Inwigilacja w 10 salonach Orange: nagrywanie, analiza AI klientów i pracowników

Projekt jest prowadzony aktualnie w 10 salonach operatora np. w Miasteczku Orange. Celem projektu jest analiza zachowań klientów w salonach oraz wygenerowanie danych potrzebnych do późniejszych zmian i innowacji. Orange chce w przyszłości oferować ten produkt klientom biznesowym.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 65
- Odpowiedz
Komentarze (65)
najlepsze
AWS na was patrzy dużo częściej niż myślicie.
W 2019 PKO w pewien sposób wymuszało uśmiechy pracowników rejestrując ich kamerami a następnie algorytm oceniał ich "sztuczną uprzejmość" - https://next.gazeta.pl/next/7,151003,25242011,pko-bank-polski-zacheca-pracownikow-do-usmiechu-liczy-je-specjalne.html
https://www.youtube.com/watch?v=xzdlZ5ukbTg - macie tutaj przykład rozwiązania które ma ponad 10 lat analizuje twoje ruchy w sklepie, wie co dotykałeś, tworzy raport. Podobne rozwiązania od dawna wdrażano w USA.
Obecnie takie systemy detekcji ludzi, określania ich wieku, płci,
źródło: zdjecie-zabka
Pobierz@Coyote: żadną. Algorytm po czasie może zostać odpowiednio skalibrowany, a tacy ludzie to promil. Kto niby ma czas i ochotę robić takie akcje?
@jerzy_s: Jeśli nie jest to masowa akcja, a ograniczona do konkretnego miejsca, to wątpię - bo koszt dopasowania algorytmu jest ogromny. Dopiero jakby ludzie masowo stosowali ten trick, to wtedy by zaczęli to wykrywać.
Czemu tak sądzę? Zobacz co się teraz dzieje z Youtube i adblockami. Ile trwa ta walka i odnoszę wrażenie, że
@arek-20: Trochę się spóźniłeś, przecież takie systemy są powszechne od wielu lat.
Żabka w 2016 testowała już kamery i algorytmy które rozpinają wiek, płeć -
źródło: zdjecie-zabka
PobierzSerio.