Cześć, tu Janush of Business!
Przez ostatnie 9 miesięcy, w wolnym czasie (a było go nieco więcej niż zwykle przez pandemię) tworzyłem swoją pierwszą grę i dzisiaj nadszedł czas jej elektronicznego porodu :D Gra jest dostępna (na razie) tylko na Androida, jeśli odniesie jakiś tam sukces, to spróbuję ją wydać też na iOS.
Włożyłem w nią naprawdę dużo serca i mam nadzieję że będziecie się dobrze bawić! Bardzo było by mi miło gdybyście pobrali ją i zostawili po sobie ocenę - w innym wypadku po prostu zginie w czeluściach Sklepu Play :( Z góry dzięki!
Link do pobrania ze Sklepu Play: Dungeon Cube
Trailer
Screeny
Stronka o grze tej potężnej ;) jednoosobowej korporacji: janushex.com
FAQ
Co to za gra?
Mix pixel-artowej gry logicznej i ruguelike. Łazimy po planszy 3x3 lub 4x4 i łoimy potworki z których wypada złoto, za które możemy kupować ulepszenia bohatera. Sesje gry trwają po kilka minut, więc nadaje się na posiedzenia na tronie lub podczas jazdy autobusem. Nie ma nachalnych reklam (są tylko dobrowolne).
Widziałem już te podobne stworki/podobną grę!
Tak, większość grafik to darmowe assety, do których linki zamieściłem w grze. A podobna gra to Dungeon Cards - nie ukrywam, że to z niej czerpałem inspirację i dodałem nawet do niej linka w dziale Informacje w grze. Ale chciałem zrobić swoją wersję, różnic jest sporo. Gier (a szczególnie mobilnych) są miliony i wręcz nie da się wymyślić czegoś czego wcześniej już ktoś nie wymyślił.
Jaki silnik i dlaczego?
Godot, bo jest zupełnie darmowy, i moim zdaniem bardziej przyjazny do gier 2D niż Unity, a też da się eksportować na wszystkie popularne platformy. Z minusów - ma mniejsze community i brakuje mu takiego super wsparcia pobocznych rzeczy (jak reklamy, osiągnięcia, notyfikacje push, zakupy w grze), jakie ma Unity.
Komentarze (136)
najlepsze
Chętnie sprawdzę.
@janushex jakie elementy twoja gra posiada, która nie posiada tutaj wyżej wymieniona?
Ale od początku - w grze jest zaimplementowana opcja zapisywania stanu gry w chmurze, a konkretnie korzystając z API oferowanego
To ma związek w tą właśnie grą?
Jakby co odpalałem grę z odciętym Internetem w telefonie.
@janushex jakby dało radę uniezależnić grę od tego googlowego czegoś, to jestem za. Bo nie chcę tego instalować, a w obecnej formie mi to uniemożliwia zagranie. A gierka wygląda zachęcająco.
@janushex zostaw to jako opcje pod buttonem. Nie każdy chce się logować automatycznie. Moja gra miała przez to 20% odinstalowań więcej.
Użytkownicy zalogowani wcześniej mają tzw silent auth. Ale jak ktoś nie ma aplikacji GPG albo nie miał gry z GPG wcześniej to może go to odrzucić.
W grze jest zaimplementowana opcja zapisywania stanu gry w chmurze, a konkretnie korzystając z API oferowanego przez Google Play Games Services. No i Google wymyśliło, że jeśli programista chce z tego korzystać, to aplikacja musi mieć dostęp do Dysku Google ( ಠ_ಠ) https://developers.google.com/games/services/android/savedgames#specifying_the_drive_scope
Niestety, ten pop-up wygląda tak, jakby ta aplikacja żądała dostępu do prywatnych danych użytkownika na Dysku Google (╯°□°)╯︵ ┻━┻
A tymczasem ta gra zapisuje max. 5 KB stanów gry na
Podobieństwa:
1. Sprite'y - obaj korzystaliśmy z darmowych assetów (https://0x72.itch.io/16x16-dungeon-tileset), które zrobił ktoś inny i po prostu są ładne, dlatego dużo ludzi z nich korzysta w swoich projektach.
2. Mechanika chodzenia po planszy 3x3, 4x4 itp. i pojawiania się nowych kafelków na miejsce tych, które zniknęły - ale to autor Dungeon Cards zapożyczył z gry LookYourLoot, która wygląda jak na załączonym screenie
3. Trucizny, buteleczki z życiem, b---y, miecze i tarcze. Ale to w zasadzie elementy gier RPG, więc wiele gier