Tak sobie oglądam i aż jestem w szoku, że nikt nie wspomniał na filmie o największej przewadze tego silnika nad tradycyjnym. Przy odpowiedzniej konstrukcji uszczelnienia mogły by być wymienne bez rozbierania silnika. Uszczelnienia to największa bolączka w mazdach, gdyby były łatwe do wymiany niczym świece żywotność silnika wzrosła by drastycznie.
Ciśnienie gazów działa w każdym kierunku. Jakoś tak na fizyce facetka mówiła ;) W tradycyjnym silniku, ogólnie na sciany-cylinder i tłok. Tłok wykonuje pracę. Całe ciśnienie jakie przejmuje jest do tego wykorzystane. Tu ściany tak samo, ale tłok (rotor) kręcąc się przejmuje część energii do pracy- obrotu ale jego powracający fragment, przy obrocie, też dostaje strzała co go hamuje. Trochę zawile to opisałem ale może zrozumiecie. Czy dobrze to ogarniam, że ta
@Marathora: Nie do końca. Wiem o czym @D4rn0kk mówi i jest jak myśli, ale są to marginalne dla pracy silnika wartosci. Srodek tego kręcącego się elementu jest pusty, ale nie posiada próżnia. Jeśli po ostatnim cyklu wyszły stamtąd spaliny to teraz jest w nim normalne ciśnienie (pomijam rotację itp. które mogą to ciśnienie zmieniać). W chwili w której otwór dla wylotu spalin zbliża się do komory w której spalono paliwo jest
Idealny do zastosowań wojskowych, np w dronach (wielokrotnego użytku, jak i jednorazowego np. w amunicji krążącej): - mały (kompaktowy) i lekki - wydajny - niewielkie drgania podczas pracy.
Komentarze (111)
najlepsze
- mały (kompaktowy) i lekki
- wydajny
- niewielkie drgania podczas pracy.