Wczytaj miałem awarie na autostradzie. Nagle zaczęła migać kontrolka z chłodzenia. Silnik stracił moc, po zjechaniu na parking gotował się płyn chłodniczy. Po kilku minutach spróbowałem odpalić i zonk. Rozrusznik kręci ale silnik nie łapie. Płyn w zbiorniczku stracił się całkowicie. Pod samochodem widać było wycieki oleju. Czy to uszczelka pod głowicą? Astra III benzyna 1.4 #samochody #mechanikasamochodowa
@luxpl: jesteś pewny że to były ślady oleju an nie płynu z chłodnicy? Może poprostu pękł Ci jakiś przewód, straciłeś wodę i konputer ograniczył moc silnika żebyś go nie zatarł.
ustalmy pewne fakty: 1. masz olej w silniku (spocony mógł być już wcześniej). Jak nie masz to może się zaczął przycierać? ale wtedy zamiast temperatury miałbyś kontrolkę ciśnienia. 2. co rozumiesz przez "Faktycznie płyn jak przestał się gotować wleciał do zbiornika i tyle go było" coś jest w zbiorniku nadal?
chodzi mi o to że jak gdzieś miałeś wyciek to sobie mogłeś jechać nawet ze 100km, on sobie po mału uciekał aż
To chyba jakieś fatum. Im dłużej szukam auto to wszystko zaczyna się w innych sypać, chyba wyczuły konkurencję. Problem dotyczy wrzucania wstecznego, a mianowicie jak wrzucę to szarpnięcie występuje na postoju, nie zawsze ale często i jest odczuwalne. Wczasie ruszania wszystko w porządku. Skrzynia manualna, toyota Avensis t25 #motoryzacja #mechanikasamochodowa
@anthoris: jak masz szarpnięcie przy wrzucaniu biegu to tak jakby się sprzegło całkowicie nie rozłączyło. Może wysprzęglanie zapowietrzone albo sprzeglo się po mału kończy?
@anthoris: nie wyraziłem się precyzyjnie-chodzi mi o to że jeżeli sprzegło się nie do końca rozłącza to trochę momentu obrotowego będzie przenosić i przy pierwszym i wstecznym biegu gdy koła i skrzynia stoją w miejscu to może być szarpnięcie przy wbijaniu biegu (ale tylko pierwszeszego i wstecznego będzie to czuć bo skrzynia się wtedy nie kręci). Dlaczego tylko wsteczny szarpie? Tu mam hipotezę że jedynke możesz mieć zsynchronizowaną i synchornizotory mogą
Cześć Wszystkim! Chcę sobie zrobić najazdy i szukam informacji o kącie natarcia dla różnych samochodów żeby się później nie okazało że za strome najazdy zrobiłem. Znacie może jakąś stronę gdzie mógłbym znaleźć takie info? Do tej pory zmierzyłem Citroena C2 VTS (16stopni) i BMW z4 (prawie 20 stopni). Przydała by sie informacja dla aut z długim i niskim nosem (jak Passerati B6 lub B7 etc.
@Kwasnytoja: chodzi mi żeby zrobić sobie takie coś (nie mam lawety :P)
Ktoś powie po co robić skoro można kupić - te akurat najazdy z obrazka są za strome dla większości aut a jak są niezbyt strome to nie są za długie więc auto się za nie podniesie za dużo
@Kwasnytoja: cześć, sorry że tak późno odpisuje ale wcześniej nie zauważyłem Twojego komentarza. Dzięki za ofertę. Najazdy już zrobiłem na 15° - całkiem dają rade. Wracając do CAD'a - w czym rysujesz? Zawodowo CADzisz?
Mirki, szybkie pytanie. We wtorek miałem wymieniane świece żarowe, w środę wszystko było ok, w czwartek nie jeździłem, dzisiaj rano nie chciał odpalić - padł akumulator. Nie miałem włączonych świateł, ładowanie jest (14.4V przy włączonym silniku, 12.8V po wyłączeniu silnika, po przejechaniu paru kilometrów). Co bardziej prawdopodobne: że padł bodajże 4 letni akumulator? Czy że w trakcie naprawy powstało gdzieś jakieś przebicie z wysokim oporem, które było w stanie wyładować akumulator w
Możesz odłączyć kleme i amperomierzem zmierzyć jaki prąd płynie po wyciągnieciu kluczyka (przez minute albo coś może to być trochę wiecej ale poźniej to powinny być mA tylko).
Witam! Czy ktoś może poda mi rozwiązanie problemu? Peugeot 407 2.0 136KM (silnik 10EWJ4) Benzyna+Gaz Auto przekracza emisję spalin (CO2 ok 10x) Świeci check engine na desce i pojawił się "Depollution System Faulty" Po podpięciu pod komputer wyświetlił się błąd P0170 - "Wtrysk paliwa, Stały" - nie da się go skasować. Sonda pracuje na niedogrzanym silniku początkowo z wartością 700-750 mV, potem gdy załapie temperaturę pracuje w zakresie 50-780 mV - więc
@HateAccount: Elo Mordo, 700-750mV na niedogrzanym silniku znaczy bogata mieszanka (zgadzało by się), 50-750mV dla ciepłego silnika też ma sens (0.5 to stechiometryczna mieszanka), więc sobie odczyt skacze pomiędzy bogatą a ubogą mieszanką. Masze jeszcze jakieś inne objawy? Problem może być spowodowany tym że Long term Fuel Trim (czyli to ile komp sobie zmieniał mieszankę ze względu na zużycie elementów itd. nie ze względu na bieżące warunki) przekroczyło 10% (zmiana ustawień
no to wygląda że za bogata mieszanka. Na przeglądzie sprawdzali auto na LPG czy na PB czy na obu? Masz możliwość podpięcia jakiegoś cuda żeby sprawdzić jak jest korekta dawki?
A skąd masz volty na sondzie lambda Cumplu? Jak możesz to przy uruchomionym silniku psiknij troszkę czegoś łatwopalnego (jak płyn do czyszczenia hamulców) jak napiecie bedzie sie zwiekszac to raczej bym powiedział że sonda lambda jest w porządku. I zwróciłbym uwagę na przepływomierz. Nawet taki niebieski skaner plus jakiś Torque Lite na Androida mogą być przydatne w takich sytuacjach: https://allegro.pl/listing?string=Skaner obd bluetooth&strategy=NO_FALLBACKℴ=p&bmatch=baseline-cl-n-uni-1-2-1123