Miał być brazylijski sukces, była jedna z najtragiczniejszych katastrof
Nie od dziś wiemy, że lecąc w kosmos trzeba zaakceptować pewne ryzyko, co pokazała nam już niejedna katastrofa. Jednak rakieta kosmiczna może odebrać życie nie tylko astronautom, a dobitnie przekonali się o tym mieszkańcy Ameryki Południowej niespełna 20 lat temu. Mała rakieta, wydawałoby...
elektryk91 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 29
- Odpowiedz
Komentarze (29)
najlepsze
@Krzewka: Nawet RP ma swoją agencję kosmiczną;)
Serial petarda.
Akumulatory miano zdezaktywować tuż przed samą procedurą startową, podczas której zostałyby ponownie uaktywnione. O tym odstępstwie od procedur nie powiadomiono większości personelu. Później inżynier pracujący w bunkrze kierownictwa lotu zauważył, że PDN nie jest w odpowiednim ustawieniu i przestawił go. Chociaż PDN nie był podłączany do zasilania, to jednak podczas przestawiania go doszło do połączenia obwodu, do którego był podłączony uaktywniony akumulator, i
A to nie jest tak, że to właśnie paliwo ciekłe jest bardziej upierdliwe w działaniu (ale daje lepszy ciąg) a paliwo stałe jest uważane za bardziej bezpieczne?
Paliwo ciekłe natomiast można łatwo wypompować, wpompować, wypuścić, przewieźć - i jest paliwem *tylko* paliwem bez utleniacza. Nie będzie się palić/wybuchać.
Ciekawe, co Francja by zyskała na takim sabotażu?