O tym dlaczego w USA do sklepu trzeba jechać autem i kto na tym zarabia
O tym jak lobby paliwowe i samochodowe kształtowało miasta w US. Kilka faktów: 1. prezes General Motors był sekretarzem obrony gdzie decydował o budowie infrastruktury(to tak jakby Obajtek decydował o funduszach na chodniki i pociągi) 2. Na ~ 80% powierzchni miast nie można wybudować choćby sklepiku
j.....e z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 3
- Odpowiedz
Komentarze (3)
najlepsze
-wszystko nasrane w ciasnym mieście, gdzie ludzie biorą kredyty na 30 lat by móc kupić 40-60m2
-lewacka idea miasta 15 minutowego da się u nas zrealizować, będziesz miał strefy i zakaz przekraczania stref jak w filmie Wyścig z czasem
-Europejczycy żyją w kurnikach narażeni na hałas i konflikty sąsiedzkie
-korki, smród, korki, smród, hałas
-w USA paliwo jest śmiesznie tanie
-otyłość
-spaliny
-nastolatki zależne od rodziców niczym przedszkolaki
-kosztem innych (przedmieścia robią dług miastom)
Polacy, owszem, ale stawiasz fałszywą dychotomię. My mamy patologię na rynku mieszkaniowym, ale to nie znaczy, że dom jest zawsze duży a mieszkanie zawsze małe. W Skandynawii czy krajach Beneluxu jest dwa razy więcej m2 na osobę niż w Polsce
@antywojo:
Masz mnóstwo filmów na yt wyjaśniających jakie koszty generują rozlane przedmieścia i jak drenuje to miejski budżet.
Poza tym
Myślisz że bez kredytu kupisz mieszkanie w centrum Nowego Jorku czy Los Angeles?
Planowanie przestrzenne lewactwem xD
Korki smród korki hałas to chyba mówisz o ich autostradach biegnących środkiem miasta xD
W Europie paliwo jest droższe w porównaniu do USA