Niestety cisza, która mnie martwi. Policja nie daje znać o sobie, Inpost tak samo, Asus też milczy. Nie wiem ile to wszystko może się ciągnąć, nigdy nie byłem w podobnej sytuacji. Wiem, że to nie serial CIA czy w11, ale no fajnie by było mieć n czym się uczyć czy pracować. Jeśli będzie jakiś przełom w sprawie, to dam znać pewnie kolejnym wykopem chociaż nie wiem czy tak można. Niestety nie znam
@Kohrd: Dzięki za zainteresowanie. Nigdy nie miałem problemów z firmą Inpost i ich paczkomatami, a ponad kilkadziesiąt przesyłek odebrałem. Mam nadzieję, że ten wpis pozwoli choć trochę zmienić podejście firm kurierskich do podobnych zdarzeń i zlikwiduje czyjś dodatkowy "biznes".
@ddzwon: w X-komie był kupiony laptop, natomiast został wysłany na gwarancję do autoryzowanego serwisu Asusa NMC-PE z Koszalina. Niestety z Koszalina dotarł tylko ryż.
@airflame: niestety moja aczkolwiek miałem nadzieję, że to głupi żart lub faktycznie jakaś podmiana, niestety dane na etykiecie się zgadzają, a także jak już Panu odpowiedziano, nikt normalny nie wysyła paczek ryżu w pudle po laptopie i nie wypycha tego papierem, żeby to nie latalo jakoś. Dzięki za zainteresowanie, wierzę, że dzięki niemu uda się odzyskać coś co kupiłem za swoje pieniądze.
@PeteMa: sprawa została już wszędzie zgłoszona i mimo mojej wiary w policję, mogę zobaczyć wiadomość o umorzeniu. Dlatego staram się temat poruszyć w Internecie, tak aby nikomu innemu już podobna sprawa się nie przytrafiła.
@jackera_Wiley: niestety ja też obecnie nie mam ryżu, bo technicy starają się coś z tego pozdejmowac. Dzięki za zainteresowanie. Przykro mi, że był Pan też w takiej sytuacji, bo naprawdę nikomu tego nie życzę.
@MrAndy: Szkoda, że żart, bo jednak ktoś powinien pociągnąć do konsekwencji osobę która sobie teraz lata z moim laptopem. Rzeczywistość jednak jest smutna i każdy zna realia i jedynie będę się cieszył jak nie umorza mi tego szybko
@DzieckoNaLato: pewnie umorza, ale kurcze no gdzie my żyjemy, że ktoś sobie biznes zrobił z zabierania czyjegoś mienia i nie poniesie, żadnej odpowiedzialności?
Szczerze nie wiem kto mógł zwinąć laptopa i mieć przy sobie akurat ryż. Stworzyłem wpis ponieważ, może dzięki temu uda się dotrzeć do innych poszkodowanych. A może to jakaś zorganizowana grupa przestępcza (tak tylko głośno myślę)? Dzięki za zainteresowanie.
@Eetam: Asus niezwłocznie skontaktował się z firmą Inpost z tego co mi odpisali. Odnośnie zabezpieczenia co do lokalizacji sprzętu mam nadzieję, że takie istnieje i podejmę niezwłocznie temat, z Asusem aby coś więcej ustalić. Dla mnie to by było nawet lepsze rozwiązanie, bo jasne, zależy mi bardzo na odzyskaniu sprzętu, ale gdyby namierzyli sprzęt to sprawca zostałby ukarany i może przy okazji by się znalazło coś od innych ludzi. Dzięki
@Yunior_82: Bardzo mi przykro, może jeszcze da się jakoś powrócić do sprawy? Mimo wszystko warto walczyć i spróbować zlikwidować ten proceder, bo jeszcze się okaże, że zaraz ludzie zaczną pracować jako kurierzy, żeby sobie "dorobić", bo nie da się ukarać sprawcy.
Nie ukrywam sam liczę, że "mój" sprawca odnajdzie w ryżu jakieś egzotyczne zwierzątko, które go upierd... I zginie w meczarniach.
@LeD7: Mógłbym, ale też nie mogę powiedzieć, że to wina serwisu albo kuriera, nie wiem kto sobie zwinął laptopa i czyja firma odpowie za to. Przykro, bo możliwe, że Inpost, Asus lub serwis Asusa NMC-PE, to uczciwi ludzie, a znalazł się jeden baran, który sobie zgarnął sprzęt i cierpi cała firma.
@agent89: Przykro mi, że tak podchodzisz do tematu, bo nie chodzi mi, żeby tutaj zniesławić jakąś firmę lub nie wiem "wybić się" jakoś. Chciałbym, żeby była jakaś sprawiedliwość na tym świecie i żeby nikt inny nie musiał spotkać się z taką sytuacją.
@okin: dziękuję bardzo, że ostrzegasz mnie o tym, tylko nie wiem czy uda mi się taka paczkę zdobyć skoro już technicy kryminalistyki nad nią pracują i to jest już zabezpieczone tak, żeby nikt nie ingerował w materiał dowodowy. Przykro mi, że miałeś taką sytuację i tak naprawdę to firma w której dotknęło Cię nieszczęście powinna "wyciągnąć rękę" do Ciebie, a nie tysiąc papierów do wypełnienia i regulaminy tak zrobione, żeby
@szampon_ziolowy: Marzy mi się taka kara, bo to to naprawdę smutny widok, kiedy czekasz na coś na czym Ci naprawdę zależy i widzisz jakieś trzy opakowania ryżu.
@kielbovic: wiesz pocieszyles mnie trochę, bo jak zlodziejowi padnie ten laptop to serwisy maja chociaż numer seryjny i wróci do mnie. Szczerze nawet nie wiem co było dokładnie naprawione, bo cały raport był razem z laptopem i to też zniknęło.
@g455: właśnie to dobry trop, tylko jak dokładnie są ważone te paczki, jeśli są duże błędy pomiarowe, to niestety te pudła z ryżem mogły być idealne, aby podmienić z laptopem. Niestety laptop dosyć leciutki, był więc różnie może być. Ale nawet jakby był ciężki laptop, to pewnie znalazł by się jakiś pomysłowy dobromir co by wrzucił inne materiały wagowo podobne do ciężaru laptopa.
@krasnodebski: mi nie chodzi, żeby wymyślać i zrobić super show przy, którym ludzie będą się bawić patrząc na ryż i czytając opowiadanie. Mi chodzi o to, żeby nikogo takie coś nie spotkało. Nie życzę Tobie takiej sytuacji i nikomu innemu. W każdym razie dzięki za zainteresowanie czy to pozytywne czy negatywne, a nie wiem jak udowadniać i po co. Mogę jedynie na bieżąco informować jak sprawa się toczy.
@oremi: no właśnie, ale czy to musi być na porządku dziennym i ktoś może sobie w taki sposób dorabiać? Może warto próbować chociaz trochę to zmienić? A nie ma co ukrywać temat trochę się rozkręcił i może dzięki temu zostaną wprowadzone jakieś dodatkowe środki zabezpieczające. Dzięki za wpis.
@4kroki: najpierw dzwoniłem do serwisu Asusa infolinia nie pracuje w weekendy. A inpost wymaga do reklamacji wielu dokumentów. Wolałem też, żeby na policji to jakoś zabezpieczyli, a nie ktoś z inpostu.
@tommit: szczerze liczyłem, że bez problemu sprawę rozwiąże serwis Asusa, ale nawet jakbym oddał na rękojmie to ten laptop też by był w tym serwisie i też by był w rękach kurierów. Mimo wszystko masz rację, skuteczniej jest oddać na rękojmie. Dzięki za wpis.
@Manah: nie zamierzam Cię przekonywać do tego, że historia jest prawdziwa, masz prawo wątpić i słusznie wszędzie bywają oszuści. Tylko przykro mi, że mimo Twoich wątpliwości ja naprawdę zobaczyłem pudełka ryżu i teraz "bawię się" w dokumentowanie wszystkiego. Nawet jeśli Twój wpis jest negatywny to pomaga zwiększyć zasięg tego wykopu i być może uda się zmniejszyć skalę tego procederu, za co bardzo dziękuję.
@januszemlubiembyc: Tak moja fanaberia, żeby wysyłać całego laptopa z zasilaczem i dokumentem zakupu, zachęcam do zapoznania się z treścią regulaminu z Asusa, który nie ukrywam dosyć restrykcyjny jest. Ale jeśli będziesz miał kiedykolwiek problemy z pamięcią to wyślij kości i zobaczysz "co się stanie"
@al_cohones: Bardzo bym chciał żeby to nie było możliwe, nawet nie wiesz jak bardzo. Odebrałem już kilkadziesiąt paczek i myślałem, że takie coś to spotka co najwyżej osobę, która kupuje najnowszego IPhone za 100 zł i myśli, ze przyjdzie prawdziwy sprzęt. Jak najbardziej masz prawo negować wpis. W każdym razie dzięki za dorzucenie swoich przemyśleń.
@Minikus: co dokładnie zrobi policja tego nie wiem. Ale każda propozycja jest godna uwagi. Sam obecnie nawet ryżu nie mam i go nie dotykalem, aby nie zostawić zbyt wielu odbitek
@skyrunner: Tak niestety obecnie serwis Asusa bawi się w transport paczek przez Inpost i oni załatwiają cała procedurę dostarczenia paczki do serwisu w Koszalinie jak i wysyłanie paczki do klienta. Ale czy byłby to kurier innej firmy czy Inpostu nie może dochodzić do takich sytuacji, gdzie klient musi modlić się żeby zawartość jego paczki się zgadzała. Dzięki za wpis
@snake_take: będę starał się aktualizować jakoś wpis czy w komentarzach coś będę dodawał. Chciałbym żeby sprawa się jak najszybciej potoczyła i, żeby osoba winna odpowiedziała za swój czyn. Dzięki za wpis
@cmateusz: Bardzo bym chciał, żeby było takie zaangażowanie policji, niestety jak spojrzymy ile aut ginie i ile zostaje odnalezionych to można stać się pesymista. A w miastach jest monitoring i jednak auto jest trochę innych rozmiarów niż laptop. Mam jedynie nadzieję, że temu kto ukradł laptopa szybko się zepsuje. Dzięki za wpis
@Radokop: przeprowadz eksperyment to dowiesz się czy dałoby się usłyszeć co tam jest w pudełku. Możliwe, że ja mam słaby słuch albo zbyt słabo trzaslem tym pudelkiem, aby usłyszeć w środku wymarzony ryż, który przyszedł do mnie z serwisu. Dzięki za wpis
@tekbbar: Niestety masz rację, ale mam nadzieję, że coś się uda osiągnąć. Przecież nie może być tak, że ktoś sobie kradnie zawartość paczek. Dzięki za wpis
@Intelektualista: ja niestety nie wiem kto mógłby sobie zwinąć taki sprzęcik, ale wiem, że pech chciał, że trasa była z zachodniopomorskiego, aż na Śląsk i przez ile osób przeszła paczka nie wiadomo. Najgorsze jest to, że ktoś kto dokonał tego czynu może być bezkarny, a tego bardzo nie chcę. Dzięki za wpis.
@Jestem_Wybrancem_Janusza: tak jak najbardziej reklamację zgłosiłem w Inposcie, Asusie i serwisie Asusa, a także sprawa jest prowadzona przez policję. Dzięki za wpis
@Intelektualista: niestety paczka po wyjęciu z paczkomatu była owiniety folia stretch. Natomiast po usunięciu foli było pudło, którego zdjęcie umieściłem i to pudło było wzdłuż zaklejone taśma klejąca. Na pierwszy rzut oka. No totalna amatorka, ale myślałem, że w środku jest super zabezpieczone i ten dziwny sposób zapakowania paczki to nic takiego. Dzięki za wpis. Znasz może procedury jak dokładnie Asus pakuje paczki? Jak to powinno prawidłowo wyglądać? Chętnie dowiedzialbym
@ScypioAfricanus: Może nie trzeba mscic się na całej firmie, a trzeba dorwać jednego gościa i "popracować" nad nim, ale może i masz rację, każdy może inaczej działać, byle by zrobić porządek z procederem znika nią zawartości paczek.
@login_musi__miec_od_4_do_35_znakow: No właśnie przeczytałem sobie po fakcie, ale no nawet jakby wrócił laptop źle naprawiony to następnie bym go na rękojmie oddał, ucząc się na błędach. Natomiast wrócił do mnie niestety ryż. Dzięki za wpis. A powiesz co dokładniej zrobili z Twoim sprzętem? Może warto też trochę podążyć temat tego serwisu skoro to jest autoryzowany serwis Asusa. Ludzie z Asusa też wkrótce dostaną link do tego wykopu, a może już
@maciejwu71: właśnie, a czemu się pogodziles? Nie walczyles z tym? Wiem, że to nic łatwego, bo widzę sam po swojej sprawie, ale jeśli ludzie będą przymykac oko w tej sprawie, to ktoś patrzac na te przesyłki będzie myślał, że ma codziennie Boże Narodzenie i sobie będzie otwierał "prezenty" dzięki za wpis.
@cierpkiezale: może i masz rację, ale czy faktycznie trzeba żyć w takim strachu odbierając przesyłkę? Przecież ja teraz każda przesyłkę naprawdę będę otwieral przy paczkomacie gdzie jest monitoring i do tego będę musiał chyba prosić kogoś obcego, żeby mi towarzyszył przy otwarciu paczki. Przykre to trochę. Dzięki za wpis
@Cash1337: to ludzie dają skany zgłoszenia na policji? Ja jak potrzebowałem zrobić zdjęcie zawiadomienia, to nie mogę natomiast dostanę zaświadczenie o wszczęciu sprawy, które zostaje wysłane do wszystkich firm z tej sprawy. Możliwe, że znasz się dużo więcej na prawie, a może nawet pracujesz na policji i wiesz dokładnie jakie są procedury, jeśli tak to będę wdzięczny za każdą pomoc. A tak to masz prawo podejść do tego negatywnie, bo
@borychu: Przykre jest to o czym piszesz, ale jak bezpiecznie wysyłać paczki? Czytałem też, że kurierzy innych firm gdzieś kradli zawartość lub całe paczki, więc jak dostarczyć gdzieś bezpiecznie paczkę, nie wozac jej samemu?. Dzięki za wpis. I może Twój wpis wpłynie jakoś na poprawę bezpieczeństwa w Inposcie, bo z pewnością ktoś z Inpostu też przeczyta ten wykop
@thethreatisreal: jak zobaczyłem na wierzchu papierowe kulki, to z dystansem podszedłem do przesyłki i nawet nie dotknalem pudełek po ryżu, co by była większa nadzieja ba fakt znalezienia jakichś odbitek na pudelkach.
@cloudshark: Twoje podejście jest jak najbardziej słuszne, niestety obawiam się, że nawet nagranie mogłoby nie pomoc, bo to trochę działa jak te ubezpieczenia na zdrowie czy inne chociażby AC, trzeba kilka lat udowadniać, że nie jest się wielbłądem, a i tak znajdzie się jakiś zapis malutkim druczkiem, aby nie dostać odszkodowania
@szycha_za_dwa: z jednej strony rozumiem, bo walka o cokolwiek z jakąś firma jest droga przez mękę, ale jeśli tka każdy odpuści, to czy po czasie takie osoby nie dorobia się majątku? Grosz do grosza, a będzie kokosza... Dzięki za wpis
@Piw_Benzyna: przyznam tragiczne, ale co zrobić, żeby takich sytuacji już nie było? Nie wierzę, że poddales się i nigdy nie myślałeś jak takiego Janusza załatwić? Dzięki za wpis i przykro mi, że Ciebie taka sytuacja tez spotkała, bo wiem co mogłeś czuć
@Quimeen: pomyłka nie bolalaby mnie tak bardzo jak po prostu czyjeś lenistwo i kradzież czyichś rzeczy. Bo nie wiem z czego innego może wynikać kradzież, niż z lenistwa i uczciwego zarobienia pieniędzy. Dzięki za wpis
@Cointreau: Proszę spróbuj eksperymentalnie włożyć trzy pudełka ryżu dać tam zwiniety papier w kulki i po prostu przenieść paczkę do domu bez celowego energicznego poruszania nią. Można się zdziwić, ale nie grzechocze nic, a może ja mam tak słaby słuch.
@Kyriet: Dzięki za wpis, naprawdę super opisane i na temat, ciekawe czy sytuacja choć trochę się poprawi, po tym wykopie. W każdym razie ja naprawdę jestem bardzo zadowolony z usług Inpostu i dopóki jednoznacznie nie będzie potwierdzone kto zawinił nie mogę nikogo oceniać negatywnie.
@axelus25: nie wiem czy profesjonalny czy też nie, nie miałem okazji sprawdzić ich wysiłku, ale może nowy właściciel Ci odpisze czy dobrze naprawili lapka
@Michalius: no niestety to serwis cały transport załatwiał, więc jedynie o co się modlilem to, żeby wrócił naprawiony laptop, ale chyba słabo się modlilem, bo wrócił ryż
@interman: ściema z czym? Niestety nie znam działania wykopu, staram się rozglaszac to co mnie spotkało nie tylko na wykopie, ale także na innych serwisach, aczkolwiek tutaj największe zainteresowanie wzbudziło to co mnie spotkało
@login_musi__miec_od_4_do_35_znakow: kurcze to faktycznie serwis okazał się fatalny, ale pytanie jest dlaczego Asus kieruje tam laptopy skoro taki niski poziom, a nawet podchodzilo to co mówisz pod jakieś oszustwo
@Lorenzo_von_Matterhorn: fotki sprzętu są numer seryjny jest, pewnie jakieś informacje o sprzęcie, który siedzi w środku też są, bo serwis coś musiał grzebać w środku, a oni wszystko dokumentują. Stale przeglądam olxa i inne grupy na fb. Laptop jest specyficzny, bo nie ma portu rj-45, nie ma napędu cd, dodatkowo ma srebrne klawisze, co jak już zdążyłem zauważyć jest mało spotykane w laptopach Asusa które są wystawione na ogłoszeniach. Szum
@Lorenzo_von_Matterhorn: też się boję wyjazdu sprzętu, niestety teraz z tego co się orientowalem, wielu Polaków w tych centrach logistycznych i jako kurierzy nie pracuje. Być może sprzęt trafi do innego kraju. Szczerze nie wiem co z nim teraz może być, ale nawet jakbym miał dostać kasę z ubezpieczenia to nie będzie mnie to satysfakcjonowac, bo może się wkrótce przytrafić podobna sytuacja każdemu z nas. A nie o to w tym
@Michalius: no mi trudno ocenić, kto sobie zwinął laptopa, ale jak to się okaże, że ktoś z serwisu to pewnie będzie ładna afera. Póki co Asus zgłosił reklamację w Inposcie i zobaczymy co dalej. Jedyne co mogę powiedzieć, że naprawdę bardzo dobry kontakt jest z firmą Asus, jeśli chodzi o to zdarzenie. Widać, że podchodzą do tego z wysokim priorytetem, ale z jakiej firmy człowiek sobie zwinął sprzęt tego póki
@lobozmarcin: A Ty gdzie byś odesłał laptopa jakby Ci się zepsuł? Czy chodzi Ci o sam fakt wysłania przesyłki ? Średnio mi się chciało jechać z laptopem ze Śląska do zachodniopomorskiego.
@LuxEtClamabunt: przecież to jakiś dramat jest, serio ja póki co chwilowo rezygnuje z usług tej firmy, bo boję się. A jakbym miał coś odebrać z paczkomatu to tak jak mówisz nóż ze sobą i otwierać przy paczkomacie, oczywiście trzeba jeszcze się dobrze ustawić co by kamera dokładnie wszystko złapała... Powinni popracować jakoś nad zabezpieczaniem paczek. Może zabezpieczać jakimiś tasmami czy innymi foliami, tak zeby nigdy to się nie powtórzyło. A
@LuxEtClamabunt: Z jednej strony rozumiem, odpuszczenie sobie, bo w bawienie się z tymi procedurami po zniknięciu zawartości jest męczące, a z drugiej strony ile osób niestety odpuscilo takie coś, a dzięki temu jakiś leniwy pajac żyje sobie jak pączek w maśle
@Michalius: oo fajna akcja :) , człowiek dzięki takiemu tematowi dowie się jak to bywa. Póki co trochę czuję się bezsilny, bo wszędzie poszły pisma czy to ode mnie czy od policji i teraz czekanie, kto jak odpowie. Super masz brata i oby więcej było tak uczciwych osób. Ja nawet niestety nie wiem komu "wklepac" i to jest najgorsze.