Pantograf na autostradzie
Siemens Mobility i Continental Engineering Services rozpoczęli wspólny projekt skupiający się na produkcji pantografów do samochodów ciężarowych. Firmy realizują cele związane z obniżeniem emisji z ciężkiego transportu na całym świecie.
SwiatOze z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 14
Komentarze (14)
najlepsze
1) pokrycie kraju infrastrukturą kolejową jest śmiesznie niskie
2) transport kolejowy jest wbrew pozorom powolny, bo infrastruktura jest przeciążona i/lub nie pozwala na osiąganie dużych prędkości
3) każde dodatkowe ogniwo w łańcuchu dostaw (załadowanie kontenera/tira na pociąg, rozładunek itp) to wydłużenie czasu dostawy
4) rozbudowa i utrzymanie infrastruktury kolejowej jest dużo droższa niż pantografu
Docelowo chodzi o budowę infrastruktury hybrydowej - ciężarówka długie trasy pokonuje zasilana z pantografu, a
Transport intermodalny ma sens dla przewozu towaru w kontenerach na długich trasach. Tiry zasilane pantografami to zupełnie inna bajka.