@mat9: brawurę wymieniłem tylko jako jeden z czynników, a nie główny. Do katastrofy doprowadził cały szereg zaniedbań i błędów. Choćby fakt, że system TAWS darł się jak potłuczony PULL UP, TERRAIN AHEAD, a piloci najwidoczniej to zignorowali, bo przecież wiedzą lepiej, a reaktor nie mógł wybuchnąć no bo przecież to niemożliwe, wiem lepiej.
@gandhi: nie znam się na awionice jakoś specjalnie, ale wiem, że TAWS pobiera dane z wielu źródeł jak barometry pokładowe, wysokościomierz, dane z GPS itd., także czy był wtedy całkowicie bezużyteczny? Tego nie jestem w stanie stwierdzić, jednak jeśli potrzebujesz innego przykładu brawury to weźmy choćby fakt, że widoczność wtedy była na poziomie 400m (lądowanie tu-154 wymaga widoczności 1100m), panowała gęsta mgła i ogólnie beznadziejne warunki, a i tak zdecydowano
@motaboy: to ty taki wykopowy Rycho Czarnecki jesteś