niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego od czasów PRLu jest zawsze to samo, ten sam bajzel i przerzucanie odpowiedzialności. i niby czemu miałoby się to kiedykolwiek zmienić...
Pierwsi milicjanci muszą przepędzać szabrowników, którzy zjawili się na miejscu i kradli osobiste rzeczy ofiar. Jeśli to prawda , to bydło tam mieszka.
Najciekawsze jednak jest to, że każda próba dopisania na wikipedii wad konstrukcyjnych, które przyczyniły się do katastrofy tych ruskich złomów kończy się cofnięciem modyfikacji. Sam kiedyś próbowałem zmodyfikować artykuł na wiki, dopisując wiarygodne źródła moich informacji. Oczywiście moja zmiana i jak później sprawdziłem każda podobna była usuwana. Ktoś czuwa aby nikt złego słowa nie napisał na radziecki złom.
Zastanawiam się ile sytuacje przedstawione w artykule mają wspólnego z obecna sytuacją. W artykule są opisane ewidentne zaniedbania eksploatacyjne i karygodne praktyki serwisowe - nie będę z tym polemizował, bo z faktami się nie polemizuje, natomiast w ostatniej katastrofie nikt nie sugeruje niesprawności maszyny.
Czy ktoś z Was się dziwi, że Rosjanie usiłują się wybielić na ile tylko się da? Myślicie, że my byśmy tak nie robili na ich miejscu? Jesteśmy w
@lukenio: Fragment o "wybielaniu" nie dotyczył w ogóle tamtych katastrof, więc jestem jak najdalszy od sugerowania czegokolwiek, dobrze zdaję sobie sprawę z tego jak kiedyś było i wydaje mi się, że w pierwszym zdaniu dość dobitnie to wyraziłem - jeśli nie, to prostuję. Dzięki temu jednak, że z autopsji wiem jak to "drzewiej bywało" nie mogę nie dostrzegać, że obecnie część działań jest przeginana w druga stronę - "bo już możemy",
@mietek79: jezeli ktos sie tu stara postawic dla zasady to wlasnie kolega. probujesz byc obiektywny na sile, ale czy znakiem tej obiektywnosci ma byc wlozenie mnie, autora tego artykulu oraz takich osob jak np. profesorowie i rzeczoznawcy ktorzy wypowiadaja sie na filmikach ktore mozna obejrzec w powiazanych do wspolnej szufladki z rodzinami ofiar? ze niby jestesmy emocjonalni, nalezy nam sie wspolczucie i sympatia ale niezbyt warto nas sluchac? bardzo nieladne zagranie
Przecież wiadomo, że wina zawsze leży po stronie pilota - nieważne że nic nie działa, dobry pilot posadziłby maszynę bez trudu! Takiej argumentacji dawno nie słyszałem. Czy ktoś ośmieliłby się powiedzieć, że wina za 5000 ofiar 11 września leży po stronie konstruktorów budynków, bo te nie były w stanie wytrzymać uderzeń samolotów? Taka sama historia (choć w drugą stronę).
Dziś także obowiązuje blokada informacyjna na tego typu przypadki mające miejsce TERAZ. to niestety normalka. Jakieś półtora roku temu jeden z naszych boeingów "wpadł w turbulencję i awaryjnie lądował w toronto". zero informacji o rannych i jak naprawdę dramatyczne było to wydarzenie... samolot praktycznie spadał... co najmniej jedna stewardesa odeszła z pracy po tym wydarzeniu...
Co do IŁów-62M, to swego czasu był pewien artykuł, że po części te katastrofy były efektem polityki "warsztatowej", która zakładała znacznie dłuższy resurs silników, niż ten zalecany przez producenta.
@Mattijjah: dokładnie, był na ten temat raport w Polityce. W wykopanym artykule autor pisze o radzieckim rotowaniu silników, gdy Polityka pisała o rotowaniu silników po stronie polskiej (jeden w pełni sprawny, trzy latające już po godzinach).
@likedat: Na YT też był film o tym. Nasz raport zwalał całą winę na Rosjan, bo w pewnym sensie takie były wtedy oczekiwania w społeczeństwie, no i to było na rękę władzom LOTu...
wady materiałowe i nietechnologiczne podcięcia wałów były, ale gdyby silnik był eksploatowany krócej, to prawdopodobnie nie doszłoby do katastrofy....
Hity
tygodnia
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Komentarze (73)
najlepsze
"NIE WIARYGODNE" piszemy łącznie, bo to przymiotnik
Nie to co u nas.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_Lesie_Kabackim#Kontrowersje_zwi.C4.85zane_z_przebiegiem_akcji_ratunkowej
:-)
Napęd samolotu IŁ 62:
4 x D-30KU o ciągu 107,9 kN
Napęd samolotu Tu -154:
3 x D-30KU-154
W Katastrofach Iłów usterka nastąpiła podczas pracy silników na pełnej mocy.
W Smoleńsku silniki na chwilę przed upadkiem samolotu też były na pełniej mocy.
Istnieje więc parę ciekawych podobieństw ale zaznaczyć należy że w przypadku Tutki nie stwierdzono żadnej usterki technicznej.
IŁ-62M Kościuszko - Historie Lotnicze
http://www.youtube.com/watch?v=yj2k0DEnGpQ
IŁ-62 Kopernik - Historie Lotnicze
http://www.youtube.com/watch?v=nSdKzwglYHU&feature=related
Czy ktoś z Was się dziwi, że Rosjanie usiłują się wybielić na ile tylko się da? Myślicie, że my byśmy tak nie robili na ich miejscu? Jesteśmy w
wady materiałowe i nietechnologiczne podcięcia wałów były, ale gdyby silnik był eksploatowany krócej, to prawdopodobnie nie doszłoby do katastrofy....