Stellantis w UK: dogadajcie się z UE albo zamkniemy fabryki
UK wstaje z kolan! Stellantis (Fiat, Peugeot, Opel, Vauxhall) zagroził w środę, że jeśli Wielka Brytania nie zawrze lepszej umowy z Unią to produkcja samochodów w tym kraju stanie się nieopłacalna i tym samym koncern zmuszony będzie wycofać się z planowanych inwestycji i relokować już istniejące.
panczekolady z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 132
Komentarze (132)
najlepsze
@PfefferWerfer: W Polsce Bielsko się też zamyka, tak że tego. Stellantis to ogólnie syf. Jeśli masz możliwość, to zapytaj się chociażby, jak traktują dealerów. Nie dziwota, że potem tną klientów. Wcześniej Peugeotowi dealerzy wypowiadali umowy, co jest mimo wszystko ewenementem.
Sprawa jest prosta. UE to większy rynek, więc można lepiej lewarować efektem skali, przez co też lepiej mieć nadwyżki produkcyjne na kontynencie i eksportować do UK, niż na odwrót.
Z kolei to też śmieszne, że UE idąc na rękę UK, godząc się praktycznie na wszystko, co nie godzi w fundamenty działania UE, jest dalej traktowana jako ten zły, który za słabo się
Z tego co słyszałem to Stellantis dostało od rządu brytyjskiego kasę na modernizację fabryki w Ellesmere Port. Produkowali tam wcześniej Astrę V, której następca został przeniesiony z Gliwic i E.P. do niemieckiego Rüsselsheim. Pomysłu na brytyjską fabrykę nie było, bo jest to dość stara fabryka, modernizacja wymagałaby dużo kasy, więc fabryce groziło zamknięcie. No i z tego co mi wiadomo Stellantis wydębiło od UK dobrą kasę na
@Taaatko: Jakieś idiotyczne dywagacje. Mieszanie wajchą wymaga więcej sprawności manualnej niż trzymanie kierownicy.
-ludzie w komentarzach piszą o upadku UE, UK, Polakach uciekających z wysp, a winą obarczają silniki spalinowe w peugeot xD
eksport
2019 (ostatni rok przed brexitem): 699,654 mld GBP
2022 (dwa lata po brexicie): 1,019 bln GBP
https://pl.tradingeconomics.com/united-kingdom/exports