Ekonomista punktuje Orlen: przepłacaliśmy 700zł na tonie
![Ekonomista punktuje Orlen: przepłacaliśmy 700zł na tonie](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1672502127fpsxJ7UhMxZiQ4fvoZy78w,w300h194.jpg)
"Cuda na Orlenie Dziś hurtowy ceny 95, 98 i ON na Orlenie potaniały z dnia na dzień o 12% A złoty i ropa bez zmian Jutro VAT na paliwo rośnie z 8% na 23% I jak dziś obniżą, a jutro dodadzą VAT to wyjdzie na to samo Kierowcy przepłacali 700 zł na tonie?"
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 126
- Odpowiedz
Komentarze (126)
najlepsze
Gęstości paliw:
benzyny silnikowej wynosi 0,755 kg/l,
oleju napędowego wynosi 0,84 kg/l,
Jutro w TVPiS - zła unia każe 23% zrobić, ALE dobry Orlen rezygnuje z własnego zysku.
12 miliardów na wybory i do kieszeni ogarnęli...
źródło: comment_1672506581iLa9xrl0ID9opDFk4Pd5sJ.jpg
PobierzTo ile dzisiaj kosztuje paliwo w hurcie nie ma żadnego znaczenia dla zwykłych konsumentów ponieważ żadna stacja nie dostosuje dzisiaj cen paliw do ceny spot (tak nazywają się ceny hurtowe Orlen).
Nie miałoby to też znaczenia dla właścicieli stacji bo i tak dzisiaj nie kupią paliwa. Jest jednak pewien mały problem który powoduje że dzisiaj mało która firma transportowa mająca podpisaną umowę z jakąś flotą paliwową (a w zasadzie każda firma ma taką umowę) nie kupi dzisiaj paliwa do swojej ciężarówki. Tylko czekajmy na informację że gdzieś w polu stoi jakiś tir bez paliwa bo nie miał gdzie go kupić (a kierowca zazwyczaj nie ma pieniędzy na paliwo)!
Dlaczego tak się dzieje? Zapewne widzieliście na stacjach paliw tankujące tiry i to bez znaczenia jaka cena jest na pylonach? Przecież bez sensu byłoby tankować 600-1000 litrów w cenie wyższej o kilkadziesiąt groszy niż na niedalekiej stacji. Co, myślicie że kierowcy ciężarówek nie znają cen? Albo nie chce im się pojechać kawałek dalej?
Nie, nie, cena ich po prostu nie interesuje. Interesuje ich tylko czy stacja ma umowę z jego flotą paliwową i być może jakie profity oferuje kierowcy (tak, tak - stacje muszą jakoś przyciągnąć klientów).
Floty paliwowe (jest kilka dużych o których zapewne słyszeliście: DKV, UTA, E100, Routex) mają podpisane umowy ze stacjami w których ustalają ceny sprzedaży paliw w odniesieniu do aktualnej ceny spot.
jeżeli byłoby tak jak piszesz w każdym momencie mógłby pojawić się ten problem, paliwo tanieje dana stacja ma stary zapas i w tym momencie ponosi stratę podczas tankowania...¯_(ツ)_/¯ druga sprawa czy można zabronić komuś zatankować auto?
Poza tym, koncernowe stacje rzeczywiście od dziś zarobią mniej na b2b, gdyż kupują od od Orlenu paliwo po cenach nieustalonych na
źródło: comment_1672507936aAO2P97pHx14pF6QKkJNbo.jpg
Pobierz