W całej EU jest drogo i na razie koncerny zarabiają jak i kasa państwa. Nie można nagle obniżyć ceny w jednym państwie UE do 1E za litr, no nie da się bo to są naczynia połączone. Podstawowe zasady ekonomii są niestety sprzeczne z interesem społecznym.
@Gej dokładnie. Warto dodać, że mamy duży popyt na paliwo a wielkie organizacje paliwowe sztucznie zabijają podaż żeby podnieść cenę. Problem nie leży tylko w Polsce. Ps. Niemcy i inne kraje też mają VAT zniżony na 7% - gdyby nie to płaciliby 10zl za litr benzyny.
Orlen ma zapasy które kupił drożej, więc żeby nie dopłacać do interesu cena będzie musiała iść 1-2 zł do góry. Aha i obajtek podobno ledwie wyjdzie na zero. Docenimy narodowych czempionów.
obstawiam, że po nowym roku jak VAT na paliwo wzrośnie z 8% na 23%, to rząd i orlen ogłoszą sukces, że dzięki ich staraniom cena paliwa pozostanie na dotychczasowym poziomie. I dodadzą coś w stylu, że to Tusk podwyższył VAT na 23%
@bociana_dziobie_szpak: przecież już tak robią. Paliwo w hurcie kosztuje dużo mniej niż kilka tygodni temu, a na stacjach ceny takie same jak kilka tygodni temu
@Abnegator: Super, co ma prezentować ten wykres? Niemcy 8,72 - 7500 zł - 860l Polska 6,59 - 3010 zł - 457l Tak w skrócie, pokazuje jak biednym Państwem jesteśmy i jak nas ******* w dupe
@Meszekkeszek: ON aktualnie w Niemczech tankuje za 1,78 euro czyli 8,33zł a widzę że w Poznaniu na najtańszej stacji Auchen to 7,64zł czyli całe 0,69zł drożej
Komentarze (223)
najlepsze
Ps. Niemcy i inne kraje też mają VAT zniżony na 7% - gdyby nie to płaciliby 10zl za litr benzyny.
Niemcy 8,72 - 7500 zł - 860l
Polska 6,59 - 3010 zł - 457l
Tak w skrócie, pokazuje jak biednym Państwem jesteśmy i jak nas ******* w dupe
****