Witajcie. Na początek chce sie przywitać - jestem zielonką bo nigdy tutaj nie miałem konta choć od wielu lat czasem zaglądałem i widziałem podobne wpisy i wykopy - więc i ja chce sie podzielić historią. Robie, to aby ostrzec innych potencjalnych klientów Amazona. Prosze o Wykop dzięki temu więcej osób się dowie jak "wspaniała" jest to firma i jak traktują swoich klientów.
Zakupilem sobie na Amazon.es DJI osmo pocket 3 za kwotę 500 euro - po kilku dniach odebrałem przesyłkę od kuriera inpost - opakowanie i karton nienaruszone i nieuszkodzone. Jeszcze zanim zacząłem rozpakowywać włączyłem nagrywanie wideo w telefonie - bo już wcześniej na peperze ludzie ostrzegali że z amazona często przychodzą przesyłki z inną zawartością. (jedynie czego nie zrobiłem to otwarcie przesyłki przy kurierze czego żałuję - ale wiecie jak to jest) Zresztą zamawiam sprzęt u Amazona - globalnej firmy a nie u januszexa wrazie czego pewnie można liczyć na szybkie załatwienie sprawy - jakże sie myliłem.
No i otworzyłem i okazało się, że zamiast DJI Osmo Pocket 3 w środku w kartoniku są same kamienie - tylko waga sie zgadzała.
Napisałem szybko do amazona i opisałem problem - wysłałem zdjęcie oraz film który nagrałem. Dostałem odpowiedz w skrócie że im przykro ale sprawę muszę zgłosić na policje a następnie przesłać im skan potwierdzenia. No i tutaj już troszkę sie rozczarowałem - nie dosc ze zostałem oszukany przez Amazona to ja jeszcze mam marnować teraz czas na komendzie - zajęło mi to 5 godzin czekania na tej komendzie. Ale udało się - dostałem potwierdzenie złożenia zawiadomienia i wysłałem to amazonowi. Ci odpisali po 30 minutach że sprawdzi to ekspert z polski i się odezwą :)
Ja po 24 godzinach już sam napisałem - czy sprawa sie już wyjaśniła? Dostałem odpowiedz typu "cześć jestem Monika w czym moge pomóc bo nie znam twojej sprawy :) Ok napisałem wszystko od nowa... Dostałem więc odpowiedz, że nie są wstanie zweryfikować szczegółów raportu i przykro im i dowidzenia. xDD Próbowałem dopytać sie - jaki widzą problem w raporcie - co jest nie tak? Tutaj żadnych konkretów - tylko gotowe wiadomości kopiuj wklej. 0 jakiejkolwiek chęci rozwiązania problemu - traktują mnie jak gowno.
Czy moj przypadek jest jedyny? Oczywiście że nie. Na wykopie i forach można spotkać historie podobne - gwoździe zamiast drona - plastelina zamiast iphona i dotyczy to właśnie amazona hiszpańskiego lub włoskiego - ale to nie ma chyba żadnej różnicy bo towar przynajmniej mi zostal wysłany z polskiego magazynu. Ludzie którzy mieli podobne problemy tak samo jak i ja musieli sie zmagać z podobnym traktowaniem przez support - choć co ciekawe niektorym po wielu bojach amazon zwrócił kase. Wielu ostatecznie radzi sobie z tym robiąc charge back o ile płaciło sie kartą - w tym i ja - teraz musze czekać na decyzje. A może to potrwać chyba z 90 dni maksymalnie.
W jaki sposób dochodzi do oszustwa? Pogłoski wskazują na, to, że są to zwroty które nie sa weryfikowane przez amazona. Być może oszuści wyjmują towar tak aby nie naruszyć opakowania a nawet tej folii - przynajmniej na pierwszy rzut oka. Nastepnie kartonik z kamieniami jest sprzedawany dalej jako nowy towar... Być może dzieje sie to w magazynie - może pracownicy przy pakowaniu kradną towar. Jak coś wiecie na ten temat to piszcie.
Ja sprawy tak nie odpuszczę - i zachęcam wszystkich poszkodowanych zgłaszajcie to polskiemu UOKIK oraz do Europskiego odpowiednika - tam można pisać skarge https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/
Zastanawiam się też czy może po prostu tego nie zapakować i zrobić zwrot - przysługuje mi 14 dni na to. Ale istnieje szansa, że wtedy to oni by mnie oszustem mogli nazwać skoro zwracam kamienie zamiast towaru... Jak myślicie?
Komentarze (207)
najlepsze
Zresztą sam w żadne reklamacje się nie bawiłem tylko zrobiłem zwrot. Co prawda kasę dostałem dopiero jak się upomniałem mailowo ale jednak.
To było rok temu. Ostatnio znowu byłem naiwny i zamówiłem z tej dziadowskiej strony wkłady do Philips Oneblade. Paczkę nadawali ponad miesiąc równocześnie prowadząc sprzedaż po już podwyższonej cenie. Wysłali dosłownie w ostatnim możliwym dniu, więc zakładam, że próbowali tak wymusić wniosek o zwrot kasy, żeby
- data przyjęcia
- data zgłoszenia (ta sama?)
- data policji
- ile czasu minęło ?
Generalnie to korpo więc pewne rzeczy zajmują czas i mają okreslone terminy na odpowiedź itd
Ja bym zamroził kasę na 3-5 miesięcy :(
Dajesz oficjalna reklamację z filmem (jak dałeś) , sprawdzasz ile maja czasu na odpowiedź i po połowie czasu podpytujesz co i jak.
Potem znów dopytujesz.
Ale kasa zamrożona.
Powodzenia!
@gokihar: nic nie podpytujesz, czekasz cierpliwie na odpowiedź. Bodajże 30 dni mają na odpowiedź (jeśli nie mniej, nie pamiętam). Jak po tym czasie się nie odezwą, a jest duża szansa, że tego nie zrobią bo w takich firmach b----l jest niesamowity to już nie prosisz tylko wysyłasz pismo, że w związku z brakiem odpowiedzi twoje roszczenie z automatu uznaje się za
@Xagog: To są kamienie nieskończoności, w dodatku nerkowe.
@mocten: czyli kamienie fizjologiczne
es i it to chyba najgorsze amazony, no może jeszcze fr czasami