Piszę to jako przestrogę dla innych, którzy mają zamiar mimo tej i wielu podobnych historii robić tam zakupy i dla tych, którzy już ten błąd popełnili i czeka ich szkoła życia po
Płyta asus tuf b450m-plus kupiona jako outlet w x-kom przez allegro w grudniu 2022. Na początku marca nagle przestała się uruchamiać po restarcie komputera, brak sygnału post. Straciłem prawie 2 dni sprawdzając wszystko co się da, płyta czasami się uruchamiała i działała czasami nie, nawet specjalnie pożyczyłem procesor i ram od znajomego.
-4 Marca otwieram dyskusję na allegro. Od razu próbują mnie przekierować na swoją stronę i ich formularz zgłoszenia, nalegam, żeby wypełnili wniosek w moim imieniu, wszystko chce mieć w dyskusji.
-9 Marca przesyłka dociera do x-kom i cisza...
-18 marca w dyskusji dostaję wiadomość, że płyta przebywa w serwisie (ich jak mniemam) i poproszą o ponaglenie i cisza...
-29 marca proszę allegro o pomoc.
-29 marca allegro wypowiada się w dyskusji "Sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, jeśli w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji nie wyda decyzji reklamacyjnej, reklamacje uznaje się jako rozpatrzoną pozytywnie."
-30 Marca x-kom pisze w dyskusji "Płyta główna, zgodnie z przebiegiem zgłoszenia RMA...XXX została przesłana do autoryzowanego serwisu producenta. Poprosiliśmy o ponaglenie procesu weryfikacji/naprawy i informacje zwrotne." prawdopodobnie przekazali ją do serwisu producenta kilka dni wcześniej nie informując mnie o tym, bo po co?
Tutaj zaznaczę, że reklamacja była z tytułu RĘKOJMI, wyraźnie to podkreślałem od początku, więc nie wiem skąd w serwisie producenta się znalazła bez mojej zgody i wiedzy.
-2 Kwietnia ja piszę w dyskusji "14 dni od złożenie reklamacji minęło i nie została wydana decyzja w tym czasie. Serwis producenta mnie nie interesuje, ponieważ reklamuję z tytułu RĘKOJMI u sprzedawcy a nie producenta." i ponownie proszę allegro o pomoc.
I tutaj mój błąd, 4 kwietnia nie oznaczyłem dyskusji jako nierozwiązanej i została ona automatycznie zamknięta... więc piszę do allegro przez facebooka. Allegro przeprasza za sytuacje i zapewnia, że pomoże, ale dyskusji nie da się już przywrócić. Wysyłają sprzedającemu ostrzeżenie i każą skontaktować się ze mną w ciągu 24 godzin.
Po kilku godzinach dostaje od nich wiadomość na allegro (nie w dyskusji, tylko poprzez zwykłą wiadomość na allegro) "Płyta po testach przeprowadzonych przez naszych techników nie wykazywała problemów z działaniem. Z tego powodu rękojmia została odrzucona. Komponent został przekazany do autoryzowanego serwisu producenta, w celu dodatkowego sprawdzenia jej działania. Poprosiliśmy wspomniany serwis o priorytetowe, jak najszybsze zakończenie weryfikacji działania płyty. Postaramy się jak najszybciej przekazać uzyskaną odpowiedź."
Płyta według x-kom NIE WYKAZAŁA problemów z działaniem i jest sprawna, więc odesłali ją do serwisu producenta zamiast do mnie xD Logiczne. Rękojmia odrzucona, mimo, że minęło 14 dni, ale kogo tam jakieś polskie prawo interesuje? na pewno nie x-kom.
W tym momencie składam wniosek do allegro protect o zwrot pieniędzy. Dostaje chwilę później maila od allegro "rozumiem, że sytuacja jest niekomfortowa. Sprzedawca odpowiedział jednak na nasze działania, jesteśmy w trakcie ostatecznego wyjaśnienia sprawy. Formalnie wstrzymałem Pana wniosek, gdyby jednak sytuacja nie uległa zmianie do końca dnia, proszę o ponowny kontakt. Rozpatrzę wówczas Pana wniosek ponownie."
W odpowiedzi na maila pisze, że sprzedawca odrzucił rękojmie na co allegro prosi o wysłanie zrzutu ekranu więc im wysyłam ostatnią wiadomość na allegro od x-kom. Po chwili przychodzi mail, że wniosek rozpatrzony pozytywnie. Kasa tego samego dnia na koncie.
Teraz najlepsze, następnego dnia czyli dzisiaj przychodzi mail od x-kom: "Autoryzowany serwis producenta stwierdził uszkodzenie Pana płyty głównej. Płyta nosi ślady oksydacji elementów na PCB. Uszkodzenie nie stanowi wady tkwiącej w rzeczy w chwili sprzedaży, dlatego nie podlega pod naszą odpowiedzialność. Rękojmią nie są objęte uszkodzenia spowodowane niewłaściwym lub niezgodnym z instrukcją obsługi użytkowaniem produktu oraz wady spowodowane zdarzeniami losowymi. Z uwagi na powyższe spółka x-kom nie ma podstaw do uznania Pana reklamacji."
Wychodzi na to, że x-kom ma jeszcze straszny burdel w wewnętrznej komunikacji i nie wie, że ja już pieniądze odzyskałem i mogą się ze swoimi kłamstwami bujać.
Oczywiście żadnych zdjęć tych rzekomych oksydacji nie wysłali a ja posiadam zdjęcia sprzed wysłania płyty. Żadnego zalania oczywiście nie było. Więc odpisałem im tylko, żeby się bujali z tą płytą i kasę już odzyskałem i więcej ani ja ani nikt znajomy zakupów tam nie zrobi.
A i raz odpisywali w dyskusji, raz na maila a raz przed wiadomości allegro, szkoda, że jeszcze kartki świątecznej nie wysłali albo kwiatów.
Streszczając całość, płyta według x-kom była w pełni sprawna a moja reklamacja niezasadna, więc zamiast ją odrzucić i odesłać płytę do mnie (wtedy ponownie bym ją reklamował i musieliby oddać pieniądze) wysłali ją bez MOJEJ ZGODY ANI NAWET WIEDZY do serwisu ASUS'a, w którym okazała się nagle niesprawna a wręcz rzekomo przeze mnie uszkodzona.
Co mnie uratowało? Zakup przez allegro, precyzyjne określenie, że chodzi mi o reklamacje z tytułu RĘKOJMI oraz zawalenie terminu wydania decyzji w ciągu 14 dni przez x-kom oraz olanie przez nich dyskusji.
Mimo, że odzyskałem kasę jestem wściekły. Ewidentnie próbowano mnie oszukać a uratował mnie tylko przypadek, gdyby ta płyta była kilak złotych tańsza na ich stronie zapewne bym tam kupił i był teraz w czarnej D jak setki innych osób, które historie czytałem dzisiaj, gdyby takie coś mi się nie przytrafiło nie uwierzyłbym, że jest w 2023 w cywilizowanym kraju możliwe.
Jeżeli zamierzacie cokolwiek tam kupować to wyłącznie przez allegro, reklamacje wyłącznie z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy (czy jak to się teraz po zmianach nazywa, zakup był przed nowym rokiem więc była to rękojmia) i od razu dyskusja i wszystko załatwiać przez dyskusje, żadne maile, żadne formularze x-kom'u, tylko dyskusja.
Komentarze (213)
najlepsze
W tym momencie przestałem czytać, bo od razu widać jak wiele op wie o przepisach, na które się powoluje.
Allegro przeprasza za sytuacje i zapewnia, że pomoże, ale dyskusji nie da się już przywrócić
Okłamali Cię. Przywracają zamknięte dyskusje, zawsze ze statusem "Nierozwiązana"
Nie chcieli tego zrobić X-kom bo to duży sprzedawca, Strefa Marek, ojojoj ...
Normalnym sprzedawcom otwierają zamknięte dyskusje, taki podwójny "standard Allegro"
A dlaczego miałaby się nie znaleźć? Sklep to nie jest producent, musi wysłać reklamowany towar do rzeczoznawcy lub odpowiedniego serwisu.
Nikt nie musi cię o taką zgodę pytać, ludzie, litości.
Czy wy naprawdę myślicie,
Standardem, ale chyba w rosji, ale ok niech ci będzie, jednak oni nie odrzucili w terminie 14 dni a już po tym czasie doskonale wiedząc, że reklamacja po tym czasie jest z mocy prawa uznana, czyli chcieli wykorzystać potencjalną niewiedze kupującego.
Nie rzucam się o
Przekroczeczenie tego terminu to oczywisty błąd, to jasne.
@pussynator: korozja w przypadku sprzętu elektronicznego może powstać nawet z dnia na dzień, np. w przypadku wilgotności 80%.
A jeszcze szybciej, jak płyta ma styczność bezpośrednio z wilgotnością. Dodajesz do tego prąd i następuje utlenianie. Znajomy mówi, ze to chyba się nazywa elektroliza, ale nie jest pewny tej nazwy.