Wiedźmin 2 - 1 milion legalnych kopii, 4.5 miliona prawdopodobnie spiracono!
Zobaczcie jak na ten temat wypowiedział się Marcin Iwiński na łamach GameSpy. Podsumowując - DRM szkodzi wszystkim. [ENG]
reddigg z- #
- #
- #
- #
- #
- 107
Zobaczcie jak na ten temat wypowiedział się Marcin Iwiński na łamach GameSpy. Podsumowując - DRM szkodzi wszystkim. [ENG]
reddigg z
Komentarze (107)
najlepsze
Przypomnijmy sobie jak to z Wieśkiem było
Pisałem gry / programy użytkowe na Amige. W tamtych czasach (lata 90) można było ogarnąć takie przedsięwzięcie samemu. Wypociłem między innymi takie cosie:
http://www.starapolskaszkola.pl/amiga-strategiczne/119-gieda-wiatowa-twin-spark-soft-1994.html
http://www.starapolskaszkola.pl/amiga-logiczne/187-energy-mover-habor-1995.html
http://www.starapolskaszkola.pl/amiga-strategiczne/106-co-do-grosza-habormirage-software-1995.html
plus kilkanaście innych programów które sprzedawałem przez największych ówczesnych dystrybutorów softu na Amigę (TSS, Atares, IPS, Mirage Software, CD Project itp itd). Załapałem się kiedyś na okładkę Amiga Magazynu /http://i43.tinypic.com/16bgbgm.jpg/ :) i nawet jakieś wywiady dla
Załapałem się kiedyś na okładkę Amiga Magazynu /http://i43.tinypic.com/16bgbgm.jpg/ :)
fajny miałeś lakier do paznokci ;)
Logika dobrze podpowiada :) Ja sobie myślę, że producenci po prostu się boją obniżenia cen. Jest rzeczą oczywistą, że produkt swoje kosztował i jeśli się nie zwróci - oznaczać to będzie albo poważny cios dla producenta, albo wręcz jego upadek. Obniżenie cen jest zatem ryzykiem które potrafię zrozumieć. Inna sprawa, że takie wypowiedzi jak ta racjonalnie odnoszą się do tego ryzyka.
Dodam od siebie: część ludzi (niestety) zawsze ściągnie pirata,
Ale za Wieśka dałem 80 zł, dostałem za to, oprócz samej gry, dużo dodatków. Oprócz tego, spodobało mi się podejście twórców - zamiast karać uczciwych graczy DRM-em, po prostu powiedzieli - "Chłopaki,
@mathix: Rzecz względna.
Komentarz usunięty przez moderatora
To cs może być oryginalny?
Pierwsze słyszę.
To nie jest proste pytanie. Ale domyślam się, że niewielka. Akurat ta gra ma skuteczny DRM, wyjątek od reguły. Ta skuteczność ma miejsce tylko dlatego, że gra bazuje na trybie rozgrywki sieciowej. Do grania potrzebny jest serwer, a serwery załatwiają odsiew piratów. Owszem, nie ma problemu w stworzeniu pirackich serwerów ignorujących klucze produktu, ale społeczność graczy decyduje inaczej. Ludzie którzy stawiają te serwery i ci, którzy na nich grają widać
No k%@$a, "nie mamy żadnych danych, ale policzmy sobie na wyssanych z palca liczbach...".