Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko543
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

531

„Proszę przestać myśleć o martwych!”. Tak Churchill zareagował na Katyń

11 kwietnia 1943 roku Niemcy ogłosili, że na okupowanym przez siebie terenie, w Katyniu niedaleko Smoleńska, odkryli masowe groby polskich oficerów pomordowanych przez Sowietów. Polskie władze emigracyjne kategorycznie domagały się wyjaśnienia zbrodni

darosoldier
darosoldier
z
wielkahistoria.pl
11.02.2022, 22:18:24
  • #
    patriotyzm
  • #
    historia
  • #
    uk
  • #
    wojsko
  • #
    drugawojnaswiatowa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • 96
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (96)

najlepsze

galicjanin
galicjanin
12.02.2022, 12:00:27
  • 240
Niedługo potem pytający o to gen. Sikorski miał nieprzyjemny wypadek na Gibraltarze, a brytyjskie dokumenty dotyczące tego wypadku będą jawne najwcześniej w 2043 r.
  • 24
patatier
patatier
12.02.2022, 15:03:00 via Android
  • 85
@galicjanin któż to widział tak drażnić sojusznika
allmilczar
allmilczar
12.02.2022, 17:00:38
  • 7
@galicjanin: Ciekawe w jakim celu, właśnie teraz się to odkopuje? A może by tak zapytać morderców co mają do powiedzenia?
Slavaslavic
Slavaslavic
12.02.2022, 17:31:56
  • 61
@galicjanin: Sikorskiego zabili Anglicy a to dlatego że Sikorski wiedział o nowym porządku powojennym że Polska będzie pod okupacją radziecka więc chciał pół mln polskich żołnierzy przerzucić do Polski
margo020
margo020
11.02.2022, 22:39:15
  • 107
Zawsze to samo pytanie. Kiedy będzie najlepszy czas by to wyjaśnić. Może jutro ?
  • 2
Mordall
Mordall
12.02.2022, 19:35:26
  • -15
polaczki machały szabelką a Churchill musiał wygrać wojnę. Nic dziwnego, że ustąpił ruskom bo bez nich nie było mowy o zwycięstwie z Hitlerem. Po prostu działał planowo i pragmatycznie. P0lacy w tym czasie skłucili się ze wszystkimi i popełnili masowe samobójstwo organizujac powstanie warszawskie. Zero planowania, tylko chaotyczne skamlenie. Polacy byli nikim w całej układance ale oczywiscie tego nie rozumieli i dalej nie rozumieją.
Komy10
Komy10
12.02.2022, 20:39:26 via iOS
  • -2
@margo020: Nigdy. Ten czas już dawno minął.
gieroj777
gieroj777
12.02.2022, 16:17:03
  • 90
Alianci doskonale wiedzieli, kto za Katyniem stał...ale wojnę trzeba było wygrać i nie drażnić sojusznika z milionami poborowych do wybicia. Polityka, #!$%@? jego mać¯\_(ツ)_/¯
  • 3
10minuteman
10minuteman
12.02.2022, 17:22:44
  • 0
@gieroj777: A co myslisz ze jakby nawet ZSRR sie przyznalo ze wzieli pod noz 30k ludzi to jakos by zmienilo nastawienie do Niemcow ktorzy wzieli pod noz x razy wiecej ? Gdzie skala byla zupelnie inna ?

Skoro wywozki, wcielanie na sile do armi czerwonej przed wojna zimowa itp dalej nie zmienilo obrazu kto jest wiekszym zagrozeniem to i 30k by nie zmienilo.
pedro-shela
pedro-shela
12.02.2022, 17:26:27
  • -5
@10minuteman: 30k armistow, nie ludzi
sq2fog
sq2fog
12.02.2022, 17:45:04
  • 14
@gieroj777: Co by nie mówić ale zabicie 30 tysięcy ludzi z wykształceniem, wiedzą i wrodzonym poczuciem patriotyzmu było ze strony CCCP posunięciem wręcz genialny. Gdyby ci ludzie przeżyli, gdyby nie było masakry młodych w Powstaniu Warszawskim mozna podejrzewać, że "wyzwalanie" Polski mogło by przebiegać jednak inaczej... :/
MachiavelliTan
MachiavelliTan
12.02.2022, 16:55:12
  • 44
No dobra, a powiedzcie, co miał innego powiedzieć? Wypowiedzieć ZSRR wojnę? Prawda jest pierwsza ofiarą wojny. To tylko pokazuje, że idealizm nigdy nie popłaca.
  • 16
Bonapartysta
Bonapartysta
12.02.2022, 17:00:47
  • -20

Komentarz usunięty przez moderatora

Halbr
Halbr
12.02.2022, 17:06:22
  • 25
Po co go tłumaczysz? Nawet morderca, pedofil czy gwałcicel działa we własnym interesie tak jak Churchill. Tłumaczysz kogoś tym że taki miał po prostu interes? Niezłe fikołki.


@Bonapartysta: On też działał w interesie tych, którzy go wybrali, a nie tylko własnym. Jego zadaniem było działać na korzyść Wielkiej Brytanii.
MachiavelliTan
MachiavelliTan
12.02.2022, 17:17:12
  • 9
@Bonapartysta: Tak, działał w interesie. Dużo Polaków działało w interesie tzw. ideałów i teraz gryzą piach. Ja wolę działać we własnym interesie i jakbym miał sprzedać iluś ludzi na Sybir i uratować własny naród, to ratowałbym własny naród.
posso
posso
12.02.2022, 16:55:31
  • 23
Tym się różni realna polityka od mesjasza narodów
Ehhh jak ja bym chciał aby naszym smutnym krajem rządził taki prawdziwy polityk jak Churchill
knur3000
knur3000
12.02.2022, 17:08:29
  • 15
Wielka Brytania jak zwykle ciśnięta przez polskich turbopatriotów.

Mój ulubiony argument, to że nie pomogli Powstaniu Warszawskiemu xD To, że nie mogli wie każdy. Oni też wiedzieli, a jednak puszczali drogie samoloty i załogi na misje samobójcze.

Po co? A no właśnie żeby pokazać wszystkim sojusznikom i nam że nam pomagają. Zanim zaczniecie cisnąć brytyjczyków pomyślcie o setkach pilotów, często z tam absurdalnych regionów Imperium jak Południowa Afryka, którzy zginęli wioząc sprzęt
  • 2
dzester
dzester
12.02.2022, 17:19:49 via iOS
  • 16
@knur3000: To ZSRR nie chciał udostępnić lotnisk dla samolotów brytyjskich i amerykańskich, które musiały startować chyba z morza śródziemnego i przelot nad Warszawę był w maksymalnym ich zasięgu….

Alianci w tej sprawie powstania zrobili co mogli, sznur tylko powinien być dla tego kto zadecydował o powstaniu i tyle
Piastan
Piastan
12.02.2022, 17:27:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@dzester: chwała powstańcom, ch#@ w dupę generalicji która wysłała ich na pewną śmierć.
W.....l
konto usunięte 12.02.2022, 17:42:05
  • 8
dobry polityk musi być dz*$#ą i k@$^ą i tym właśnie był churchill. gdyby poniósł się tak samo romantyzmowi razem z rooseveltem, jak wielcy, polscy wojacy, to alianci mieliby wielką wojnę nie tylko z państwami osi a także z zsrr.
ziarnodlakur
ziarnodlakur
12.02.2022, 17:30:22
  • 8
Idą wybory. Pojawiły się tematy o Katyniu, Smoleńsku. Brakuje odświeżenia reparacji od Niemców.
n.....m
konto usunięte 12.02.2022, 19:14:20
  • 7
Churchill działał w interesie swojego kraju a nie emocji i sojuszników. Właśnie dlatego że Anglia miała takich Churchillów była i jest potęgą. Właśnie dlatego że Polska miała Becków i Borów zamiast Churchillów była, jest i będzie popychadłem i poligonem dla mocarstw.
  • 1
nutka-instrumentalnews
nutka-instrumentalnews
12.02.2022, 20:33:46
  • 1
@niekibicujepilkarzom: Uk za niego spadał z mocarstwa.. jednak
prze_GRYF
prze_GRYF
12.02.2022, 19:18:08 via Android
  • 6
Beria - odpowiedzialny za zbrodnie w Katyniu był brytyjskim agentem. Jak Niemcy napadli na Francję skończyły się egzekucje w Katyniu. Brytole mieszali w tym paluchy, stąd śmierć Sikorskiego.
  • 2
nutka-instrumentalnews
nutka-instrumentalnews
12.02.2022, 20:33:23
  • 0
@prze_GRYF: raczej wątpliwe, zobacz jak go załatwili po śmierci Stalina..
aleksiej-trexlebov
aleksiej-trexlebov
12.02.2022, 22:53:47
  • -1

Komentarz usunięty przez moderatora

Dol_Guldur
Dol_Guldur
12.02.2022, 17:23:19
  • 6
Brytyjski wieprzek myślał tylko o sobie i Wielkiej Brytanii. Z jego punktu widzenia to zrozumiałe. Z naszego to polityka cuchnąca gnojowicą i rzucenie sojusznika na żer ZSRR. Ideały i piękne słowa są tylko na czas pokoju. Mesjanizm narodów, honor i szlachetność to mrzonka do poczytania w książkach. Człowiek to #!$%@? gatunek.
  • 2
veiller
veiller
12.02.2022, 18:16:30
  • -1
@Dol_Guldur: A może właśnie mesjanizm i poświęcanie się dla innych jest #!$%@?? Ile zwierząt nawet działa w ten sposób że poświęca swoje życie dla życia kogoś innego? Z punktu ewolucyjnego to właśnie rzucanie się na najgłębszą wodę i parcie po trupach zamiast intynktu samozachowawczego to najlepsza droga do śmierci i zagłady. Polacy jako naród najmniej kolaborowali, nie mieliśmy swojej dywizji SS, prawo wobec Polaków było najbardziej brutalne i bezwględne pod okupacją.
elkoxu
elkoxu
13.02.2022, 00:16:07
  • 0
@Dol_Guldur: dzieki niemu mamy Polska w takim kształcie i powinniśmy być za to wdzięczni.
pitstone
pitstone
12.02.2022, 18:28:15
  • 4
W czasie 2 wojny światowej polscy żołnierze, zwłaszcza z wiadomych względów lotnicy w Anglii byli noszonymi na rękach bohaterami do czasu kiedy ZSRR włączyło się do wojny i angielska narracja się zmieniła o 180 stopni bo już nie potrzebowali mniejszych sojuszników którzy dodatkowo mieli zatargi z tym większym.
TrudnyMinus
TrudnyMinus
12.02.2022, 17:02:26
  • 3
To są zbornie Sowietów o których się dowiedzieliśmy, ile musi być takich które udało się im ukryć?
Aik32fr45yd
Aik32fr45yd
14.02.2022, 19:06:31
  • 2
Kochany sojusznik xD. Takich sojuszników mieć to skarb dosłownie xDDD

kodyak
kodyak
12.02.2022, 17:12:19 via Android
  • 2
Ciekawe słowa biorąc pod uwagę wydarzenia nad giblartarem które są dalej utajnione
Pomorski_Wilk
Pomorski_Wilk
12.02.2022, 17:29:04
  • 1
Z jednej strony upór rządu londyńskiego w sprawie Katynia mógł być błędem. Z drugiej strony jednak Stalin i tak znalazłby powód, żeby stworzyć marionetkowy rząd, więc ciśnięcie rządu emigracyjnego z powodu walki o prawdę jest nie na miejscu. Cisnąć rząd emigracyjny można za niepodpisanie jakiejś deklaracji granicznej z ZSRR zatwierdzonej przez Brytyjczyków, kiedy Niemcy byli w ofensywie i zachowanie Lwowa, Grodna i Wilna po naszej stronie, bo wyjście z tego dla Stalina
dr_gorasul
dr_gorasul
14.02.2022, 12:40:27
  • 0
Wyjątkowa kanalia i zbrodniarz, współodpowiedzialny za śmieć trzech milionów mieszkańców Indii podczas głodu w Bengalu.
Kanusz_Morwin_Jikke
Kanusz_Morwin_Jikke
12.02.2022, 17:33:03
  • -1
Wielki człowiek i patriota.
miesozercy_pod_noz
miesozercy_pod_noz
12.02.2022, 17:02:27
  • -5
jhebany pijak
Gwendeith
Gwendeith
12.02.2022, 17:38:42
  • -6
Niemcy ogłosili, że . . . odkryli masowe groby

Tak było, nie zmyślam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Polecam książkę The Mystery of the Katyn Massacre : Furr, Grover w której autor pokazuje, w jaki sposób odkrywali te groby.
  • 8
Normie_Lurker
Normie_Lurker
12.02.2022, 18:03:17
  • -4
Tak było, nie zmyślam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Polecam książkę The Mystery of the Katyn Massacre : Furr, Grover w której autor pokazuje, w jaki sposób odkrywali te groby.


@Gwendeith: No tak Grover Furr, cichy wielbiciel ZSRR, któremu wszyscy poważni badacze zarzucają wybielanie i przekłamania w jego pracach dot. państwa sowieckiego. Koleś, który zaprzecza sowieckiemu współudziałowi w zbrodni katyńskiej, mimo panującego dość jasnego konsensusu w opiniach historyków.
Gwendeith
Gwendeith
12.02.2022, 18:04:45
  • -2
@Normie_Lurker: ciekawe kto zapłacił za kampanię oczerniającą jego osobę i śledztwa
Normie_Lurker
Normie_Lurker
12.02.2022, 18:09:40
  • -2
@Gwendeith: ale słowo śledztwa to powinieneś wziąć w gruby cudzysłów. Typek uważa, że pakt Ribentrop-Mołotow miał zachować szanse niepodległościowe dla Polski, dodatkowo powtarza propagandowe bzdury, że ZSRR nie zaatakowało Polski, bo ta już nie istniała, przecież to jest dosłowne powtarzanie komunistycznej propagandy xD
P.....6
konto usunięte 12.02.2022, 03:37:50
  • -23

Komentarz usunięty przez moderatora

Nie_mam_zdania
Nie_mam_zdania
12.02.2022, 17:24:59
  • 5
@Pyza56: Z szacunkiem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Unthinkable
P.....6
konto usunięte 13.02.2022, 20:31:28
  • -3

Komentarz usunięty przez moderatora

Nie_mam_zdania
Nie_mam_zdania
13.02.2022, 20:40:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pyza56: odniosłem się do całkiem innego wątku niż śmierć Sikorskiego...
Wokół tego (jak i każdej nie wyjaśnionej sprawy) zawsze będzie tysiące teorii...
Adunio
Adunio
12.02.2022, 15:26:00 via Android
  • -29
Polskie władze emigracyjne... Jak to brzmi wstydliwie. Już wolałbym leżeć tam w lesie z kulką niż być taką zdradziecką urwą jak rp2...
  • 2
Micro-Jet
Micro-Jet
12.02.2022, 17:02:58
  • 5
@Adunio: czy o rządach na uchodźctwie innych krajów powiesz to samo?
Adunio
Adunio
12.02.2022, 18:16:45 via Android
  • -4
@Micro-Jet tak
ojejku07
ojejku07
12.02.2022, 01:08:44
  • -46
Kogo interesują teraz sprawy polskie? Czercil legenda bohater. Nie będą go babrać w to
Franciszek_Dolas
Franciszek_Dolas
12.02.2022, 16:52:17
  • -68

Komentarz usunięty przez moderatora

Ziggy07
Ziggy07
12.02.2022, 16:55:53
  • 25
@Franciszek_Dolas: kolego, weź sobie zrób kompleksowe badania, coś ewidentnie uciska Ci na ośrodkowy układ nerwowy, może to być nawet guz. Koniecznie zalecam tomografie głowy.
Normie_Lurker
Normie_Lurker
12.02.2022, 17:03:04
  • 13
Tak, Niemcy tak po prostu sobie "odkryli". Czy może raczej brali w tym udział?


@Franciszek_Dolas: oskarżasz Niemców o zbrodnie katyńską? Ale Ty wiesz, że to była najgorsza propaganda sowiecka, którą po cichu ponownie i powolutku stosują kremlowskie media. Znowu się odsłaniasz, Ty ruska onuco xddddddd
Pan Wołodia będzie niezadowolony, za słabo się starasz( ͡° ͜ʖ ͡°)
allmilczar
allmilczar
12.02.2022, 17:03:26
  • 8
@Franciszek_Dolas: Żółte papiery pewnie od urodzenia( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Wykopujący (531)
  • Zakopujący (7)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
12962
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Nowy wykop jest fatalny! Dajcie możliwość wybrania starej szaty graficznej.
4508
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3760
Wincy Orlenu.. wincy!!
3755
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #historia
  • #4konserwy
  • #powstaniewarszawskie
  • #warszawa
  • #iiwojnaswiatowa
  • #polska
  • #ruchnarodowy
  • #wojna
  • #ciekawostki
  • #komunizm

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki