Kolej Dużych Prędkości-brakujący element systemu transportowego w Polsce?
„W Polsce po 1989 roku dokonała się r--ź transportu publicznego, a zwłaszcza szynowego. To był szok społeczny – cała klasa tzw. chłoporobotnika opierała się na transporcie publicznym, sięgającym dalej niż opłotki miasta, umożliwiająca ludności wiejskiej na codzienny dojazd do dużych zakładów."
troll234 z- #
- #
- #
- #
- 11
- Odpowiedz
Komentarze (11)
najlepsze
w naszej geografii gdzie największe i najważniejsze ośrodki miejskie są oddalone od siebie ~300 km ten koncept jest zwyczajnie poroniony! za kasę potrzebną do uruchomienia tego systemu można zmodernizować wszystkie główne linie do 200 - 220 kmh i jeszcze kupa kasy zostanie! różnice w czasach przejazdów będą niewielkie (rzędu kilkunastu
i tu można zakończyć w zasadzie poważną dyskusję!
póki co to widzę tylko powiększanie udziału węgla brunatnego w mixie
A jeśli chodzi o transport to osobowy głównie na kolej, a ciężarowy dałoby się przerzucić w sporej części na BIO-LNG już teraz, gdyby zakazać wykorzystywania metanu do celów energetycznych gdzie można zastosować prąd.