Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko506
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

765

Hołodomor - Wielki Głód na Ukrainie

Głód spowodowany przez reżim bolszewicki jest jedną z najbardziej potwornych zbrodni w historii, na tyle okropną, że ludzie w przyszłości nie będą mogli uwierzy

arkadi2020
arkadi2020
z
rp.pl
15.02.2022, 16:40:42
  • #
    swiat
  • #
    historia
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • 130
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (6)

Wielki głód na Ukrainie

wiekdwudziesty_pl
z wiekdwudziesty.pl
  • 13
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się

Komentarze (130)

najlepsze

Nomex
Nomex
15.02.2022, 16:57:07
  • 144
80 lat temu, 3 września 1932 roku, zmarł Pawlik Morozow. 14-letni chłopiec zadenuncjował własnego ojca, ukrywającego w czasie "wielkiego głodu" plony przed obowiązkowymi dostawami.

Pawlik, był postacią wymyśloną na potrzeby wewnętrznej sowieckiej propagandy.
  • 10
TonyYoka
TonyYoka
15.02.2022, 19:20:32
  • 36
@Nomex: Tak jak Stachanowcy wykonujący jakieś szalone ilości nadgodzin.
lucer
lucer
15.02.2022, 19:53:02
  • 19
był postacią wymyśloną


@Nomex: Co znaczy wymyśloną jak żył i doniósł na ojca, co najwyżej wykreowaną.
Goglez
Goglez
15.02.2022, 20:30:21 via Wykop Mobilny (Android)
  • 19
@Nomex:

Pawlik, był postacią wymyśloną na potrzeby wewnętrznej sowieckiej propagandy.

Źródło? Bo o ile mi wiadomo to kontrowersje dotyczą jedynie przebiegu całej sprawy i czy chodziło o zboże czy jakieś rodzinne konflikty, a nie tego, czy sama postać istniała naprawdę.
Qtasus2Wielgus
Qtasus2Wielgus
15.02.2022, 17:54:07
  • 76
Na wiosnę 1933 r. przy wjeździe do miasta [Zinowiewsk] stał łuk triumfalny, na którym był napis: "Wkroczyliśmy do pierwszej fazy komunizmu - socjalizmu". Naokoło łuku zaś leżały zwłoki wielu chłopów, którzy zmarli śmiercią głodową


Zachód wciąż straszy krwiożerczymi faszystami, ale jakoś "uprzejmie nie dowidzi" jeszcze gorszej ideologi.
  • 3
Kismeth
Kismeth
15.02.2022, 20:36:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 39
@Qtasus2Wielgus: to jest praktycznie ta sama ideologia.

Jeśli ideologie rozrysowalibyśmy w formie koła, a nie wykresu według prostej to faszyzm i komunizm spotykałyby się w tym samym punkcie...
Qtasus2Wielgus
Qtasus2Wielgus
15.02.2022, 20:55:00
  • -2
@Kismeth: zgadza się, niemniej jednak wszystkie zachodnie media jakoś zauważają tylko mordy socjalistów spod swastyki i utrwalają stereotyp, że tylko oni popełniali jakieś zbrodnie.
s.....i
konto usunięte 15.02.2022, 21:20:52
  • 26
Zachód wciąż straszy krwiożerczymi faszystami, ale jakoś "uprzejmie nie dowidzi" jeszcze gorszej ideologi.


@Qtasus2Wielgus: warto dodać, że Stalin zabił tyle Ukraińców przez rok, co Niemcy Żydów przez 6 lat wojny.

Do tego ci Ukraińcy ginęli śmiercią głodową, co nawet w obozach zagłady kierowanych przez Niemców nie było normą i stosowano tam to w ramach kary.

Innymi słowy komuniści byli bardziej okrutni i bezwzględni niż naziści.
maresun
maresun
15.02.2022, 20:34:53
  • 37
Z opowieści prababki słyszałem że o ile w jej wiosce jeszcze sytuacja nie była tak całkowicie tragiczna to już w okolicznych wsiach było tak źle że znikały dzieci, i każdy wiedział co się z nimi działo ale nikt z tym nic nie robił. Nie potrafię sobie nawet wyobrazić jak źle musiałoby być żebym pozwolił sobie na kanibalizm
  • 4
yolaos-yolaos
yolaos-yolaos
15.02.2022, 22:29:24
  • -3
@maresun: Próbuję sobie to wyobrazić, ale z pełnym żołądkiem jest bardzo trudno. Myślę jednak, że prędzej zjadłabym jakąś starszą osobę, na pewno nie dziecko. I to obcą osobę, a nie kogoś z najbliższych.
sots
sots
15.02.2022, 22:35:04
  • 4
@yolaos-yolaos: czemu? starsza osoba (oczywiście nie jakaś 90 letnia) będzie bardziej przydatna i utrzymywanie jej przy życiu podczas głodu będzie miało jakiś sens, dziecko nic nie wniesie jedynie będzie marnowało zasoby
yolaos-yolaos
yolaos-yolaos
15.02.2022, 23:20:15
  • -2
@sots: To rozważania teoretyczne, bo bardzo trudno wyobrazić sobie, co zrobiłoby się w takiej sytuacji. Dużo zależy od własnej woli życia. Pytanie, czy walczyć za wszelką cenę, aby przeżyć, czy poddać się i przestać cierpieć. Jeżeli nie będzie już nic do jedzenia oprócz innego przedstawiciela naszego gatunku to zjeść brata, siostrę, własne dziecko, czy niedołężnego dziadka, a może jednak silnego i przydatnego mężczyznę - ale obcego? Chyba najpierw wybrałabym obcego. Jeżeli
sebekk23
sebekk23
15.02.2022, 20:38:32
  • 24
Dziękujemy mateczce rosiji za wspaniały dar głodu
Radoslav_a
Radoslav_a
15.02.2022, 21:28:56
  • 19
Moja babcia mówiła ze w jej okolicach ( roztocze) to wszyscy mówili że na Ukrainie głodowali , bo za płytko orali i perz wszędzie był :-]
Dlatego postawały PGR etc. , aby dzięki technice już nikt nie głodował
Tak działała propaganda- oczywiście mało kto w to wierzył
Krzewka
Krzewka
15.02.2022, 20:35:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 19
Przerażające czasy... ( ಠ_ಠ)
  • 2
Sl_w_k_1
Sl_w_k_1
15.02.2022, 20:44:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
@Krzewka: i to tak niedawno
wiktorks
wiktorks
15.02.2022, 23:16:05
  • -4

Komentarz usunięty przez moderatora

KEjAf
KEjAf
15.02.2022, 21:00:20
  • 14
Zdaje się że jeszcze bardziej ucierpieli Kazachowie, o czym często się nie pamięta mówiąc tylko o Wielkim Głodzie na Ukrainie - w tym samym czasie i z tego samego powodu szacuje się że z głodu zmarła połowa populacji Kazachstanu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Klęska_głodu_w_Kazachstanie_(1931–1933)
eschatoestetyzm
eschatoestetyzm
15.02.2022, 20:35:27
  • 14

Komentarz usunięty przez moderatora

Oomonatopeja
Oomonatopeja
16.02.2022, 19:47:33
  • -2
@eschatoestetyzm: masz dojścia to spytaj Karakana jakie ma plany xD
qpabomber
qpabomber
15.02.2022, 20:36:58
  • 12
Efekty widać tego po dziś dzień. Do wymarłych wsi wprowadzili się osadnicy z Rosji. I nadal na Ukrainie jest widoczny wbity lata temu klin między mieszkańców miast i wsi.
miesozercy_pod_noz
miesozercy_pod_noz
15.02.2022, 21:10:28
  • 10
Przez to jak Żydzi forsują wszędzie tylko swoje ofiary i uwagę świata na kwestie holocaustu to te ofiary mordów stalinowskich są prawie zapomniane! Jest to haniebne rozpychanie się pośród ofiar tej wojny ponieważ ginęli nie tylko oni a Rosjanie, Niemcy, Żydzi, Polacy, Ukraińcy itd.... a nie tylko Żydzi. A teraz ile powstało filmów o holocauście a ile o tych mordach w sowietach!?
  • 2
aleksiej-trexlebov
aleksiej-trexlebov
16.02.2022, 01:37:26
  • -2

Komentarz usunięty przez moderatora

miesozercy_pod_noz
miesozercy_pod_noz
16.02.2022, 09:57:54
  • 0
@aleksiej-trexlebov: Dokładnie. Znam to. Umaczani są także oni w generowanie ofiar.
sebekk23
sebekk23
15.02.2022, 20:32:06
  • 7
Ooo i wtedy mieli paszporty uprawniające do opuszczania miejscowości zamieszkania ... jakie to podobne do ...
kerialis
kerialis
15.02.2022, 21:02:56
  • 5
Nie tylko Ukraina ucierpiała. Południowa i południowo-zachodnia część dzisiejszej Rosji także zmagała się z wielkim głodem.
  • 1
DarrDarek
DarrDarek
15.02.2022, 23:01:41
  • 4
@kerialis:
Zaczeło się od zabijania zbuntowanych chłopów rosyjskich już w 1921 roku. Przyszły marszałek Tuchaczewski sprowadzał z Niemiec za dewizy gazy bojowe i zabijał zbuntowanych chłopów ukrytych w lesie, gazując śmiertelnie cały las.
y.....n
konto usunięte 16.02.2022, 04:32:53
  • 4
Tam gdzie go nie było, granice Polski, w zamian mieli na tyle dużo sił, by kilkanaście lat później zacząć akcję mordowania Polaków.
.

Przekazuję do waszej wiadomości, że w czerwcu 1943 r. przedstawiciel centralnego Prowodu – dowódca UPA – „Piwnicz” „Kłym Sawur” przekazał mi tajną dyrektywę w sprawie całkowitej- powszechnej, fizycznej likwidacji ludności polskiej.


Obecnie Polska dokarmia około 2 milionów w tym kilkanaście tysięcy na sponsorowanych przez Polskę studiach
brusilow12
brusilow12
15.02.2022, 20:58:39
  • 4
Całkiem dobry film w temacie
źródło: comment_1644955099vVpBAdzAIJuJ2hmP8zXL6Y.jpg
  • 4
Rzurek35
Rzurek35
15.02.2022, 21:24:54
  • 10
@brusilow12: film na faktach. Ten człowiek został kilka lat później zamordowany przez NKWD. Głupio postąpił, że po publikacji postanowił pojechać na daleki wschód w okolicach Mandżurii - tam go dopadli.
Ludvicius
Ludvicius
15.02.2022, 21:28:23
  • -2
@brusilow12: o nieeee!! Holland! przecież ona jest ten, no! Nie Poland!

Dobry film.
turbonerd
turbonerd
15.02.2022, 22:11:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • -6
@Ludvicius: Baba ma ostro zryty łeb ideologicznie, ale filmy robi dobre. To najlepszy dowód, że talent nie idzie w parze z rozumem ¯\_(ツ)_/¯
supra107
supra107
15.02.2022, 23:16:55
  • 3
Nieprawda, żadnego ludobójstwa nie było a jak było to nie było to ludobójstwo tylko tragedia i była to tylko i wyłącznie wina Ukraińców że nie mogli sobie poradzić z uprawą. Związek Radziecki nigdy nie dokonywał ludobójstw. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
robertK
robertK
15.02.2022, 23:47:57
  • -1
@supra107: Nie ma dowodow na to ze Stefan Bandera wiedzial o czystkach etnicznych na Polakach
supra107
supra107
15.02.2022, 23:48:33
  • 1
@robertK: Albo na to że Stalin wiedział o Katyniu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PowerfulTransistor
PowerfulTransistor
16.02.2022, 09:09:59
  • 0
@supra107: a JP2 nie wiedział o pedofilii
steppenwolf90
steppenwolf90
15.02.2022, 21:50:00
  • 3
Taki wszechobecny głód to musi być piekło. Wolałbym dostać kulkę w łeb na froncie i po wszystkim niż tak się męczyć przez Bóg wie ile dni...
Bartoluso
Bartoluso
15.02.2022, 21:54:21
  • 2
Ja polece "Podcast historyczny" Rafała Sadowskiego dostępny na Spotify. Jest tam odcinek poświęcony tej okropnej historii. Długo się wachałem z jego odsłuchaniem. Przyznam, że w trakcie słuchania łzy same napływały do oczu.
  • 1
Inspektor_Kontroli_Skarbowej
Inspektor_Kontroli_Skarbowej
16.02.2022, 08:39:14
  • 2
@Bartoluso: dziękuje za wysłuchanie i pozdrawiam :)
Anton_Chigurh
Anton_Chigurh
15.02.2022, 21:35:50
  • 2
kacapy mają popieprzone w głowach
  • 1
DarrDarek
DarrDarek
15.02.2022, 22:59:41
  • 3
@Anton_Chigurh:
System upodlenia marksistowskiego to Rosjanie co najwyżej chronili jako wykonawcy przyzwyczajeni do rosyjskiej brutalności i panowania zła. Twórcami systemu sowieckiego nie byli Rosjanie. Tam był Ukrainiec, Gruzin, niby-Polak, Żydzi, a Rosjan tam było niewielu.
kokosik
kokosik
15.02.2022, 21:00:03
  • 2
Moim zdaniem z uwagi na ilość ofiar wydarzenie o wiele straszniejsze niż holocaust. Ale to holocaust wmawia się ludziom że był najgorszy no bo zydki.
Pantagruelion
Pantagruelion
16.02.2022, 12:53:56
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

belzebup
belzebup
15.02.2022, 23:09:39 via Android
  • 0
To nie był prawdziwy socjalizm... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
enclave2
enclave2
15.02.2022, 22:13:07
  • 0
Anne Applebaum "Czerwony Głód" polecam.
  • 4
aleksiej-trexlebov
aleksiej-trexlebov
16.02.2022, 01:32:56
  • -4

Komentarz usunięty przez moderatora

enclave2
enclave2
16.02.2022, 09:14:54 via iOS
  • 1
@aleksiej-trexlebov: Wiem to, pisał o tym Sołżenicyn, pisał o tym Szałamow. Znamy to z naszej historii itd. Ale jak to się ma do książki którą poleciłem? Jeżeli insynuujesz, że Anne Applebaum przez swoje pochodzenie od razu staje na rowni ze zbrodniarzami NKWD to się myślisz.
aleksiej-trexlebov
aleksiej-trexlebov
16.02.2022, 12:25:16
  • -2

Komentarz usunięty przez moderatora

Czyste_Buty
Czyste_Buty
17.02.2022, 02:38:08 via iOS
  • -1
To trzeba było #!$%@? ryby z rzeki łowic a nie ludzi #!$%@?. Banda nieudaczników.
ziarnodlakur
ziarnodlakur
15.02.2022, 21:15:43
  • -1
Tym razem komunizm nie popełni takich błędów.
Tym razem się uda!
  • 1
DarrDarek
DarrDarek
15.02.2022, 23:15:17
  • 0
@ziarnodlakur:
marxismo por siempre
źródło: comment_1644963316vFSxRet1QYSE6r9a6h3aHM.jpg
wiktorks
wiktorks
15.02.2022, 23:21:59
  • -2

Komentarz usunięty przez moderatora

aleksiej-trexlebov
aleksiej-trexlebov
16.02.2022, 01:12:38
  • -2

Komentarz usunięty przez moderatora

SECRETRANK
SECRETRANK
16.02.2022, 08:54:38
  • -1
@wiktorks: Rosjanie to nie bolszewicy
PowerfulTransistor
PowerfulTransistor
16.02.2022, 08:59:42
  • 2
głód na Ukrainie to ich wewnętrzny bardak i sami sobie to zrobili


@aleksiej-trexlebov: Widzę że próbujemy przepisywać historię na nowo.

"Głód wywołany przymusową kolektywizacją spowodował również wiele ofiar poza Ukrainą – na Kubaniu (który wówczas był przeważnie ukraińskojęzyczny), Powołżu, Zachodniej Syberii i w Kazachstanie."

"Powodem głodu była prowadzona od 1930 roku przymusowa kolektywizacja rolnictwa w ZSRR, która powodowała chaos na wsi: niszczenie przez aktywistów dobytku chłopów, wyprzedawanie i zarzynanie koni w
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (765)
  • Zakopujący (18)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
12978
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Nowy wykop jest fatalny! Dajcie możliwość wybrania starej szaty graficznej.
4513
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3760
Wincy Orlenu.. wincy!!
3757
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #wydarzenia
  • #polityka
  • #ekonomia
  • #technologia
  • #rosja
  • #zainteresowania
  • #europa
  • #kultura
  • #usa

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl