Visa będzie sprzedawać sklepom dane o preferencjach zakupowych ich klientów
Visa wdraża nową technologię, która umożliwi gigantowi płatności udostępnianie sprzedawcom detalicznym większej ilości informacji o preferencjach klientów na podstawie ich historii zakupów. W nagrodę otrzymamy "lepsze wrażenia zakupowe". Funkcja ta ma być domyślnie włączona.
jestemjakijestem1212 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 158
- Odpowiedz
Komentarze (158)
najlepsze
Lobby bankowe to potęgę. Widać to już gołym okiem same plusy, nie wspomniałem o wielu zwolnieniach, bo nikt nie będzie przyjmował ani przewoził pieniędzy.
Zresztą jakie mam preferencje? Co z moich preferencji wynika dla reklamodawców?
Przecież staram się nie kupować nowych rzeczy jeśli można kupić coś lekko używanego.
Żywność kupuje możliwie nieprzetworzoną.
Nowe nowe rzeczy kupuje okazjonalnie.
Co mi Żyd poleci? Innego łososia?
To się nazywa BigData. Takie profilowanie robią producenci 'darmowych' gier, markety, używając do tego tych wszystkich skarbonek, paybacków itp oraz banki. To, co sie dzieje to
@FrozenShade: przecież operator płatności nie ma dostępu do danych z paragonu. Bardziej tu chodzi połączenie 'kto' gdzie kupuje.
„Konsumenci będą mogli za pośrednictwem aplikacji bankowej cofnąć dostęp do swoich informacji” - co oznacza, że funkcja ma być domyślnie włączona.
Czyli np. Visa mając umowę z bankiem, będzie wiedziała, że Jan Kowalski zamieszkały xxx, o PESELu xxx codziennie kupuje coś w osiedlowym sklepie monopolowym o 6 rano.
(ʘ‿ʘ)