Filmik ciekawy ale nie mający nic wspólnego z idiotycznym opisem. Zakop.
W naszych aktualnych testach zderzeniowych seryjne pojazdy elektryczne potwierdziły swój wysoki poziom bezpieczeństwa. Renault Zoe i trzy Nissan Leaf zostały rozbite w Centrum Testowym DEKRA Crash w Neumünster w ramach wspólnego projektu badawczego DEKRA Accident Research i Wydziału Badań nad Wypadkami Drogowymi Centrum Medycznego Uniwersytetu w Getyndze. Kolizje ze stosem symulowały różne scenariusze wpływu na drzewo. Prędkości znacznie przekraczały te, które
Ale rozróżniajmy uderzenie boczne i uderzenie w słup. To co widzimy na filmie to test słupa, a nie uderzenie boczne. Z tym drugim zresztą obecne (i niektóre starsze) auta radzą sobie całkiem nieźle. Problem z słupem jest taki, że to prosta fizyka. Cała energia idzie w słupek o małej powierzchni więc po prostu gnie auto, a kierowca otrzymuje mocne obrażenia.
BTW, test słupa jest zresztą dodany w testach NCAP, przy czym prędkość
nie znam się to sie zapytam: czy to że słup sie nie poruszal tylko samochod ma jakies znaczenie? Wiem wiem, w srodowisku nie ma jezdzacych slupów, to pytanie teoretyczne.
czy to że słup sie nie poruszal tylko samochod ma jakies znaczenie?
@griszkos9: Zależy co ma na myśli. Gdyby słup poruszał się 75km/h i uderzył w auto to zniszczenia byłyby dużo mniejsze, a to dlatego, że słup ma mniejszą masę od auta. Ale gdyby słupowi nadać odpowiednio większą prędkość tak aby siła uderzenia odpowiadała sile uderzenia auta przy 75km/h to zniszczenia byłyby takie same.
@Bunch: Ciekawe jak przy 50km/h. W końcu chronią tylko drzwi i poduszki o ile są i są sprawne. Podejrzewam, że zderzenie przy takiej prędkości może łatwo zrobić z kogoś kalekę.
Komentarze (226)
najlepsze
W naszych aktualnych testach zderzeniowych seryjne pojazdy elektryczne potwierdziły swój wysoki poziom bezpieczeństwa. Renault Zoe i trzy Nissan Leaf zostały rozbite w Centrum Testowym DEKRA Crash w Neumünster w ramach wspólnego projektu badawczego DEKRA Accident Research i Wydziału Badań nad Wypadkami Drogowymi Centrum Medycznego Uniwersytetu w Getyndze. Kolizje ze stosem symulowały różne scenariusze wpływu na drzewo. Prędkości znacznie przekraczały te, które
BTW, test słupa jest zresztą dodany w testach NCAP, przy czym prędkość
Komentarz usunięty przez moderatora
@griszkos9: Zależy co ma na myśli. Gdyby słup poruszał się 75km/h i uderzył w auto to zniszczenia byłyby dużo mniejsze, a to dlatego, że słup ma mniejszą masę od auta. Ale gdyby słupowi nadać odpowiednio większą prędkość tak aby siła uderzenia odpowiadała sile uderzenia auta przy 75km/h to zniszczenia byłyby takie same.