Cześć Mireczki. Prośba o wykop effect, bo poza sądem to już chyba nic mi nie zostało w walce z serwisami Asusa i Komputronika.
W październiku 2021 roku zakupiłem ojcu laptopa na oficjalnym koncie Allegro sklepu Komputronik. Około pół roku temu laptop zaczął się zawieszać (czarny ekran i po chwili reset). Zdecydowałem się na RMA bezpośrednio do Asusa z uwagi na szybszy proces reklamacji niż pośrednio przez sklep.
W laptopie została wymieniona matryca, jednak gdy wrócił do mnie problem resetów nadal występował. Odesłałem go ponownie do serwisu Asusa, jednak tym razem laptop został do mnie zwrócony z powodu „braku możliwości odtworzenia objawów”.
Za 3 razem zdecydowałem się odesłać do Komputronika, gdzie jak się pewnie domyślacie efekt był ten sam - laptop bez wad. Wrócił do mnie zdążyłem go tylko odpalić i po paru minutach nastąpił samoczynny restart.
Dziś udało mi się udokumentować 5 restartów laptopa „bez wad” na jednym nagraniu. Niestety Pan z którym prowadzę korespondencję mailową nie poczuwa się do naprawy laptopa. Przedstawiałem mu krytyczne błędy z podglądu zdarzeń systemu oraz logi z dysku twardego na których widniało 117 przypadków nagłego wyłączenia dysku z powodu utraty zasilania.
Do końca gwarancji zostały niecałe 2 miesiące. Czy Komputronik i Asus grają na zwłokę odbijając ciągle piłeczkę?
To co próbowałem ze swojej strony to czysta instalacja systemów Windows 10/11, próbowanie różnych wersji sterowników, sprawdzanie działania komputera z podłączoną baterią i na kablu bez baterii. W każdym przypadku komputer się resetuje.
Zanim pójdę na drogę sądową chciałbym załatwić sprawę polubownie, być może tutaj zaglądają. Niestety mleko się już rozlało i był to mój ostatni zakup zarówno sprzętu Asusa jak i w sklepie Komputronik.
W załącznikach umieszczam wideo z resetów (pocięte żeby nie uploadować 23 minut wideo) oraz raporty z „napraw” i korespondencję mailową z przedstawicielem serwisu Komputronika.
Komentarze (342)
najlepsze
Nie przekracza Tmax napisanego w dokumentacji? Nie. Jest zgodny ze specyfikacją? Tak. Więc odsyłamy.
Tutaj wina jest po częsci Intela i jego naciąganiu faktów dotyczących boostowania rdzeni. Nikt Ci nie gwarantuje działania na 4.5 ghz na wszystkich rdzeniach. Gwarantują Ci 4.5 Ghz. A to, że na
@light3n: zeby potwierdzic problem lub go wykluczyć, na pewnym etapie najłatwiej wykonuje się podstawowe czynności, zasilacz, bateria, dysk, pamięć ram i ew. cpu jeżeli nie jest lutowany w płytę. Oczywiście to tylko sugestia bo jest dość prosta, może wykazać jakieś specyficzne zachowanie układu ładowania i przełączania źródła prądu bateria/zasilacz. Może też nic nie zmienić.
@Hespar: układy chargera i obwód przełączania źródła prądu zasilacz/bateria - Panie to nie jest takie hop jak się Tobie wydaje
@RabinTakRabinNie: Ale wg zdjęć załączonych przez OPa, dysk w tym lapku to SSD na M.2.
Kupiłeś to na Allegro tak?
To w takim razie załóż tam dyskusje i zarządaj, aby cała sprawa szła przez dyskusje na Allegro. Jeśli nie to możesz zawsze oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną i wtedy dość mocno dostaną po statystykach konta.
2. Może to być wina RAMu. Serwis testuje z własnymi pamięciami i dyskiem. Przetestuj pamięci programem TestMem5 https://github.com/integralfx/MemTestHelper/blob/oc-guide/DDR4%20OC%20Guide.md
3. Zobacz czy po takim resecie w podglądzie zdarzeń masz odnotowany problem sprzętowy. Jak tak to wina sprzętowa. Podaj ten kod błędu tutaj w poście.
4. Zrób hard reset. Czyli odłącz