Samochody elektryczne obniżą koszty transformacji energetycznej?
Czy z przesiadką na auta elektryczne powinniśmy poczekać, aż produkcja prądu z węgla spadnie? Czy ładowanie elektryków stworzy koszty czy korzyści dla sieci elektroenergetycznych? Czy baterie elektryków mogą uratować system elektroenergetyczny przed blackoutem? Ciekawy artykuł, wiele danych
PiotrFr z- #
- #
- #
- #
- #
- 6
- Odpowiedz
Komentarze (6)
najlepsze
No ale zaraz jakiś wykopek tu wyskoczy i powie hehehe... niedobra Unia, będziesz mieć nakaz zostawienia samochodu w domu a energetyka rozładuje ci samochód w godzinę. Tylko diesel z wyciętym DPFem xD.
A w rzeczywistości:
zaniżone wartości emisji CO2 przy produkcji baterii, ignorowanie strat przy ładowaniu i rozładowywaniu do sieci, wzięcie do obliczeń baterii o relatywnie małej pojemności, zaniżenie tempa degeneracji baterii. A to wszystko zapakowane w radosne przedłużanie wykresów.
To podaj prawdziwe
@PiotrFr: E nie... jak prawdziwe dane to już nie xD