Wczoraj miałem okazję przejechać się nowym pociągiem Deutsche Bahn na trasie Halle (Salle) - Magdeburg. Na początku chciałbym zaznaczyć, że nie jest to jakiś ekspres, czy pociąg specjalny - ot zwykły regionalny piętrus, którym można jeździć na najtańszym bilecie.
Część siedzeń ustawiono podwójnie - jedne za drugimi, jak w autobusie, dzięki czemu jest mniej miejsc skierowanych tyłem do kierunku jazdy, zmniejszają się szanse, że usiądziemy na przeciwko kogoś, kto będzie chciał z nami gadać wbrew naszej woli i, co najważniejsze - oszczędzono sporo miejsca na inne udogodnienia dla pasażerów.
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/01qtuwI_hYAiMt2mNSDju3xEWBrbyCzWFQcOYMrq,wat600.jpg?author=Jin&auth=493f17ddf4b1f9403be8fa19cf2113f4)
Jednym z takich udogodnień są stoliki pomiędzy siedzeniami ustawionymi na przeciwko. Stolik można podnieść w celu ułatwienia zajmowania miejsca.
Oczywiście każde stanowisko ma własne podwójne gniazdko z napięciem 230V umożliwiającym podłączenie laptoka albo ładowarki (czy innego urządzenia o mocy do 150w)
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/31qtuEv_hYAiMt2mNSDju3xEWBrbyCzWFQcOYMrq,wat600.jpg?author=Jin&auth=493f17ddf4b1f9403be8fa19cf2113f4)
Część miejsca zaoszczędzonego na poczwórnych siedzonkach zagospodarowano na takie oto przydatne półki na większe torby. Znajdują się one na obu końcach przestrzeni pasażerskiej oraz na samym środku - rozwiązuje to problem dużych bagaży stojących w przejściu bo nie mieszczą się na górnej półce (lub nie mamy siły ich tam wrzucić ;] )
Schody na górę są jednostronne, dzięki czemu szersze i wygodniejsze. Dodatkowo w przejściu jest jaśniej i przestronniej.
Siedzonka na półpiętrze są składane więc nie ma problemu z ustawieniem rowerów - zmieszczą się spokojnie 4 tak by nikomu nie stać na drodze
Dolna przestrzeń pasażerska jest przeszklona - jest jasno i ma się wrażenie dużej przestrzeni.
Rolety w oknach nie zasłaniają całości światła, a jedynie nieco je rozpraszają tak aby nie raziło.
Oświetlenie jest LEDowe, więc oszczędne i bezobsługowe - żadnego piszczenia świetlówek.
Klimatyzacja ustawiona na ok 20-22 stopnie nie pozwoli nikomu zgrzać się niezależnie od pogody na zewnątrz.
Nazwa kolejnej stacji wyświetlana jest na panelu diodowym a dodatkowo czytana przez automat - jak na niemiecki brzmiało to całkiem sympatycznie ;]
Półki bagażowe z pleksi podświetlone delikatnie na niebiesko - fajny klimat.
Pod półkami oprócz zwykłych metalowych wieszaków znajdowały się również małe plastikowe wieszaczki, które można było dowolnie przesuwać w zależności od potrzeb (przydatne gdy się wiezie duży płaszcz w pokrowcu)
To znalezisko nie ma na celu pokazywanie, że PKP jest be a DB cacy. Jestem tylko marzycielem, który lubi PKP ale chciałby, żeby stare składy wymieniano na nowoczesne o światowym standardzie (takim jak na obrazkach) po to bym mógł lubić PKP jeszcze bardziej. A Wy razem ze mną.
Jakość foto jest marna bo mój ogórek zawinięty w gazetę jest słabym aparatem, a dodatkowo nie znam się na fotografii - mam jednak nadzieję, że zdjęcia oddają to o czym piszę w komentarzach do nich.
Komentarze (157)
najlepsze
Identycznym piętrowym Bombardierem, jeżdżę Kolejami Mazowieckimi na trasie Warszawa - Radom
http://pl.wikipedia.org/wiki/Koleje_Mazowieckie#Tabor_zakupiony_jako_nowy
Szczęściarze.
zakop informacja nieprawdziwa
Całkiem niedawno ją zamknęli- jeszcze jesienią 2009 jeździł szynobus dwa razy dziennie Obecnie jeżdżą tylko eszelony to Orzysza (i chyba towarowe- ale nie jestem pewien). Generalnie, trasa przez Szczytno jeździ tylko szynobus, więc jest wolniej niż TLK. Trasa jest nieco mniej pagórkowata- między Szczytnem a Piszem jest generalnie płasko, ale jest dużo więcej lasów, oraz małych, leśnych jeziorek.
Btw skąd dokąd chcesz jechać?
poza tym niekoniecznie na Niemców te pociągi są takie tanie jeśli się rozwinął u nich carpooling czyli płatny autostop umawiany przez internet.