Cyrk na kółkach! Hybrydy typu plug-in smrodzą bardziej niż benzyna, czy...
Według ostatnich badań większość modeli hybrydowych typu plug-in wcale nie jest bardziej przyjaznych dla środowiska, od ich tradycyjnych odpowiedników. Jak to możliwe, że benzyna i Diesel smrodzą mniej, niż samochód korzystający z elektrycznej technologii? Najnowszy raport rzuca zupełnie...
snorli12 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 310
Komentarze (310)
najlepsze
Hybrydy plug-in mają sens dla osób prywatnych: bez porównania tańsze od elektryków, pozwalające na pokonywanie 90% dziennych tras bez tankowania i bez wiszącej nad głową groźby że staniemy bez prądu pośrodku niczego albo utkniemy w wielogodzinnej kolejce do jedynego punktu ładowania w promieniu 100 km.
Równie adekwatne by było stwierdzenie, że przeciętne auto WRC ma fenomenalnie niskie spalanie,
Koncept jest dobry ale jak zwykle wszystko idzie psu na budę bo te drogie auta są zabawkami dla podstarzałych boomersów z głębokim portfelem, jeszcze im podatnik dopłaca do zabawy.
Wszelkie dotacje i udogodnienia to zło które hamuje rozwój technologii i popularyzację elektromobilności.
Nikt nie kupi drogiego samochodu żeby jeździć
1. Silnik benzynowy w hybrydzie działa w cyklu Atkinsona, który ma wyższą sprawność niż silnik pracujący w cyklu Diesla / Otto.
2. Duża część energii hamowania jest odzyskiwana.
3. Hybrydy mają najczęściej skrzynie CVT, które utrzymują silnik w optymalnym zakresie obrotów, w przeciwieństwie do skrzyń klasycznych czy dwusprzęgłowych.
Efekt - Toyotą CHR, zwykla hybryda nie plugin, gostek przejechał
Nie jest to zasługą cyklu.
Tylko ogólnej konstrukcji silnika.