Kolejnym recenzowanym filmem jest **"Infiltracja" (The Departed")**. Remake wyprodukowanej w Hong Kongu Piekielnej Gry (Infernal Affairs)._ Wyreżyserowany przez Martina Scorsese (Chłopcy z ferajny, Kasyno, Taksówkarz) w 2006 roku obraz zdobył 4 Oscary, w tym pierwszy jego Oscar dla Najlepszego Reżysera. Zarobił w kinach 290 milionów dolarów, a dla mnie stał się ulubionym filmem Scorsese.
Infiltracja wrzuca nas w wojnę kretów. Szef bostońskiej mafii Frank Costello (Jak zwykle przerażający Jack Nicholson) wysyła w szeregi policji, swojego zaufanego człowieka wyrachowanego Colina Sullivana. (Matt Damon). Po przeciwnej stronie barykady stoi Billy Costigan (Leonardo DiCaprio). policjant, który przez ciemne interesy swojej rodziny, nie zdobył zaufania swoich zwierzchników. Costigan zostaje "poproszony" (GENIALNY Mark Wahlberg)_ o przeniknięcie do mafijnych struktur w celu zbliżenia się do Franka Costello. Film nie daje nam ani chwili wytchnienia. Po kilku minutach wprowadzenia, w których dowiadujemy się o przeszłości głównych bohaterów, momentalnie ukazana nam jest śmiertelnie ryzykowna gra, jaką toczą ze sobą próbując się odnaleźć.
Wielką siłą Infiltracji jest sprytnie rozegrany antagonizm między Colinem, a Billy'm. Ich życia, choć różnią się od siebie biegunowo, są bardziej podobne niż obaj zdają sobie sprawę. Te same rozterki, te same uczucia i podobny strach zamieszkują ich serca. Znakomicie napisane i bezlitośnie prawdziwie zagrane postacie (zwłaszcza niesamowity znowu DiCaprio) sprawiają, że nie sposób nie wczuć się w sytuacje obydwu bohaterów i dojrzeć słodko-gorzki obraz jaki się z nich
Infiltracja wrzuca nas w wojnę kretów. Szef bostońskiej mafii Frank Costello (Jak zwykle przerażający Jack Nicholson) wysyła w szeregi policji, swojego zaufanego człowieka wyrachowanego Colina Sullivana. (Matt Damon). Po przeciwnej stronie barykady stoi Billy Costigan (Leonardo DiCaprio). policjant, który przez ciemne interesy swojej rodziny, nie zdobył zaufania swoich zwierzchników. Costigan zostaje "poproszony" (GENIALNY Mark Wahlberg)_ o przeniknięcie do mafijnych struktur w celu zbliżenia się do Franka Costello. Film nie daje nam ani chwili wytchnienia. Po kilku minutach wprowadzenia, w których dowiadujemy się o przeszłości głównych bohaterów, momentalnie ukazana nam jest śmiertelnie ryzykowna gra, jaką toczą ze sobą próbując się odnaleźć.
Wielką siłą Infiltracji jest sprytnie rozegrany antagonizm między Colinem, a Billy'm. Ich życia, choć różnią się od siebie biegunowo, są bardziej podobne niż obaj zdają sobie sprawę. Te same rozterki, te same uczucia i podobny strach zamieszkują ich serca. Znakomicie napisane i bezlitośnie prawdziwie zagrane postacie (zwłaszcza niesamowity znowu DiCaprio) sprawiają, że nie sposób nie wczuć się w sytuacje obydwu bohaterów i dojrzeć słodko-gorzki obraz jaki się z nich
![Fortesque - Kolejnym recenzowanym filmem jest **"Infiltracja" (The Departed")**. Rema...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/comment_Oe5ijQJmi23145zWAXFyEOhn6MKUS6cM,w400.jpg)
źródło: comment_Oe5ijQJmi23145zWAXFyEOhn6MKUS6cM.jpg
Pobierz
Casablanca jest jednym z tych ARCYDZIEŁ, o których nie mogę opowiadać bez emocji. Wyreżyserowany przez Michaela Curtiza film, pojawił się w kinach w 1942 roku. A w jedną z najsłynniejszych par w historii kina wcielili się Humphrey Bogart (Rick) i Ingrid Bergman (Ilsa). Wartym odnotowania jest fakt, że film zdobył 3 Oscary w najważniejszych kategoriach:
Najlepszy Film, Najlepszy Reżyser, Najlepszy Scenariusz.
Tytułowa Casablanca to miasto u wybrzeży Maroka. Ostatni przystanek dla ludzi uciekających z ogarniętej wojną Europy, do nowego życia w Ameryce. W Casablance właśnie Rick - właściciel najpopularniejszego lokalu w mieście, spotka swoją miłość z dawnych dni - Ilsę, próbującą przedostać się do Stanów z działaczem czeskiego ruchu oporu Victorem Laszlo (Paul Henreid). Rick zostanie zmuszony do podjęcia wyboru, który okaże się najtrudniejszym i najważniejszym wyborem jego
źródło: comment_nJrZGHLukAK3vPHmEXmoOHlRmsrmeMrq.jpg
Pobierz@Fortesque: Miło że opowiadasz o moim ulubionym filmie z taką pasją i takim entuzjazmem, ale w tym momencie następuje takie trochę #!$%@?.
Casablanca jest filmem dość obojętnym płciowo, chociaż robić wrażenie może że jest to drugi głośny film w historii który odwraca oczekiwania wobec standardowych ról płciowych w Hollywood (pierwszym jest Przeminęło z Wiatrem, które w zamianie ról idzie jeszcze dalej, czyniąc kobietę brutalną łamaczką serc). I tak jak Przeminęło z Wiatrem, może być i jest doceniane bez względu