Kupiłem w tym roku nowe mieszkanie w świeżo wybudowanym bloku.<br />
We wszystkich lokalach zamontowano kotły firmy Saunier Duval.<br />
We wrześniu nastąpiło pierwsze uruchomienie pieca przez autoryzowanego serwisanta tej firmy. Pan spisał numer seryjny mojego pieca oraz protokół uruchomienia. <br />
Niestety po 2 miesiącach piec przestał prawidłowo działac. Nie obyło się bez wezwania tego samego serwisanta który stwierdził, że uszkodzony jest silnik krokowy i trzeba go wymienic. Częśc została od razu wymieniona ale wystąpił mały problem bo nie mogłem znaleźc karty gwarancyjnej. Pomimo że ten sam pan uruchamiał ten piec, nie mógł uznac gwarancji ze względu na brak papierka który się nazywa "karta gwarancyjna". Ponieważ nie wiedziałem gdzie się w tej chwili on znajduje musiałem zapłacic kaucję za serwis 500zł. Umówiliśmy się z serwisantem że kaucja ta zostanie zwrócona jak pokażę mu kartę gwarancyjną. Wtedy uznałem że to nie będzie duży problem bo nawet w razie problemu ze znalezieniem karty gwarancyjnej deweloper ma fakturę na zakup pieców i będę mógł uzyskac duplikat tej karty.<br />
Następnego dnia zadzwoniłem do Saunier Duval i uzyskałem informację że mogą mi przysłac kartę ale trzeba napisac do nich maila z prośbą co też uczyniłem.<br />
Moje dobre zdanie o tej firmie niestety uległo dziś zmianie po otrzymaniu maila zwrotnego w którym pracownik serwisu poinformował mnie że nie dostanę duplikatu kart gwarancyjnej ze względu na to iż piec już jest u mnie w domu uruchomiony.<br />
Było to dla mnie bardzo duże zaskoczenie gdyż Saunier Duval doskonale wie jaki jest nr seryjny mojego urządzenia oraz że pierwszy raz zostało uruchomione dopiero dwa miesiące temu.<br />
Według mnie niechęc do wydania duplikatu karty gwarancyjnej wynikał z tego iż wiedzieli już że coś się zepsuło i teraz bez karty będę musiał za to zapłacic a z kartą będę miał.<br />
Nie jest to uczciwe zachowanie bo kupując mieszkanie płaciłem nie tylko za samo urządzenie ale też za gwarancję.<br />
Z tego co się zorientowałem to większośc firm nie robi problemu z powodu braku karty gwarancyjnej pod warunkiem posiadania faktury zakupu.<br />
Na dodatek spotkałem się kilka razy z tym że serwis nie chciał ode mnie karty gwarancyjnej a tylko dowód zakupu.<br />
Traktowanie klienta na zasadzie masz kartę gwarancyjną to naprawimy jak nie to zapomnij jest według mnie zwykłym naciąganiem ludzi.<br />
Dodam że dzwoniłem do UOKiK i zostałem poinformowany że wg prawa karta gwarancyjna jest konieczna do darmowej naprawy niesprawnego urządzenia.<br />
Mam nadzieję że ten wykop ostrzeże ludzi przed tą firmą i zmieni nastawienie Saunier Duval do wykorzystywania luki prawnej dotyczącej karty gwarancyjnej.<br />
<br />
Dodam że po 2 godzinach szukania udało mi się znaleźc kartę gwarancyjną ale wierzę w siłę Wykopu.<br />
Nieraz duże korporacje zmieniały swoje zachowania po publikacji na Wykopie i mam nadzięję że po tym Suanier Duval też zacznie lepiej traktowac klientów.
Komentarze (6)
najlepsze
Poza tym w całym bloku są te kotły i jestem pewien że przy zakupie zostały spisane numery ponieważ był to zakup hurtowy.
@lobo1981: pogooglaj o "niezgodnosci towaru z umowa", ktora obowiazuje 2 lata od zakupu