AMA - Konduktor Pociągu
Pracuję jako konduktor pociągu w jednej z polskich spółek przewozowych na terenie Wielkopolski. Być może jest wśród was osoba, która ma jakieś wątpliwości i pytania co do mojej osoby oraz wykonywanej przeze mnie pracy, z miłą chęcią rozwieje wszystkie wątpliwości
pyskaty92 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 434
Komentarze (361)
najlepsze
Chciałbym poznac
Jeśli chodzi o podział spółek... to w sumie, nie mnie się wypowiadać. Osobiście uważam, że czasy kiedy kolej była "jedna" były lepsze. Oszczędzało to podróżnym problemu z planowaniem podróży. Teraz jedna spółka chce taki bilet, inna inny. Spółki różnią się ofertami i zniżkami. Podróżni czasem myślą, że kolej dalej jest jedna i skarżą się na jakąś spółkę mimo, że jadą inną. Jeśli podział ciągle trwa to by znaczyło, że to
Nie nie, to nie do końca tak. Zmiana trwa od minimum 8 godzin do 12. Czasem jest tak, że jedziesz w jedną stronę do konkretnego celu, tam się zatrzymujesz i masz przerwę (uzupełnienie czasu pracy) i wracasz po jakimś czasie z powrotem. Czasem natomiast jeździsz non stop przez 8 - 12 godzin. Jeśli służba trwa mniej niż 8 godzin to stosuje się właśnie to uzupełnienie (UCP) do 8. Grafik wygląda
w jednostce jest przedział służbowy, w szynobusach konduktor zajmuje sobie 4 siedzenia i to jest traktowane jako przedział służbowy. Jeśli nie kontrolujemy biletów ani ich nie sprzedajemy to wypełniamy dokumentację, udzielamy informacje podróżnym. Trzeba pamiętać, że konduktor na każdej stacji musi dać sygnał "wsiadać" (gwizdek), to też wymaga poświęcenia jakiejś ilości czasu.
i pytanie z praktyki:
kupuje bilet w okienku ze znizka studencka (51%) pani jednak nabija zniżke uczniowska (48%). Zakładamy, ze nie mam czasu wymienić.
Czy w takim razie jadac pociagiem ten bilet jest ważny przy okazaniu legitymacji studenckiej (a nie uczniowskiej). Bo co prawda nie mam legitki uczniowskiej, ale studencka uprawniała by mnie do jeszcze wiekszej znizki, czyli nie jest tak, ze
szukałem pracy -> złożyłem podanie -> odezwali się :D -> rozmowa kwalifikacyjna -> skierowanie na badania -> badania zakończone wynikiem bdb -> szkolenie -> egzamin -> praca :)
Jeśli masz zniżkę uczniowską 48% to musisz mieć dokument uprawniający do korzystania z niej. Zniżka studencka to całkiem inna sprawa i to nie jest tak, że skoro przysługuje Ci zniżka 51% to możesz pojechać na 48%. Tu wszystko ma grać, skoro przysługuje
2. Ile kosztuje przyjemnosc jechania na gapę ?
3. Kiedyś czytałem regulamin ale nie bardzo pamiętam - wolno pić alkohol w pociągach czy nie ? Jakie jest nastawienie konduktorów do tego dość powszechnego procederu ? :P Co mi grozi w przypadku "przyłapania" (jesli to karane oczywiscie)
4. Masz 19 lat ?
1. Jedno i drugie.
2. @krzysiulek wyczerpał temat :)
3. Ani palić, ani pić nie wolno. Z reguły konduktor/kierownik pociągu słownie ostrzega o zakazie picia/palenia, jeśli nie pomaga podróżny proszony jest o opuszczenie pociągu na najbliższej stacji.
2) Czy denerwujesz się, kiedy pociąg staje w polu? Ewentualnie czy denerwowałeś się z tego powodu kiedy zaczynałeś pracę?
3) Dlaczego bilety PKP tak łatwo podrobić? Sprawdzacie jakoś ich autentyczność? UV?
1. Uwierz lub nie, ale nie bardzo jest czas. Ewentualnie na UCP (Uzupełnienie Czasu Pracy), jeśli mam taką możliwość (WiFi) - zdarzyło się ;P
2. Kiedy zacząłem pracę to każda nieplanowana sytuacja niosła ze sobą duży stres, z biegiem czasu można sobie z nim lepiej radzić, przywyknąć do pewnych sytuacji, potrafić takie problemy rozwiązywać.
3. Staramy się weryfikować prawdziwość i legalność biletów na przewóz osób/zwierząt/rzeczy na tyle, ile to możliwe.
2. Czy jeżeli, ktoś stojący na stacji (gdy Ty stoisz w drzwiach, by za chwile dać znak do odjazju), dałby CI znak, że ktoś inny w tym czasie korzysta z toalety (a osoba na stacji, może łatwo to spostrzec, widząc fekalia cięknące z rury pod wagonem), poszedłbyś do takiego
wybacz opóźnienie przy odpowiedzi :)
1. Nie wystawiamy mandatów za robienie kupy na stacji. Zajmują się tym sokiści ;)
2. Olałbym sprawę i zrobiłaby tak większość konduktorów. Sporo zależy od typu pociągu, część ma obieg otwarty (kupa ląduje bezpośrednio na tory), część obieg zamknięty (pojemnik na fekalia). W niektórych pociągach zamyka się toalety podczas postoju na stacji.
3. Szczerze? Nie wiem.
4. Takie wytyczne rzeczywiście dostali konduktorzy niektórych spółek i
2. Czy konduktorzy mają jakieś szkolenia?
3. Czy ten nick na Wykopie ma coś wspólnego z Twoim podejściem do pasażerów? ;)
1. kwestia przyzwyczajenia, da się z tym oswoić, jest jak jest.
2. Mają, okresowe.
3. W pracy staram się być wyrozumiały i kulturalny. Serio. ;P
nie zamawiałem pizzy do pociągu, zabieram jedzenie ze sobą ;) myślę, że gdyby zadzwonić do pizzeri w konkretnym mieście i umówić się na odbiór o konkretnej godzinie to nie byłoby problemu z dostawą. Jedynym problemem jest to, że konduktor nie powinien wcinać śniadania w czasie pracy :P
niestety, standardowa procedura. JA też jestem kontrolowany.