40 LAT LHS - żelaznego szlaku wybudowanego z najcięższych szyn.
30 listopada 1979 oficjalnie oddano do eksploatacji linię kolejową nr 65, znaną bardziej pod skrótem LHS - najdłuższą w Polsce linię kolejową o prześwicie 1520mm. Z tej okazji chciałbym poruszyć temat szyn R65 jakie ówcześnie zastosowano na Linii Hutniczo-Siarkowej, najcięższych jakie są...
![Ksebki](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Ksebki_fp15dEVi4S,q52.jpg)
- #
- 52
Komentarze (52)
najlepsze
- Dziekuje Ci tato! to wspanialy prezent, zawsze taka mi sie marzyla!
A tak powaznie, to nie wiem czemu, ale tych tuberow kolejowych zawsze dobrze sie slucha i oglada.
@janektrololo: bo wiedzą co mówią. Porównajmy to z prowadzącym M4K, któremu myli się kierunek osi przy wykresie moment/moc w zależności od obrotów XD
- drżące szyby w moim pokoju, kiedy nocą jechał skład ciągnięty zazwyczaj przez 2 a nawet 4 lokomotywy (ok. 1km od domu)
- kawałki rudy i siarki na torach. Kulki rudy żelaza były doskonałą amunicją do procy.
Pociągi, które jadą z Polski do ZSRR, sapią ciężko: „sało, sachar, sało [tj. słonina]…
sachar [cukier]… sało, sachar”, natomiast wracając pędzą, cichutko poświstując: „spiczki, machorka, spiczki
[tj. zapałki], machorka [kiepski tytoń], spiczki, machorka…” ( ͡° ͜ʖ ͡°)
P.S. Nie potrafimy nawet porządnie wyremontować starych szlaków, które wleką się w nieskończoność (Kraków - Katowice/Warszawa - Radom), czy wydajemy miliardy na remont i efekt jest gorszy niż w
@MistrzCietejRiposty: To nie tak do końca, bo to była niby zapłata za sprzęt wojskowy, który musieliśmy kupić w ramach Układu Warszawskiego.
Oczywiście szarego Kowalskiego to nie obchodziło, Rosjanie kasowali nas dosyć drogo za swoje produkty. Głupi kuter torpedowy kosztował koło miliona rubli.
Okoliczna mijanka wieczorami otoczona lasem i rozświetlona kilkoma latarniami też fajnego klimatu dodaje gdy przejeżdżam często autem na przejeździe z filmiku. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Rozstaw szyn mierzony jest w osiach szyn, szerokość toru to odległość pomiędzy bocznymi powierzchniami główek szyn, mierzona 14 mm poniżej poziomu główki szyny, więc de facto "prześwit" jest bliżej prawdy niż "rozstaw szyn"
źródło: comment_1607864455yjtPyWYBtRpLUUkUHrK7Lt.jpg
PobierzCzy mierzy się wszędzie na świecie tak samo? Nie wiem, nie znam tajników kolei na całym świecie. Bardzo możliwe, że w jakimś kraju stosowane są inne profile szyn i tę odległość mierzy się jakoś inaczej.
W Polsce jakiś czas temu szerokość toru o nawierzchni ze starego typu szyn tramwajowych mierzyło się 8mm poniżej płaszczyzny główki szyny (PGS). Obecnie w
źródło: comment_1607895547WcuuxEW9pfjg6II6GlBUb8.jpg
Pobierz