jako uzupełnienie, czasami też jak odstawiony jest pociąg z jakimś niebezpiecznym ładunkiem (kwasy, czy coś mocno wybuchowego) to się go osłania wykolejnicami, żeby w razie czego nic na niego nie najechało
@RKN_: zdarza się, że wagony samoistnie wyczepiają się i jada same przed siebie. Wtedy jak już wiadomo, gdzie są to kieruję się je na hamowanie albo wykoleją.
@RKN_: Bardziej preferowanym rozwiązaniem jest żeberko ochronne zakończone kozłem oporowym. Niestety nie zawsze jest miejsce na wprowadzenie takiego rozwiązania. Wtedy też stosuje się wykolejnicę.
Definicja z Wiki: Żeberko ochronne – tor specjalnego przeznaczenia zakończony kozłem oporowym. Służy ono jako zabezpieczenie drogi przebiegu dla pociągów przed niespodziewanym najechaniem na nią z torów bocznych przez inne pociągi lub tabor kolejowy. Żeberko ochronne może być również wykorzystywane jako tor magazynowy ładunkowy, i jako dodatkowy
W końcu jakiś mikol, który pokazał materiał niebędący nagraniem odjeżdżającego po raz milionowy pociągu oraz przestawił informacje, które mogą kogoś zaciekawić. (ʘ‿ʘ)
Co prawda forma podania dosyć wolna i toporna, ale to krok w dobrą stronę.
Wskazana w 2:50 wykolejnica nie zabezpiecza toru do jednostki, tylko tory bocznicy i liniowe przed pociągami z jednostki. Strzałka oznacza kierunek wykolejenia taboru.
Komentarze (42)
najlepsze
źródło: comment_1617454637JlCtwVWotUAhAbnBNi4LHh.jpg
PobierzNiestety nie zawsze jest miejsce na wprowadzenie takiego rozwiązania. Wtedy też stosuje się wykolejnicę.
Definicja z Wiki:
Żeberko ochronne – tor specjalnego przeznaczenia zakończony kozłem oporowym. Służy ono jako zabezpieczenie drogi przebiegu dla pociągów przed niespodziewanym najechaniem na nią z torów bocznych przez inne pociągi lub tabor kolejowy. Żeberko ochronne może być również wykorzystywane jako tor magazynowy ładunkowy, i jako dodatkowy
źródło: comment_1617469420IdJ8HINaMjWpUsWJ6f0UuX.jpg
PobierzCo prawda forma podania dosyć wolna i toporna, ale to krok w dobrą stronę.