AMA - Konduktor Pociągu
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_IzBST0tlfKzF4e5EDpmy4yt5rALTbZ2L,w300h194.jpg)
Pracuję jako konduktor pociągu w jednej z polskich spółek przewozowych na terenie Wielkopolski. Być może jest wśród was osoba, która ma jakieś wątpliwości i pytania co do mojej osoby oraz wykonywanej przeze mnie pracy, z miłą chęcią rozwieje wszystkie wątpliwości
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/pyskaty92_AWnQL8R9dW,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 434
Komentarze (361)
najlepsze
pierwsza klasa ma rezerwacje miejsc. Jeśli jedziesz pierwszą, a masz bilet na drugą klasę to konduktor może wystawić Ci wezwanie (tzw mandat) za brak biletu na przejazd. Lepiej uważać! :)
2. Jak zarobki?
3. Gdzie dokładniej pracujesz?
4. Zadawala Ciebie ta praca?
5. Jest jakakolwiek możliwość awansu?
1. średnie + matura, w trakcie zaoczne studia w żaden sposób nie spokrewnione z koleją.
2. Konduktor ma jakieś 2000zł + ewentualne dodatki
3. Wielkopolska ;)
4. Ciekawa praca, kontakt z ludźmi, odpowiada mi to.
5. Konduktor ma możliwość awansu na kierownika pociągu po odbyciu kursu. Zdarza się, że kierownik pociągu z dużym doświadczeniem i stażem pracy przechodzi szkolenie na maszynistę (to ten co prowadzi pociąg), jeśli jest zapotrzebowanie na
To już nie są te czasy. Drużyna MA BYĆ trzeźwa. A przynajmniej powinna i to również dla własnego dobra. W każdej ze spółek przeprowadzane są wyrywkowe kontrole trzeźwości przed rozpoczęciem pracy - to raz. Dwa - zdarzają się niezapowiedziane kontrole składu pociągu, których przewidzieć się nie da. W razie jakiejś kolizji, wypadku, zdarzenia stan trzeźwości też jest u każdego sprawdzany. Jeśli komuś się uda raz lub drugi to ma farta,
Jak Twój pociąg ma opóźnienie, to zatrzymujesz inny (taki co np. stoi na następnej stacji), żeby pasażerowie zdążyli na przesiadkę?
pociąg pośpieszny/przyśpieszony ma pierwszeństwo przed pociągiem osobowym. To osobowy czeka na możliwość przejazdu, jeśli pośpieszny jeszcze nie przejechał. Jeśli grupa minimum 10 osób czeka na połączenie (załóżmy, że mają przesiadkę) to pociąg za nimi czeka (ale z reguły tylko wtedy, gdy to jest OSTATNI pociąg danego dnia i nie ma możliwości kontynuowania jazdy kolejnym).
1. kiedy konduktor nie pobierze opłaty manipulacyjnej?
2. czy zdarzyło ci sie już nie kontrolować biletów, bo byl za duży tłok?
3. jak oceniasz użyteczność sokistów, często po nich dzownicie do interwencji w pociągu?
1. O jakiej opłacie mówisz? Tej za wystawienie biletu w pociągu? To zależy od spółki, część z nich ma z góry ustaloną opłatę za to i opłata pobierania jest zawsze. Jeśli nie zgłosisz braku biletu i konduktor Cię przyłapie na jego braku to powinieneś mieć możliwość kupienia go przy okazji kontroli bez kary jeśli jesteś kobietą w ciąży, albo inwalidą lub zaliczać się do grupy uprzywilejowanej - kto się do
jak to zamienili biletami? Bilet jest albo imienny, albo na okaziciela. Jeśli jest imienny to kontroli podlega również dokument uprawniający do jego użycia, jeśli na okaziciela, to nie ma problemu, jeśli obaj mają ważny bilet na przysługującą im ulgę. Sprecyzuj pytanie, bo możliwe, że nie do końca się zrozumieliśmy.
1. Po co skanuje się bilety takim czytnikiem? W sumie jedni to robią jedni nie... Służy to ku temu by zweryfikować bilet, czy żeby sprawdzić na jakich stacjach wysiada najwięcej ludzi?
2. Wytłumacz mi jedną rzecz. Jak to jest, że jadąc pociągiem na swojej trasie zawsze jest tak, że ludzie się wręcz do niego nie mieszczą i nikt z
1. Bilety skanuje się w czasie kontroli statystyki podróżnych. Ile osób jedzie oraz dokąd oni jadą.
2. To chyba jednak pytanie nie do mnie. To na prawdę nie my decydujemy o tym co zostanie podczepione po skład i co dokładnie pojedzie i nie mamy na to wpływu.
3. Cóż... to też nie do mnie, jak już napisałem wyżej, nie mam wpływu na to ile wagonów zostaje podczepionych pod skład, nie
pewnie mówisz o tak zwanym "czuwaku". Generalnie chodzi o to, że w szynach jest magnes. Pociąg, który na niego najeżdża wyczuwa go i aktywuje system kontroli przytomności. Najpierw u maszynisty zapala się migająca kontrolka. Jeśli maszynista jej nie wyłączony to włącza się brzęczyk. Jeśli maszynista również na niego nie zareaguje to pociąg automatycznie zostaje wyhamowany. Jest to świetny system, no bo w końcu maszynista też człowiek - w razie np
2. Czy możliwe jest użycie hamulca awaryjnego i nie znalezienia sprawcy ? Czy po zaciągnięciu wiecie, w którym przedziale znalazł się żartowniś ? Jakie procedury musicie przejść po takiej sytuacji ?
1. Sokiści albo policja mają dotrzeć możliwie szybko. To tyle, w praktyce wygląda to bardzo różnie :P
2. Zależy od rodzaju wagonów/pociągu. Kara za użycie hamulca awaryjnego bez uzasadnionego powodu to 450zł, ale bywają (z reguły w weekendy) podróżni, którzy myślą, że mogą sobie pociąg zatrzymać, bo po co mają jechać do dworca, skoro ich dom jest właśnie tu, przy torach. Blokada drzwi albo ciągle trzyma, albo puszcza - jak
wprawdzie maszynistą nie jestem, ale z obserwacji mogę udzielić odpowiedzi na Twoje pytania.
1. Trzeba skończyć szkołę techniczną (kierunku najlepiej elektrotechnicznego albo mechanicznego). Kiedyś były szkoły kolejowe które szkoliły maszynistów, teraz jest już ich coraz mniej, nawet nie wiem czy jeszcze jakaś istnieje. Potem przechodzisz szkolenie, potem jeździsz jako pomocnik maszynisty, a potem już jako maszynista. Nie jest to takie proste... jeśli ktoś myśli, że ma jakiekolwiek szanse na zostanie