@trzynastka Ale kto ma oceniać "opłacalność"? Jeżeli wywiozłem ładunek dajmy na to z Polski do Francji i na tym ładunku wystarczająco zarobiłem żeby wracać na pusto, a trafia się ładunek z giełdy za 200 € "poniżej opłacalności" to dlaczego miałbym go nie wziąć...
@trzynastka: Z dumpingiem należy walczyć. Wielka firma wliczy sobie w koszty stratę, a małe w tym czasie padną i powstanie monopol. Tak masz dziś chociażby z taksówka i, gdzie co chwila mi od trzech lat boty i ubery przysyłają kupony i jeżdżę za 10 - 15 zł wszędzie, gdzie zwykle taxi by nie chciały.
W latach 90 kiedy jeszcze był dziki zachód, jeden z domów mediowych zrobił billboard w centrum warszawy, na którym było wezwanie do zapłaty. kwota była potęzna, bo w mediówkach budżety ida w miliony, a dłużnikiem nieistniejąca juz dziś firma telekomunikacyjna. Zapłacili w dwa dni.
W tej branży, żeby zarobić np 100k, trzeba włożyć w paliwo, wypłaty, naprawy, leasing itp 900k. Zostawiasz firmie FV na milion, a ona ma w tyłku 90 dniowy termin płatności.
Natomiast 230k podatku i tak trzeba o wiele szybciej zapłacić, czy karty paliwowe. Jak firmę stać na zamrożenie takich kosztów to pół biedy, ale jak ktoś ma kilka aut to się robi spory problem.
@julciakkulciak: potwierdzam, mam znajomą co prowadzą firmę z mężem, faktury od 200k do ponad miliona wystawiają, ale co z tego jak pracownikom trzeba zapłacić, vat, opłaty paliwo itd a firmy sobie płacą im jak się podoba, niektóre dopiero po roku, także pod koniec miesiąca musi się prosić żeby chociaż część zapłacili kwoty żeby na to wyżej starczyło
@szczekacz666: A może tak wystarczy by jeśli firma nie zapłaci w terminie za FV to nie może jej wpisac w koszty... :] Chyba by znacząco przyspieszyło obieg kasy w systemie. Juz nie mówiąc, że za VAT płaci sie po otrzymaniu zapłaty za FV...
Dlatego jest sprawa dla reportera, nagłaśnianie na bilbordach, w mediach społecznościowych i gdzie się tylko da. Polska tworzy przepisy po to żeby móc coś ukraść i zarobić na boku.
@wiesiu2: tylko jest różnica pomiędzy fakturą nieopłaconą, a fakturą kwestionowaną, bo to, że ty mi wystawisz fakturę na kwotę X, to nie znaczy, ze ja jej nie zakwestionuję z różnych powodów. To nie jest aż takie zerojedynkowe.
Ponad 60 dni termin płatności! A "janusz biznesu" musi zapłacić dużo i natychmiast pracownikowi, ZUSowi, podatki, leasing, paliwo i VAT. . W polsce 60dni termin płatności w transporcie to norma
@Czytelnik30: W Hiszpanii też są terminy 60 dniowe. A jeszcze do niedawna byly 90 dniowe i dłuższe, zmiana w prawie weszła w 2021 zmuszając do zapłaty max po 60 dniach.
Komentarze (64)
najlepsze
Natomiast 230k podatku i tak trzeba o wiele szybciej zapłacić, czy karty paliwowe. Jak firmę stać na zamrożenie takich kosztów to pół biedy, ale jak ktoś ma kilka aut to się robi spory problem.
Polska tworzy przepisy po to żeby móc coś ukraść i zarobić na boku.