witają się przez dotknięcie łokciami przez koszulę, a po chwili sobie gadają bez masek xDD
ta korono-fobia już weszła za mocno
@Mete: nie tyle koronofobia co część ludzi cały czas myśli że to choroba przenoszona przez kontakt - u mnie w firmie (zatrudniamy w Polsce ponad 2k, na świecie ze 130k osób) dział BHP wymyślił, że będą sprzątać częściej, dezynfekować biurka i zakazali korzystania z firmowych sztućców i talerzy - a
@babaryba: W wanklu komora spalania też jest nieruchoma. W silnikach Mazdy są dwie świece zapłonowe. Jedna wstępna/główna, druga podążająca. Przesunięcie pomiędzy nimi to około 10 stopni wyprzedzenia zapłonu. Wszystko po to aby uzyskać bardziej jednolity front spalania. W obu silnikach będzie bardzo ciężko uzyskać zmienne fazy. Raczej kompensacja będzie się odbywać za pomocą zmiennej długości kolektorów ssących. W tych silnikach znacznie poprawia to dynamikę. Oba silniki mają podobne wady i nie
Tłok, rotor, żywotność. Piszcie co chcecie. Kolega ma rx-8 i przyznaje że te silniki mają wadę i że czeka aż wystygnie bo apeksów szkoda xD ale przyznaje też że nie chcialby innego auta i ta unikalność jest tego warta iiii sie z nim zgadzam. Jako fan motoryzacji lubie nowinki czy nowatorskie i odważne konstrukcje bo to napędza rozwój. ! Minuaujcie i tak wiem swoje xD
@Matopornie: i się łatwiej remontuje, bo silnik jest mniejszy i łatwiej go rozmontować i złożyć z powrotem. No może poza uszczelniaczami, bo te potrafią się rozsypywać przy wkładaniu i trzeba zaczynać od nowa.
Jakby się ktoś zastanawiał "po co?", głównym sponsorem i odbiorcą jest armia amerykańska, zastosowanie drony i generatory prądu. SIlniki są lekkie, wysokosprawne i ciche.
Czyli chodzi o to, że jest lżejszy, zajmuje mniej miejsca
@R2D2_z_Sosnowca: tak, to główne zalety silników Wankla i tego.
jest bardziej wydajny niż tłoki?
@R2D2_z_Sosnowca: no tutaj niekoniecznie. Jeżeli chodzi o moc na spalone paliwo, to tu Wankle nie zachwycały. Może ten wynalazek będzie lepszy, ale na razie brak konkretów.
Ogólnie wydaje się, że ten wynalazek może poprawić parę problemów Wankli, szczególnie wiążących się z uszczelnieniami pomiędzy komorami. Problem w
Jestem tępym hu jem ogólnie i z mechaniki i żaden ze mnie inżynier. Pobieżnie obejrzałem ten filmik i taka mnie naszła myśl. Czy wogole pracuje sie nad ulepszeniem wysokoprężnego silnika parowego ? W dobie dzisiejszej technologii napewno zanalazl by sie sposób na ulepszenie pomysłu Trevithicka albo jest to fizycznie nie możliwe żeby osiągnąć takie same osiągi?
@Wojteq89: Każda zmiana energii z jednej w drugą oraz zmiana ruchu to straty energii. Tendencja jest taka, żeby to pomijać, a tym samym zwiększać sprawność.
Komentarze (111)
najlepsze
ta korono-fobia już weszła za mocno
@Mete: nie tyle koronofobia co część ludzi cały czas myśli że to choroba przenoszona przez kontakt - u mnie w firmie (zatrudniamy w Polsce ponad 2k, na świecie ze 130k osób) dział BHP wymyślił, że będą sprzątać częściej, dezynfekować biurka i zakazali korzystania z firmowych sztućców i talerzy - a
@babaryba: Nie ma zaworów. Nie oglądałeś tego filmu?
@paliwoda: No jasne, najlepsze byłyby takie silniki, które nie potrzebują paliwa.
Komentarz usunięty przez moderatora
@R2D2_z_Sosnowca: tak, to główne zalety silników Wankla i tego.
@R2D2_z_Sosnowca: no tutaj niekoniecznie. Jeżeli chodzi o moc na spalone paliwo, to tu Wankle nie zachwycały. Może ten wynalazek będzie lepszy, ale na razie brak konkretów.
Ogólnie wydaje się, że ten wynalazek może poprawić parę problemów Wankli, szczególnie wiążących się z uszczelnieniami pomiędzy komorami. Problem w