisywanego projektu.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:14:00
  • 0
@ZnienawidziszMnie: To jest problem systemowy, z którym musimy się uporać - zobaczymy jakie będą nowe regulacje.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:15:41
  • 0
@duszabar: Ani jednej, cały projekt został sfinansowany ze środków prywatnych - jak większość naprawdę innowacyjnych przedsięwzięć. Możliwe jednak, że w przyszłości będą jakieś dotacje - ale też myślę, że to jest jeszcze daleka droga do tego, żeby dysponenci środków publicznych zauważyli jak bardzo różny od innych projektów jest ten opisywany w artykule.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:17:17
  • 0
@nairamk: Ale Ty piszesz o pirolizie odpadów z tworzyw, a w artykule jest opisana instalacja do przetwarzania granulatu gumowego w procesie stałym pirolizy. Jeżeli chodzi o pirolizę tworzyw to spójrz na projekt: Henderek Technologies, oni się zajmują tworzywami i chyba idzie im całkiem dobrze.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:18:09
  • 1
@Draszko: :)
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:19:32
  • 1
@armaniszwagier: dlaczego musieli? po co mieliby ściemniać? jaki jest sens kłamania w tak na maksa ważnym temacie, gdzie weryfikacja jest tak łatwa?
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 10:35:50
  • 1
@armaniszwagier: Wiesz co, ale ja jestem tym pracownikiem - i wysokiego i niskiego szczebla, bo jestem wspólniczką w tym projekcie opisywanym w artykule. I występuję tu pod swoim imieniem i nazwiskiem, więc tym bardziej nie mam powodów, żeby ściemniać.
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 11:13:37
  • 1
@armaniszwagier: No jak uważasz, widać nie przekonam Cię. Powodzenia!
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 14:37:10
  • 0
https://reoil.pl


@wunker: Reoil, jest to typowa instlacja działająca w procesie pirolizy przerywanej, czy batchowej. To jest kompletnie inna technologia, niż opisywana w artykule. Reoil faktycznie czasami używa wyrażenia "piroliza ciągla" ale używają do tego semantycznego kruczka, dla nich to po prostu oznacza, że ich reaktory dzialają równolegle - np. jeden się otwiera, bo się go załadowuje, drugi działa, trzeci się rozładowuje. Natomiast piroliza procesu ciągłego oznacza coś zupełnie inne: ciągły
MartynaSztaba
MartynaSztaba
MartynaSztaba 21.12.2018, 14:48:14
  • 0
@wunker: Jest kilka takich projektow na świecie, które mówią, że używają procesu ciągłego, podczas kiedy faktycznie działają w procesie przerywanym: np. chińskie projekty tak robią, sprzedają tradycyjne instalacje batchowe i też mówią, że działają w procesie ciągłym.

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 04.06.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.10.2019

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking