Koenigsegg wymyślił skrzynię biegów na nowo
Sympatyczny Łysy Szwed wymyślił zupełnie nową skrzynię biegów LightSpeed Transmission. Zobacz jak działa i dlaczego jest lepsza od DSG.
strasznyzwierz z- #
- #
- #
- #
- #
- 200
Sympatyczny Łysy Szwed wymyślił zupełnie nową skrzynię biegów LightSpeed Transmission. Zobacz jak działa i dlaczego jest lepsza od DSG.
strasznyzwierz z
Komentarze (200)
najlepsze
@Guzik:
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, w końcu to moja branża. Tony bibliotek z milionem zależności każda i mamy łatwe (przez co tańsze) programowanie kosztem wydajności a nikomu nie zależy skoro większość ludzi i tak nie zauważy różnicy.
@sredni_szu:
Po części tak, jednak bardziej piję do opóźnień wszystkich warstw abstrakcji, które prowadzą
@FilipWWL: na szczęście bohater stworzył wtyczkę sponsorblock, która nie tylko wycina reklamy ale też może pokazywać gdzie zaczyna się sensowna część filmu :)
I tak, i nie.
W klasycznych "automatach" masz przekładnie planetarne i zestaw hamulców.
Tutaj masz spinanie kręcących się kół z kręcącymi się wałkami.
Dlatego w automatach masz planetarne, bo i idealnie nadają się do połączenia ze sprzęgłami.
Niby w czym ma to być lepsze?? Bo ja widzę wadę - średnica pakietów sprzęgieł (z drugiej strony w drogim samochodzie sportowym trwałość nie jest istotna). A nie widzę żadnej zalety nad klasycznym automatem.
Bardziej innowacyjny automat jest w hybrydowym Renault. To zwykła skrzynia, ale nie ma synchronizatorów. Za synchronizację odpowiada silnik elektryczny, który
- Sprzęgło panu padło
- które?
- Piąte ;)
Więcej słowotoku niż opisu technicznego rozwiązania.
Dlatego czas zapięcia biegu do 2ms