Obroń gotówkę zanim Ci ją zabiorą! Spot kampanii społecznej
„Toczy się wojna z gotówką. Prowadzą ją banksterzy, korporacje finansowe i technologiczne. Chcą zabrać Ci wolność wyboru Chcą kontrolować to co robisz Chcą pozbawić Cię anonimowości Eliminacja gotówki oznacza też utratę pracy dla milionów ludzi.” Jesteś za tą kampanią, czy przeciw?
pietus z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 220
- Odpowiedz
Komentarze (220)
najlepsze
Gówniany argument? Zupełnie jak twój. Tęczowy komunizm nakazujący innym jak mają żyć. Tfu.
Oczywiście wykop
Owszem, będzie to trudniejsze do zrealizowania, ale nie niemożliwe, dlatego dla mnie akcje w obronie gotówki nie mają większego sensu, bo to leczenie objawów
Ale banki nie są wymysłem ostatnich 100 lat!
Podstawową funkcją banku było zabezpieczenie pieniędzy (bo bank miał np skarbiec i strażników) - za co bank pobierał opłatę i na tej opłacie zarabiał.
Teraz bank zarabia na tym, że na podstawie wpłaconych depozytów, może wykreować kilkadziesiąt razy więcej wirtualnego pieniądza i pożyczyć ten pieniądz na konkretny procent - który trzeba zapłacić czyms realnym (czyli dla zwykłego człowieka efektem swojej pracy).
To
Dodatkowo ludzie w większości płaca pieniądzem elektronicznym także im gotówka praktycznie nie przeszkadza. Jeżeli ktoś płaci gotówką to za mniejsze rzeczy jak jedzenie a to dla banków nie jest wartościowa informacja.
Dodatkowo banki i instytucje finansowe nie mogą sprzedawać historii Twojej karty firmom reklamowym. To było by coś wartościowego dla nich i o to walczą. Z tego powodu niektóre strony bankowe oferują analizę Twoich wydatków za pomocą firmy trzeciej. Ty myślisz że bank Ci robi przysługę a tak naprawdę zgadzasz się by bank dał korporacji z która bank ma umowę historię Twoich transakcji. Na czym zarabiają.
No
Dlatego są wrogiem gotówki:
1. Im bank ma więcej w depozytach, tym więcej może udzielić kredytów bez korzyści dla klienta (zwykłe konto 0%).
2. Będąc pośrednikiem płatności, pozyskuje więcej informacji o swoich klientach, które potem może sprzedać. Oczywiście, może to zrobić tylko po zanonimizowaniu i zagregowaniu, ale jakiś hedge-fund się dzięki temu dowiaduje, w którą firmę warto zainwestować, bo sprzedaż im szybko rośnie, a Starbucks wie, gdzie warto