Rząd federalny wydał w latach 2020-2022 ponad 513 mln euro na reklamę.
Jak rząd Niemiec pozbywa się krytycznej prasy? Płacąc jej 513 milionów za reklamy.Bo nikt nie pisze źle o swoim najlepszym kliencie.Tłumaczenie w komentarzach.
HumpreyBumprey z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 2
- Odpowiedz
Komentarze (2)
najlepsze
W sumie Ministerstwo Gospodarki wydało w latach 2020-2022 około 48 mln euro, aby - jak napisano w odpowiedzi - "wypełnić konstytucyjny mandat do przekazywania informacji". Ministerstwo Rodziny w ciągu trzech pytanych lat wydało ponad 12 mln euro. Trzy i pół miliona euro tylko w 2020 i 2022 roku zostało zafakturowane na program "Żyć demokracją!", któremu krytycy zarzucają ideologiczne skrzywienie.
315 tys. euro na rządowy podcast
Ministerstwo Pracy i Spraw Społecznych wydało ok. 9 mln euro, m.in. na Krajowy Plan Działań na rzecz Biznesu i Praw Człowieka. Ministerstwo Żywności i Rolnictwa wydało 623 tys. euro na ostrzeżenia przed nielegalnym handlem szczeniakami i 462 tys. euro na apel o ogrodnictwo bez torfu. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zadowoliło się niespełna 6 mln euro. Największa część poszła na kampanię dotyczącą wolontariatu.
Na szczycie listy w latach 2020-2022 znalazły się wydatki Federalnego Ministerstwa Zdrowia z kwotą nieco poniżej 300 mln euro. Za wysoki cel odpowiadała w szczególności "komunikacja Corona". Z kolei na Biuro Prasy i Informacji Rządu Federalnego przypadło prawie 25 mln euro, w tym około 4,8 mln w 202o i 2021 roku na "kampanię klimatyczną" oraz 315 tys. euro na promocję rządowego podcastu w 2021 roku.
Odpowiedzialni posłowie AfD, Erwin Renner, Marc Jongen i Götz Frömming, chcieli też wiedzieć, w jakim stopniu rząd korzysta ze "wsparcia tzw. youtuberów lub influencerów" w sieciach społecznościowych. Z odpowiedzi wynika, że nie wszystkie ministerstwa to wykorzystują.
W sumie w latach 2020-2022 influencerzy otrzymali ponad 1,8