@TenNorbert: może trąbili, a kierowca miał to w dupie. XD Ale jestem poważnie zdziwiony, że nie ma powszechnie montowanego systemu, który by informował o podniesionej naczepie w momencie ruszania. W osobówkach są alarmy o niezapiętych pasach, a w ciężarówkach nie ma tak istotnej dla bezpieczeństwa rzeczy?
Najbardziej podobał mi się ten piękny most, obok którego stał znak zakazujący wjazdu pojazdom ciężarowym powyżej 3 ton i ten piękny tir spadający z tego mostu xD
@s3mpaaj: Kiedyś przejeżdżaliśmy całą firmą przez 5t pod Londynem, całą, to znaczy mieliśmy tam do wylania grubo ponad 100m3 betonu, w jedną betoniarkę wchodzi 8m3, czyli łatwo obliczyć ile kursów tam przejechało. Nie było innej drogi dojazdowej, mostek był mały, wysokość nieduża, firma świadomie podjęła ryzyko, podobno było oficjalne pozwolenie na ten manewr. A że firma była irlandzka, to cholera go wie, czy nie robili tego na pałę. Każda ciężarówka to
@arekb81: wychodzi na to że już to załatwili - wikipedia: W październiku 2019 r. przebudowano wiadukt, unosząc go razem z torowiskiem wyżej o około 20 cm (8 cali), co poskutkowało zwiększeniem prześwitu do 3,76 m (12 stóp i 4 cale)
Przecież nawet stare ciężarówki mogłyby mieć zabezpieczenie przed jazdą z wywrotką w górze, wystarczyłaby zwykłe krańcówka przy ramie, naciskana przez wywrotkę( pewnie część to ma), podpięta pod kontrolkę i do tego czujnik pierwszego biegu, bo czujnik wstecznego jest (ewentualnie dodatkowo czujnik drugiego biegu, w zależności jakiego używa się przy manewrach w wywrotką w górze) i do tego przekaźnik zwłoczny (by nie bawić się z czujnikiem luzu) i całość spięta ze sterowaniem zapłonem,
@tomasz-klaus: Opuszczanie paki to jeden z elementów całego zadania. Musisz wykonać wszystko w określonej kolejności, bez pominięcia czegokolwiek by wykonać zadanie, nie da się niczego skrócić, czy opuścić. Miałem okazję pojeździć kilka miesięcy wywrotkami, czasami minie tam przenosili z betoniarki.
Na typie ciężarówki Scania P-500 (klasyczna czteroosiowa z blokadą osi i dyferencjału na dwóch mostach), na której ja jeździłem, procedura wygląda następująco:
Wrzucasz N na skrzyni, dołączasz pompę do napędu, cała
@tomasz-klaus: Ogólnie to widać dźwignię uniesioną do góry. Całość to dość niebezpieczna zabawa, w terenie jest zawsze możliwość wypierniczenia się bok, jeżeli stoimy na zbyt grząskim gruncie. Często wjeżdża się na świeżo nawiezioną ziemię, jeszcze nie ubitą, i cofamy do chwili aż się zakopiemy i dalej nie da rady już podjechać, obok stoi typ w spychaczu, który nas dopinguję bluzgami, żeby cofnąć jak najdalej, bo będzie miał krótszy dystans do przepychania.
@paliwoda: Normalnie ludzie nie zdają sobie sprawy, że takie "sztuczki" to codzienność w tej robocie. I bez skila zwyczajnie nie da się przeżyć nawet jednego dnia. Mi osobiście najbardziej zawsze się podobała jazda ze złożonymi lustrami na centymetry. Tęsknię dzisiaj trochę za tym, bo dziś nudy, tylko z depo do depo i mało pasjonująca walka z kurtyną.
Komentarze (69)
najlepsze
źródło: comment_1640383264RFte2fUKnPFfXYgvvLDUtw.jpg
PobierzNie wyobrażam sobie nie dać znać kierowcy tira jeżeli naczepa mu się podniesie.
W październiku 2019 r. przebudowano wiadukt, unosząc go razem z torowiskiem wyżej o około 20 cm (8 cali), co poskutkowało zwiększeniem prześwitu do 3,76 m (12 stóp i 4 cale)
Na typie ciężarówki Scania P-500 (klasyczna czteroosiowa z blokadą osi i dyferencjału na dwóch mostach), na której ja jeździłem, procedura wygląda następująco:
Wrzucasz N na skrzyni, dołączasz pompę do napędu, cała
źródło: comment_1640385888SBP12c3BiPoy5sfwhGduq7.jpg
PobierzMi osobiście najbardziej zawsze się podobała jazda ze złożonymi lustrami na centymetry. Tęsknię dzisiaj trochę za tym, bo dziś nudy, tylko z depo do depo i mało pasjonująca walka z kurtyną.
źródło: comment_1640388146sRuRgzmQlkFMcS1tXkEOH8.jpg
Pobierz@lakfor: No to nieźle ktoś to zaprojektował. Dobrze, że k#rwa 5 cm nie dał XD